ارز دیجیتالدانشنامه

استخراج بیت کوین | معایب و مزایای استخراج بیت کوین چیست

تب استخراج بیت کوین این روزها بسیار داغ‌تر شده است. نوین بودن این صنعت و شکل جدید درآمدزایی از طریق رمز ارزها باعث شده که اکثر افراد مشتاق باشند که از چگونگی این فعالیت با خبر شوند به همین دلیل در این مقاله به صورت کامل به آموزش استخراج بیت کوین می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

استخراج بیت کوین چیست ؟

اولین سوالی که تازه کاران با آن روبرو می‌شوند این است که دقیقا استخراج‌بیت‌کوین به چه صورتی انجام می‌شود که سودآوری دارد. برای پاسخ به این سوال نیاز است که اول با بیت کوین و نحوه کار با آن آشنا شوید.

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین اولین رمز ارز دنیاست که در سال 2009 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد. بیت کوین یک سیستم پرداخت الکترونیکی فرد به فرد است که بدون وجود هیچ گونه واسطه‌ای مانند بانک‌ها می‌توانید از آن آزادانه استفاده کنید. 

تعداد کل بیت کوین‌ها 21 میلیون است که فرایند استخراج آن تا سال 2140 زمان می‌برد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بیت کوین چیست را بخوانید.

ویژگی های بیت کوین 

ویژگیهای‌ منحصر به فرد ارزهای دیجیتال آن‌ها را نسبت به سایر ارزها برتر می‌کند، از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • غیر متمرکز بودن : یعنی تحت نظارت هیج سازمان یا دولتی نیستند.
  • آسان بودن روند معامله : نداشتن قوانین سخت و پیچیده برای انجام معامله، شفافیت کامل بازار همچنین عدم مالکیت هیچ دولتی
  • امنیت بالا : به دلیل فیزیکی نبودن بیت کوین و عدم امکان دسترسی به کدهای بیت کوین امنیت بالایی در حفظ و عرضه آن وجود دارد
  • ناشناس بودن هویت افراد : یکی از ویژگی‌های ویژه بیت کوین ناشناس بودن هویت دو طرف معامله برای یکدیگر می‌باشد. 
  • حمل و جابجایی آسان : شما در هر جای دنیا به راحتی می توانید به کیف پول خود دسترسی داشته و بدون نگرانی از تامین ارز سفر کنید. 
  • عدم دریافت مالیات : بیت کوین در حال حاظر مشمول مالیات نشده و عرصه بسیار خوبی برای انجام معاملات بزرگ است. 

در تصویر زیر می توانید مزایای بیت کوین نسبت به پول فیات را مشاهده نمایید.

مقایسه بیت کوین با پول فیات

استخراج بیت کوین یا ماینینگ

خب حالا که با بیت کوین آشنا شدید، به زبان ساده استخراج‌بیت‌کوین یا ماینینگ بیت کوین یک فعالیت داوطلبانه است که افراد با قرار دادن ماینر (استخراج کننده هایی با قدرت بالای پردازش) در اختیار شبکه بیت کوین پاداش (بیت کوین) دریافت می‌کنند. این پاداش همان بیت کوین است که در اصلاح تحت عنوان استخراج‌بیت‌کوین شناخته می‌شود. 

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چرا شبکه بیت کوین به ماینرهای شما نیاز دارد. باید بدونید که در استخراج‌بیت‌کوین یا ماینینگ ماینرها سه کار اصلی را انجام می دهند :

1- تایید تراکنش های بیت کوین

2- حفظ امنیت شبکه بیت کوین

3- تولید واحدهای جدید بیت کوین به صورت غیر متمرکز 

شاید زمانی که اصطلاح استخراج بیت کوین را می‌شنوید در ذهن خود سکه‌هایی را مجسم می‌کنید که از دل زمین بیرون کشیده می‌شوند. اما در حقیقت بیت کوین ماهیت فیزیکی ندارد. پس چرا آن را استخراج یا ماینیگ می‌نامیم؟

از نظر فلسفی شباهت اسختراج بیت کوین و طلا دور از ذهن نیست. به این صورت که بیت کوین‌ها در دل کدها و پروتکل‌های بیت کوین وجود دارند (مثل طلا که در معادن وجود دارد)، اما هنوز قابل دسترس نیست (همانطوری که طلاهایی که هنوز از معادن خارج کشیده نشده‌اند، قابل دسترس نیستند).

همانطور که پیشتر گفتیم تعداد کل بیت کوین های قابل استخراج تنها 21 میلیون است و مشابه طلا کمیاب و محدود می‌باشد. اگر قصد راه اندازی فارم دارید پس حتما برای سفارش طرح توجیهی بیت کوین کلیک کنید.

 

تجهیزات لازم برای استخراج بیت کوین 

مسلما برای استخراج‌بیت‌کوین نیاز به تهیه یک سری تجهیزات است. نوع و تعداد تجهیزات ماینینگ نسبت به بزرگی یا کوچکی فعالیت می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً بدیهی است که تجهیزات مورد نیاز برای یک فارم (مزرعه) بزرگ با تجهیزات مورد نیاز برای یک فارم کوچک، متفاوت است. اما طبق یک قاعده کلی، برای انجام ماینینگ بیت کوین قطعاً به موارد زیر نیاز است:

  1. دستگاه استخراج مخصوص یا همان ای‌سیک (ASIC)
  2. کیف پول بیت کوین
  3. اینترنت ثابت (ADSL یا TD-LTE)
  4. برق، کابل‌ و تجهیزات برقی مناسب
  5. تجهیزات تهویه (فن)

نحوه و مراحل استخراج بیت کوین

در این قسمت تمامی مراحل لازم برای شروع ماینینگ را توضیح داده‌ایم :

مرحله اول : تهیه سخت افزار استخراج بیت کوین

برای شروع به استخراج باید اول سخت افزار استخراج‌بیت‌کوین داشته باشید. استخراج‌بیت‌کوین با دستگاه‌های ضعیف‌تر باعث می‌شود، هزینه برق شما بیشتر از درآمد حاصل از استخراج باشد. پس مهم است که بیت کوین را با بهترین سخت افزار بیت کوین که مخصوص این منظور ساخته شده، خریداری کنید. چند شرکت مانند Avalon و Antminer سیستم‌های عالی برای استخراج‌بیت‌کوین ارائه می‌دهند.

نکاتی برای خرید دستگاه استخراج مناسب

به طور کلی مهمترین عوامل برای خریداری دستگاه استخراج‌بیت‌کوین عبارتند از :

قدرت دستگاه : دستگاه مد نظر شما چند هش در ثانیه تولید می‌کند؟ هش بیشتر به معنی قدرت بیشتر می‌باشد.

مصرف برق : یکی از مهم‌ترین پارامترها در زمان خرید دستگاه که تاثیر مستقیم بر روی درآمد شما دارد مصرف برق است. هر چقدر مصرف برق کمتر و قدرت دستگاه بیشتر باشد، سوددهی دستگاه بیشتر است. 

قیمت : قیمت دستگاه عاملی است که باید نسبت به سرمایه شما مورد توجه قرار گیرد. زمان بازگشت سرمایه به طور مستقیم با قیمت دستگاه در ارتباط است. 

پربازده‌ترین دستگاه‌ استخراج دستگاهی است که قدرت هش بیشتر و مصرف برق کمتری دارد و به طور کلی زمان بازگشت سرمایه آن سریع‌تر است.

همچنین برخی از دستگاه‌های ماینینگ سودآوری بالایی را نمایش می‌دهند، اما بسیار بی‌کیفیت هستند و طول عمر پایینی دارند. همیشه سعی کنید دستگاه‌هایی با برندهای معتبر را تهیه کنید که به صورت انبوه استفاده می‌شوند و امتحان خود را پس داده‌اند. اگر قصد تولید دستگاه‌های ماینینگ را دارید، برای سفارش طرح توجیهی دستگاه های ماینر کلیک کنید.

مرحله دوم : دانلود نرم افزار استخراج بیت کوین

بعد از تهیه نمودن سخت افزار بیت کوین، باید برنامه ویژه برای ماینینگ را دانلود کنید. دو نرم افزار محبوب در میان کاربران CGminer  و BFGminer است که برنامه‌های command line هستند.

اگر دنبال استفاده راحت هستید، بهتر است EasyMiner را امتحان کنید که یک برنامه روی ویدنوز/ لینوکس و اندروید با روش کلیک و حرکت به جلو است.

گام سوم : به یک استخر استخراج بیت کوین بپیوندید

توصیه ما این است که به یک استخر استخراج‌بیت‌کوین بپیوندید. استخرهای ماینینگ بیت کوین گروه‌هایی از استخراج کنندگان بیت کوین هستند که با هم برای حل یک بلاک کار می‌‍کنند و در پاداش شریک می‌شوند. بدون یک استخر استخراج‌بیت‌کوین، ممکن است بیش از یک سال درگیر استخراج باشید و هیچ بیت کوینی گیرتان نیاید. پس خیلی راحت‌تر است که کار اشتراکی پیش ببرید و پاداش را با یک گروه بزرگتر از استخراج کنندگان بیت کوین شریک شوید. 

گام چهار : نصب کیف پول بیت کوین 

گام بعدی برای استخراج نصب یک کیف پول است یا اگر از قبل کیف پول بیت‌کوین دارید می‌توانید از همان برای دریافت بیت کوین استخراجی استفاده کنید. یک کیف بیت کوین همانند یک کیف پول معمولی در قالب یک نرم افزار است که روی موبایل یا روی وب سایت نصب می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید از کیف پول سخت افزاری نیز استفاده نمایید.

آیا می توان با دستگاه های استخراج بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگر را نیز استخراج کرد ؟

اغلب دستگاه‌های استخراج از یک الگوریتم رمزنگاری خاص پشتیبانی می‌کنند. الگوریتم بیت کوین SHA-256 است، بنابراین با دستگاه‌های استخراج‌بیت‌کوین می‌توانید رمز ارزهایی که از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی می‌کنند را استخراج کنید. از جمله این رمز ارزها علاوه بر بیت کوین می‌توان به بیت کوین کش و بیت کوین اسوی و … اشاره داشت.

لازم به تاکید است که برای انجام استخراج‌بیت‌کوین نیاز به دانستن جزئیات ماینینگ نیست و شروع عملیات ماینینگ بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. با دریافت مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین از کارشناسان با تجربه کاردوک با اطمینان می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره