طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید آهک هیدراته | سفارش و نوشتن طرح توجیهی آهک هیدراته

نگارش طرح توجیهی آهک هیدراته جهت دریافت مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. آهک یا اکسید کلسیم از حرارت دادن سنگ آهک بدست می‌آید. آهک دولومیت یا خاکستری، با استفاده از سنگ آهک دارای 35-46 درصد کربنات منیزیم تهيه مي‌شود. در این مقاله می توانید خلاصه طرح توجیهی تولید آهک را مطالعه نمایید. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

طرح توجیهی آهک هیدراته | معرفی محصول

آهک یا اکسید کلسیم از فرایند حرارت دادن سنگ آهک به دست می‌آید.  آهک دولومیتی یا خاکستری، با استفاده از سنگ آهک دارای 35-46 درصد کربنات منیزیم تهيه می‌شود. آهک شکفته شده یا آهک هیدراته به لحاظ ترکیب شیمیایی هیدرات کلسیم است که از ترکیب آب با آهک بدست می‌آید. فرآیند هیدراتاسیون آهک یک فرایند حرارت زا بوده و با آزاد سازی حرارت همراه است. به طوری که به ازاى هر گرم آهک 280 کالرى حرارت تولید مى‌گردد. آهک هیدراته به لحاظ شکلی پودری خشک و سفید رنگى است که به عنوان قلیائى پایه در بسیارى از فرآیندهاى شیمیائى مصرف مى‌شود. حمل و بسته‌بندى این نوع آهک در کیسه‌هاى معمولى و یا به صورت فله در تانک‌هاى بدون ایزولاسیون امکان‌پذیر مى‌باشد. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع ساختمانی کلیک کنید.

طرح توجیهی آهک هیدراته | معرفی استاندارد

کدهای آیسیک صنعتی و تعرفه گمرکی محصول  

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات مرتبط با محصول به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

نام کالا کد ISIC نام کالا کد ISIC
اهک كلوخه 26941211 آهک هیدراته 2694412304
پودر اهک ميكرونيزه 2694412303 اهك معمولی 2694412302

آهكک پخته (آهک كلسينه) 2694412339

انواع اهک

26941210
       

 در خال حاصر در کشور تعداد 210 واحد تولید انواع آهک با ظرفیت اسمی  7884799 تن در کشور در حال فعالیت می‌باشند.

طرح توجیهی آهک هیدراته | موارد کاربرد

کاربردهای آهک هیدراته در بیشتر صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی، رنگ، پرکننده ها، درصنایع مختلف کشاورزی و صنایع لبنیات مورد استفاده می‌باشد. آهک در تولید بتن‌های سبک  همانند ایتونگ و هبلکس به طور وسیع استفاده می‌شود. بسته به نوع سیمان بخش قابل توجه فرمولاسیون تولید سیمان را آهک تشکیل می‌دهد. از آهک هیدراته در صنعت آب و فاضلاب، در کاغذ سازی، صنایع فولاد، صنایع سرامیک و شیشه سازی استفاده می‌شود.

طرح توجیهی آهک هیدراته | موارد کاربرد

کالاهای جایگزین تولید آهک

انواع مختلفی از آهک مانند آهک معمولی وجود دارند که می‌توانند در تعدادی از کاربردها به عنوان محصول جایگزین مورد استفاده قرار گیرند. ولی محصولی غیر از آهک هیدراته که از نظر حجم دسترسی، قیمت ارزان و کارایی بتواند جایگزین این نوع از آهک باشد در حال حاضر وجود ندارد. برای سفارش و تهیه طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی آهک هیدراته | مشخصات و ویژگی‌های آهک

آهک بایستى متناسب با مورد مصرف آن از خلوص مشخصى برخوردار بوده و میزان ناخالصی‌ها و سایر عناصر موجود در آن از میزان معینى تجاوز ننماید. براى مصارف مختلف سنگ آهک مصرفى جهت پخت بایستى داراى ترکیبات زیر باشد:

میزان ترکیبات سنگ آهک در مصارف مختلف (درصد)

مصارف ساختمانى به صورت آهک کلوخه و یا براى مصارف تصفیه آب و نیز تثبیت خاک آجر ماسه آهکى صنایع فولاد، 

شیمیائى، صنعت کاغذ

نام ماده
3.5 2 1 SiO2
5 1.5 1.5 MgO
2 2 1 Fe2O3
0.3 0.3 0.01 S

طرح توجیهی آهک هیدراته | تکنولوژی و فرایند تولید آهک

خط تولید این محصول به شرح جدول ذیل می‌باشد.

تجهیزات موردنیاز خط تولید

تجهیزات خط تولید عبارتند از فیدر ویبره، آسیاب سنگ شکن‌های مختلف چکشی و فکی، نوارهای نقاله تسمه‌ای و حلزونی، الواتور، سرند، سپراتور و هیدراتور، سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ خط تولید، سیلوهای مواد خام و آهک هیدراته، گوره پخت، بویلر و پمپ و خط بسته بندی. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

طرح توجیهی آهک هیدراته | مواد اولیه برای تولید آهک

مواد اوليه مورد نیاز بدون احتساب ضایعات

ماده اولیه این محصول عمدتاً سنگ آهک و سنگ لاشه آهکی استخراج شده از معادن می‌باشند. سنگ آهک و سنگ لاشه آهکی و پاکت بسته‌بندی 50 کیلویی بعنوان مواد اولیه اصلی هستند.

طرح توجیهی آهک هیدراته | مواد اولیه برای تولید آهک 

فرایند تولید

در فرایند هیدارته کردن آهک سنگ آهک در دمای بسیار بالا تا 1000درجه سانتی‌گراد پخت می‌شود تا دی اکسید کربن جدا سازی و سنگ حاصل با افزودن آب در فرایند هیدرات شده را طی نماید. در این فرایند ابتدا ماده اولیه و به سیلوی انباشت مواد خام منتقل می‌شود.

کلوخه‌های مواد توسط فیدر لرزشی به آسیاب مواد خام منتقل می‌شود. مواد آسیاب شده توسط الواتور سطلی به مخزن و سیلوی مواد اولیه منتقل می‌گردد و پس از توزین کنترل شده توسط نوار نقاله به سیستم هیدراتور اولیه و ثانویه در دمای بخار 300 الی 400 درجه بخار جهت آبدار شدن منتقل می‌گردد.

سنگ آهک کلسینه شده در هیدراتور نهایی مراحل پخت نهایی را طی کرده تا به خلوص 92 الی 95درصد برسد. این فرایند با توجه به نسبت اختلاط آب و آهک به علت گرمازا بودن جهت دستیابی به کیفیت مناسب کاملا کنترل می‌گردد تا آهک کلسینه و هیدراته شود. آهک تولید شده در این مرحله پس از انتقال توسط نوار نقاله و تفکیک پودر و دانه‌های درشت  و نرم در سپراتور  جداسازی و در نهایت به مخزن پودر آهک هیدراته جهت بارگیری و بسته بندی منتقل می‌شود.

فرایند تولید 

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره