طرح توجیهیطرح توجیهی کشاورزی

تجهیزات توليد آسفالت گرم | مشخصات ماشين آلات و تجهیزات توليد آسفالت گرم

تجهیزات توليد آسفالت گرم یکی از بخش های مهم برای راه اندازی و تولید آسفالت با کیفیت است. با خریداری دستگاه و ماشین آلات به روز با قیمت مناسب می توان هم از محصول و هم از سود حاصله اطمینان حاصل کرد. جهت آشنایی با بخش های مختلف تجهیزات، تاسیسات مورد نیاز در ادامه آورده شده است. با خواندن طرح توجیهی تولید آسفالت گرم می توانید آشنایی بیشتری با فرایند تولید داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

تجهیزات و ماشین آلات تولید آسفالت گرم

ماشین آلات و تاسیسات آسفالت گرم از بخش‌هایی به شرح ذیل تشکیل شده است.

تجهیزات و ماشین آلات تولید آسفالت گرم

 1- سیلوی مصالح دانه بندی شده سرد  (فیدر)

چهار دستگاه سیلوی مصالح سرد به ظرفیت هر کدام 6 متر مکعب از ورق فولادی37 ST و ضخامت بدنه 4میلی‌متر و با امکان ازدیاد ظرفیت سیلوها و دارای سیستم دریچه تخلیه با کنترل فیدر نواری و الکتروموتور دور متغیر AC و قابل تنظیم متناسب با سرعت نوار فیدرها و با قابلیت کنترل پناسیومتری از اتاق فرمان توسط اپراتور و کنترل دبی خروجی مصالح متناسب با نیاز و برنامه ریزی تولید.

 1- سیلوی مصالح دانه بندی شده سرد  (فیدر)

2- نوار نقاله تغذیه

نوار نقاله به طول 15 متر و عرض 60سانتی‌متر دارای الکتروموتور گیربکس جهت تغذیه مصالح سرد به کوره خشک کن دوار.

نوار نقاله تغذیه

3- تجهیزات توليد آسفالت گرم | درایر

کوره خشک کن دو جداره به قطر 20/2 متر و طول 5/8 متر با ضخامت ورق 12 میلی‌متر 40 ST یا 37ST و دارای سه منطقه گرمایشی یا سه زون تغذیه، کنوکسیون، تشعشعی و الکترو گیربکس، غلطک‌های چدنی، فیدر، سیستم نمایشگر حرارت و مشعل الکتریکی.

تجهیزات توليد آسفالت گرم | درایر

4- سیستم جمع آوری غبار (مولتی سیکلون)

سیستم جمع آوری فیلر یا دانه‌های خیلی ریز به عنوان پرکننده که برای هدایت آن به الواتور از کانال‌های مکنده و ارتباط حلزونی، الکتروموتو گیربکس دار و فن سانتریفوژی استفاده می‌شود.

سیستم جمع آوری غبار (مولتی سیکلون)

 5- تجهیزات توليد آسفالت گرم | فیلتر آبی

برای جلوگیری از آلودگی هوا، دود و مواد حاصل از سوخت مشعل و گرد و خاک از فیلتر آبی استفاده می‌شود. در این سیستم بخار آب توسط اگزوز فن از قسمت بالای سیکلون به فیلتر هدایت می‌شود و در چرخه مسیر آب در قسمت انتهایی استخر ته نشین می شود.

تجهیزات توليد آسفالت گرم | فیلتر آبی

6- الواترهای مصالح گرم و  فیلر

این سیستم دارای بالابرهای قاشقکی متحرک با زنجیری نصب شده می‌باشد و در بین شوت خروجی درایر و شوت سرند ویبره با پایه‌ها و اتصالات مربوطه قرار دارد. این دستگاه قابلیت رگلاژ و تنظیم زنجیر الواتر و دریچه بازدید و شوت ورودی دریچه کنترل را داشته و زنجیر مخصوص بالابر از نوع فولادی و الکتروموتور و قاشقک‌های بالابرنده از ورق فولادی با زاویه مناسب را جهت تخلیه مصالح در شوت سرند دارا می‌باشد.

در بالابر فیلر نیز قاشقکی‌ها پرکننده توسط زنجیرهای مخصوص فولادی از سیستم غبارگیری به سیستم سیلوی ذخیره فیلر منتقل می‌گردد. این سیستم دارای بدنه ساخته شده از ورق 4میلی‌متر بوده و در قسمت فوقانی با شوت خروجی ورق‌های قابل تنظیم و تعویض دارد. قسمت تحتانی آن نیز با شوت ورودی و سیستم رگلاژ، زنجیر با وزنه کششی یا فنر بندی و دریچه بازدید مجهز شده است.

الواترهای مصالح گرم و  فیلر

7- تجهیزات توليد آسفالت گرم | سرند

سرند تخت ویبره با چهار نوع توری در سایز فرمول کارگاهی و طرح آسفالت دارای بدنه پوشیده شده، برای جلوگیری از خروج هر نوع گرد و غبار و شوت اور سایز و همچنین کانال هدایت بای پس می‌باشد. ضخامت ورق سرند 10 میلی‌متر و ابعاد آن به طول 20/4 و عرض 80/1 و ارتفاع 1متر با کاور یا بدون کاور می‌باشد. الکتروموتور آن 1500 دور در دقیقه بوده و دارای سیستم  انتقال نیرو توسط تسمه و پولی می‌باشد.

پوشش دو جداره و هواکش مکنده آن جهت هدایت گرد و غبار به سیستم سیکلون بوده و کانال‌های مربوطه از فن مکش سرند به کانال سیکلون هدایت گردیده است. در سرند سیستم فنر بندی تعلیق به گونه‌ای طراحی شده تا از انتقال ارتعاش سرند به استراکچر برج کارخانه آسفالت جلوگیری کند.

تجهیزات توليد آسفالت گرم | سرند

 8- سیستم توزین الکترونیکی مصالح ، قیر و فیلر

این سیستم وظیفه توزین بالانس شده، سهم ظرفیتی مواد اولیه را در ترکیب آسفالت مطابق با طرح اختلاط با قابلیت کنترل اتوماتیک بر عهده دارد.

سیستم توزین الکترونیکی مصالح ، قیر و فیلر

9- تجهیزات توليد آسفالت گرم | سیلوی ذخیره فیلر

سیلوی ذخیره فیلر به وسیله حلزونی به الواتر فیلر متصل است و مواد را به داخل شوت الواتور بالابرنده انتقال می‌دهد. یک دریچه اضطراری را نیز جهت تخلیه فیلر به خارج از سیستم الواتور (فضای بیرونی) در زمانی که فیلر بیش از حد در داخل سیلو ذخیره شده باشد وجود دارد. این دریچه توسط جک و شیر پنوماتیک از داخل کابین کنترل می‌شود. منبع ذخیره فیلر و الواتور بالابرنده و هاپر توزین فیلر به روش توزین الکترونیکی با 3 لودسل و نشانگر دیجیتالی قابل کنترل از داخل اتاق فرمان قابل تنظیم است.

 10- سیستم توزین فیلر

سیستم توزین الکترونیکی با سه عدد لودسل سیلندری صنعتی و نشانگر دیجیتالی اروپایی نصب شده در روی میز کنترل اپراتور با قابلیت تنظیم وزن به صورت اتوماتیک (هماهنگ بودن با سیستم توزین مصالح گرم) مجهز بوده و   توسط سیستم فرمان کامپیوتری برای اعمال کلیه کنترل‌های مورد لزوم اداره می‌شود.

11- تجهیزات توليد آسفالت گرم | سیستم توزین و تزریق قیر

این سیستم دارای شیر راهی قیر، نیروی محرکه پنوماتیکی، مخزن توزین به حجم 200لیتر با دریچه تخلیه توسط جک‌های بادی، پمپ قیر دو جداره تزریق قیر به مخلوط کن با الکترموتور 900 دور کوپله مستقیم به پمپ بوده و لوله‌های دو جداره انتقال قیر از فلاسک قیر به داخل مخزن توزین را برعهده دارند و سیستم قابلیت کنترل از طریق کابین و میز اپراتور را دارد.

 12- سیستم توزین مصالح

سیستم توزین الکترونیکی مصالح دارای نشانگر دیجیتالی باقابلیت تنظیم وزن‌های مختلف با چهار کنترلر فرمان اتوماتیک جهت توزین مصالح استفاده می‌شود. باسکول توزین مصالح گرم با دریچه تخلیه پنوماتیک جهت توزین مصالح گرم به ظرفیت ماکزیمم 2000 کیلوگرم با تنظیم چهار دریچه به مقدار لازم طبق فرمول کارگاهی عمل می‌نماید. این سیستم دارای قابلیت‌هایی بشرح زیر است :

  • قابلیت تنظیم 4 وزن و اتوماسیون کامل بارگیری و تخلیه مصالح گرم
  • قابلیت فرمول دهی به تعداد 12 فرمول بر مبنای فرمول‌های کارگاهی و طرح اختلاط
  • قابلیت کنترل ریزش مصالح از دریچه‌ها نسبت به همدیگر
  • قابلیت تنظیم تعداد بچ مورد نیاز در سیستم تولید اتوماتیک
  • قابلیت اتصال به پرینتر و گزارش‌گیری پرینت انواع مصالح مصرفی به تفکیک فیلر و قیر، جمع مقدار مصالح مصرفی به تفکیک و جمع مقدار آسفالت تولید شده در هر شیفت کاری

سیستم توزین مصالح

13- میکسر ( مخلوط کن )

این میکسر دارای کنترل اتوماتیک بوده و درکنترل دریچه‌های میکسر روشی اعمال گردیده که تا دریچه میکسر باز نشده باشد، تخلیه آسفالت انجام نگردیده و پروسه تولید از ابتدای مرحله توزین فرمان نمی‌گیرد. فرمان شروع سیکل بعدی و تخلیه مصالح به داخل میکسر از دریچه میکسر فرمان گرفته و سیستم بارگیری و توزین نیز از صفر هاپر توزین فرمان می‌گیرد.

این دستگاه دارای بدنه بیرونی از ورق فولادی 12میلی‌متر و پوشش داخلی مخلوط کن از ورق‌های مجزا ضد سایش و قابل تعویض با اتصالات پیچی در داخل ورق می‌باشد. سیستم میکسر با دو محور محرک از فولادی با 16 عدد بازو و پنجه ضد سایش ریخته گری شده و کانال هدایت غبار به کانال سیکلون توسط هواکش بخش‌هایی به شرح ذیل را دارد:

  • گیربکس انتقال نیرو
  • الکتروموتور به قدرت kw45 و  1500 دور در دقیقه همراه با گیربکس سه محور
  • دریچه تخلیه مخلوط که با جک‌های بادی باز و بسته می‌شود

میکسر ( مخلوط کن )

14- سیلوی ذخیره آسفالت

آسفالت پس از طی فرایند آماده سازی در سیلوی ذخیره با مشخصات زیر قرار می‌گیرد:

  • ظرفیت سیلوی ذخیره آسفالت: 30 تن
  • تعداد دریچه های تخلیه بامحرکه پنوماتیکی: 2دریچه
  • بدنه از ورقه 5 میلیمتر با دریچه یاتاقان دار جهت تخلیه

سیلوی ذخیره آسفالت

15- سیستم ذخیره قیر یا مازوت در تانکرهای ذخیره

دو دستگاه فلاسک قیر دو جداره به ظرفیت 50000 لیتر با مبدل حرارتی و کویل لوله‌های قابل تعویض و دریچه تغذیه قیر و شیر تخلیه با پوشش دو جداره از ورق 1میلی‌متر گالوانیزه و بدنه آن از ورق 6، با سیستم حرارتی از روش غیر مستقیم توسط اویل هیتر، روغن داغ در مبدل حرارتی جریان پیدا کرده و دمای قیر را کنترل می‌کند.

ترموکوپل و ترمومتر کنترل درجه حرارت بر روی تانک قیر نصب شده است. پمپ قیر جهت هدایت قیر از منبع دو جداره (فلاسک) به سیستم لوله دو جداره کارخانه آسفالت تا میکسر و همچنین برگشت قیر با لوله دو جداره را بر عهده دارد.

سیستم ذخیره قیر یا مازوت در تانکرهای ذخیره

16 – تجهیزات توليد آسفالت گرم | اویل هیتر ( روغن داغ کن )

این دستگاه جهت انتقال حرارت توسط سیرکولاسیون روغن به مبدل‌های حرارتی از جمله فلاسک‌های قیر و لوله‌های دوجداره در کارخانه‌های پخت آسفالت وصل و استفاده می‌شود و ویژگی‌های ذیل را دارد:

  • بدنه دو جداره و درب‌های نسوز
  • حداقل 100متر لوله 2 اینچ کویل شده آتش خوار
  • تجهیزات کامل برقی و اتوماسیون پیشرفته
  • کلکتورهای رفت و برگشت، سپراتور و پایپینگ مجهز
  • الکترو پمپ با مکانیکال سیل مرتبط با روغن داغ
  • منبع انبساط مرتبط با سپراتور به ظرفیت های مختلف

تجهیزات توليد آسفالت گرم | اویل هیتر ( روغن داغ کن )

 17- کمپرسور هوا و سیستم پنوماتیک

دستگاه کمپرسور با ظرفیت 1500لیتر نصب شده روی تانک کمپرسور که هر کدام با kw 5,5 الکتروموتور 3000 دور و همچنین یک دستگاه کلکتور ذخیره و تقسیم باد به ظرفیت حدود 80لیتر نصب شده بر روی برج کارخانه با کلیه متعلقات و نشانگر فشار هوا و کنترلر قابل فرمان گیری از اتاق کنترل، جهت تنظیم اتوماتیک فشار هوا. کلیه شیرآلات برقی و پنوماتیک از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

کمپرسور هوا و سیستم پنوماتیک

 18- مشعل توربو جت دوگانه سوز

مشعل‌های جدید از حالت مکانیکی به الکترونیکی تبدیل شده به طوری که مقدار سوخت و هوا توسط اینورتر (دور متغیر) با پتاسیومتر توسط اپراتور به راحتی کم و زیاد شده و مزایای زیر را برخوردار است:

  • سهولت وسرعت در کاهش یا افزایش حرارت
  • کاهش هزینه مصرف سوخت با توجه به کنترلرهای الکتریکی
  • مشغل توربوجت دو گانه سوز (گازوئیل و مازوت) به صورتی که با شرایط 3% رطوبت مصالح، توان خشک نمودن و ایجاد دمای 180درجه سانتی‌گراد برای مصالح تولید آسفالت به ظرفیت 120 تن در ساعت داشته باشد.

مشعل توربو جت دوگانه سوز 

19- تجهیزات توليد آسفالت گرم | اتاق کنترل

اتاق فرمان با کلیه کابل‌ها و میز فرمان و تابلو نیرو که در داخل آن نصب شده است. دارای بدنه و شاسی از ورق فولادی دو جداره با پشم سنگ می‌باشد. تابلوهای قدرت شامل 4 سلول جهت نصب کلیه کنتاکتورها و فیوز مینیاتوری و کنترل‌های آن و یک سلول جهت نصب المان‌های دور متغیر و سیستم اتوماسیون می‌باشد. میز کنترل و اپراتور کارخانه شامل کلیه کلیدهای روشن و خاموش و کنترل دریچه‌ها و ترمومترها و نشان دهنده‌ها و سیستم توزین و کنترل دور متغیرها می‌باشد. ظرفیت این طرح 120 تن در ساعت خواهد بود.

تجهیزات توليد آسفالت گرم | اتاق کنترل

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی و مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع معدنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره