ارز دیجیتالدانشنامه

خودپرداز بیت کوین | نحوه کار با ATM بیت کوین وسایر رمز ارزها

تا اول ژوییه سال 2020 تعداد 8488 دستگاه خودپرداز بیت کوین در سطح جهان فعال شده است. این دستگاه‌ها نه تنها به دارندگان کارت های اعتباری امکان دریافت پول را می‌دهند؛ بلکه به اشخاص امکان خرید و فروش بیت کوین را نیز به صورت نقدی فراهم می‌نمایند. با وجود آن که برای بسیاری هنوز مفهوم ارز دیجیتالی مشخص نشده ، استفاده از آن ترویج یافته و در میان عموم نیز به عنوان واحدی جهت مبادلات تجاری مورد قبول واقع شده است. در کشور ما نیز تولید بیت کوین قانونی شده و دارندگان می توانند به طور قانونی از این تجارت سودآوری داشته باشند. جهت اطلاع چگونگی دریافت مجوز استخراج بیت کوین کلیک کنید.

 

  برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.  

 

معرفی دستگاه های خودپرداز بیت کوین

دستگاه‌های ATM بیت کوین دقیقاً مشابه دستگاه‌های سنتی بوده و با روشی مشابه کار می‌کنند. این دستگاه‌ها از طریق ارتباط با اینترنت در ازای بیت کوین امکان دریافت پول یا کارت اعتباری را فراهم می‌کنند. آن‌ها در تبادل بیت کوینی به حساب بانکی وصل نمی‌شوند و در عوض مشتری را با روشی ساده قادر به خرید بیت کوین در بستر شبکه مبادلات رمز ارز می‌نمایند و می‌توانند مستقیماً نیز به بورس اوراق بهادار متصل گردند.  

 

خودپرداز های بیت کوین در کجا تعبیه شده اند؟

دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در مکان‌هایی مانند فروشگاه، بازار و یا فرودگاه قرار دارند. اولین دستگاه ATM بیت کوین در 29 اکتبر 2013 در شهر ونکوور کانادا در معرض دید عموم قرار گرفت و بعد از آن در ایالات متحده آمریکا و اسلواکی دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین راه اندازی شدند. هم اکنون دستگاه ATM در کره جنوبی برای خرید بیت کوین قابل استفاده است. همکاری جدید بین شرکت بیت کوین Coinplug و سازنده پیشرو ATM کره، Nautilus Hyosung، متقاضیان خرید بیت کوین‌های کره جنوبی را قادر می‌سازد ارزهای دیجیتالی را با استفاده از کارت‌های اعتباری و خودپردازهای معمولی خریداری کنند.  

 

چند نوع دستگاه ATM بیت کوین وجود دارد؟

دو نوع دستگاه ATM بیت کوین وجود دارد، دستگاه‌هایی که قادرند تراکنش رمز ارز را با پول نقد انجام دهند و دستگاه‌هایی که با کارت‌های اعتباری برای تراکنش‌های پول مجازی کار می‌کنند. دستگاه‌های خودپرداز نقدی در ازای دریافت و انتفال بیت کوین از کیف مجازی یا رسیدهای کاغذی اشخاص امکان پرداخت پول نقدی و بالعکس را فراهم می‌نماید. همچنین دستگاه‌های خودپردازی که برای این تراکنش قادرند از کارت‌های اشخاص استفاده نمایند.   نحوه عملکرد خودپردازهای بیت کوین دستگاه ATM بیت کوین به اشخاص اجازه می‌دهد به وسیله پول نقد یا کارت اعتباری بیت کوین، سایر رمز ارزهای مجازی را خریداری نمایند. اما به جای ارتباط یا حساب‌های بانکی مستقیما به شبکه اینترنت مبادلات بیت کوین وصل می‌شوند. برای آشنایی با سایر رمز ارز ها کلیک کنید.  

 

یافتن نزدیک ترین دستگاه خودپرداز بیت کوین

بیش از نیمی از دستگاههای ATM بیت کوین در ایالات متحده واقع شده اند. برای یافتن نزدیک‌ترین دستگاه ATM بیت کوین، می توان از نقشه جغرافیایی نرم افزاری استقرار آن‌ها استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا یکی از آن‌ها را در مجاورت خود پیدا کرده و اطلاعات ضروری دیگری مانند محدودیت خرید و فروش، قیمت‌ها و هزینه‌های مبادله بیت کوین با ATM و اینکه کدام یک از رمزهای دیگر در دستگاه‌های ATM پذیرفته می‌شوند را دریافت کنید. این کیوسک‌ها شما را به بورس مبادلات ارزی متصل می‌نمایند که در آن می‌توانید بیت کوین بخرید یا بفروشید. کافی است آدرس عمومی خود را اسکن کرده و ارز مانند دلار یا یورو یا پوند را درون دستگاه قرار دهید. اگر آدرس عمومی نداشته باشید، دستگاه کاغذ را برای  مشخصات شما چاپ کند.  

 

مراحل و نحوه استفاده از دستگاه ATM بیت کوین

در مرحله اول یوزر متقاضی مبادلات بیت کوین، تعیین و تایید هویت می‌گردد. در این مرحله گزینه‌های اختیاری متعددی وجود دارد، این گزینه ها به ATM یا پردازنده بستگی دارد. در مرحله تعیین هویت امکان کاربرد OTP (رمز یکبار مصرف عبور) یا شماره تلفن یا مشخصات گذرنامه یا گواهینامه رانندگی وجود دارد. در مرحله بعد بیت کوین یا هر رمز ارز دیگر آدرس دهی می‌شود. پس از تأیید هویت و آدرس بیت کوین به دستگاه امکان مبادله بیت کوین فراهم می‌گردد. برای این مبادله می‌توانید از کیف پول موبایل Bitcoin نیز استفاده نمایید و رمز ارز را به آنجا منتقل نمایید. همچنین می‌توانید مشخصات شناشنامه‌ای و آدرس خود را بدهید و بیت کوین را از طریق پست دریافت کنید. حتی امکان استفاده از QR کد کاغذی و چاپ آن نیز به عنوان یک کیف پول کاغذ وجود دارد که با اسکن آن می‌شود کلید خصوصی خود را نیز دریافت نمایید.

خرید بیت کوین با دستگاه

با این دستگاه‌ها قادرید با قرار دادن پول رایج در دستگاه مراحل فوق را برای خرید بیت کوین نیز طی نمایید. در مرحله آخر کار با دستگاه  لازم است تراکنش تایید نهایی گردد و این آخرین مرحله است که پس از تأیید مبلغ، باید با کلیک یا فشار دادن روی دکمه “تأیید”، “خرید” یا “FINISH” معاملات خود را انجام دهید و بیت کوین به آدرس تعیین شده در مرحله 2 ارسال می‌شود.

فروش بیت کوین با دستگاه

بیت کوین را به همین شیوه‌ای در مورد خرید توضیح داده شد، می‌توان با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز فروخت، جایی که شما فقط باید مبلغ مورد نظر برای فروش را وارد کنید، سپس آدرس بیت کوین را که در صفحه دستگاه نمایش داده می‌شود را ارسال نمایید. در آخر، پول نقدی پس از آن مبادله تحویل داده می‌شود.

 

  برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره