دانشنامه

اصول موفقیت

اگر اصول موفقیت به درستی شناخته و رعایت شوند، شما و هر کسی قادر خواهید بود تا تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد کنید. 80 درصد موفقیت در هر کاری ذهن و باورهای شما و بیست درصد باقی مانده قدرت اجرایی‌تان است. اگر می‌خواهید در هر تلاشی که انجام می‌دهید موفق شوید باید ذهن خود را به درستی طراحی کنید. ایده ها، خلاقیت ها، حل مساله و…. همگی به افکار و باورهایی مرتبط هستند که شما نسبت به محیط و خودتان دارید. در ادامه با 5 اصل موفقیت برای رسیدن به اهدافتان آشنا خواهید شد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اصول موفقیت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

اصول موفقیت

در زیر پنج اصل کلیدی را بیان می‌کنیم که در صورت اعمال صحیح آنها، تغییرات پایداری در اختیار شما قرار می‌دهد. تغییر فقط با خواندن مطالب موفقیت حاصل نمی‌شود و نباید منتظر معجزه باشید، تغییر واقعی ناشی از اقدام روزانه به منظور پیشرفت مناسب خود فرد است. موفقیت بهترین چیزی است که شما می‌توانید در زندگی آن را به دست آورید. با این اصول می‌توانید به سطوح جدیدی قدم بگذارید و روز به روز به چیزی که همیشه رویایش را داشتید، نزدیک‌تر شوید. برای یادگیری این اصول لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

 

1- اصول موفقیت | استانداردهای خود را بالا ببرید

اگر می‌خواهید تغییراتی پایدار مشاهده کنید، باید هویت خود را در درون خود تغییر دهید. خیلی‌ها اقدام یا فعالیتی مورد علاقه‌شان هست، اما به نظر می‌رسد هرگز آنها را عملی نمی‌کنند. آنها هرگز وقت، پول و منابع خود را برای انجام کاری که واقعاً می‌خواهند، اختصاص نمی‌دهند. زیرا مشغول انجام کارهای تکراری و بیهوده در زندگی خود هستند. مثل تماشای طولانی تلویزیون، بازی‌های ویدئویی، تماشای ساعت‌ها سرگرمی‌های آنلاین، چت کردن چت و…. .

کاری که باید بکنید:

یک لیست ایجاد کنید، مواردی که باید طی 6 ماه آینده آنها را تکمیل کنید را در آن بنویسید. افرادی که در مورد موفقیت جدی هستند برای هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، راهی پیدا می‌کنند بدون اینکه بهانه بیاورند. اگر می‌خواهید زندگی خود را به یک سطح جدید برسانید، باید در برنامه‌های زندگی خود تغییر ایجاد کنید.

 

2- اصول موفقیت | اعتقادات محدود خود را تغییر دهید

اعتقادات شما همان چیزی است که زندگی شما را کنترل می‌کند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا اقدامی انجام دهید و یا خود را به زندگی متوسطی محدود کنید. باید خود را از شر محدودیت‌های اعتقادی که در درون خود دارید خلاص کنید و فقط به افکاری فکر کنید که برای دستیابی به اهداف شما هماهنگ هستند.

به خودتان ایمان داشته و اقدام کنید. ترس و تردید، درگیری‌های درونی است که افراد را از انجام کارهایی که می‌خواهند نتیجه مثبت آن را دریافت کنند، غیر ممکن می‌کند. هنگامی که همه چیز در درون شما با آنچه که می‌خواهید هماهنگ باشد، هیچ محدودیتی بر سر راه شما معنایی ندارد.

کاری که باید بکنید:

لیستی از ده اعتقاد محدودکننده و برتر درباره خودتان را بر روی یک تکه کاغذ، در سمت چپ، و سپس لیستی از اعتقادات مثبت درونی خود را در سمت راست بنویسید. از هر عمل یا اقداماتی که باید انجام دهید تا عقاید محدود کننده خود را دور بریزید، استفاده کنید. زیرا اقدامات و تأییدهای مثبت باعث ایجاد اعتماد به نفس در درون خود شده و به شما کمک می‌کند تا از نظر ذهنی قوی‌تر شوید. پیشنهاد می کنیم مقاله موانع خلاقیت را مطالعه نمایید.

 

3- مدل‌هایی از استراتژی که کار می‌کنند

موفقیت را از افرادی که آن مسیر را طی کرده‌اند، تقلید کنید. موفقیت‌ها سرنخ‌هایی را به وجود می‌آورد. از کسانی که موفق شده‌اند و زندگی جدیدی را تجربه می‌کنند، تقلید کنید که چگونه می‌خواهید زندگی کنید. نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست، آنچه که برای دیگران نیز مفید خواهد بود برای شما مفید است. یادگیری و اجرای استراتژیهایی که نتایج مورد نظرتان را تولید می‌کند شما را به موفقیت نزدیک می‌کند. با استفاده از تاکتیک‌های موفقیت دیگران، سالها تلاش خود را کاهش می‌دهید تا بفهمید چگونه موفق شوید.

کاری که باید بکنید:

درباره سبک زندگی، شخصیت و اتفاقاتی که برای افراد موفق افتاده جستجو کرده و از آن ها بیاموزید. به طور روزانه مشخص کنید که آن‌ها چه کاری انجام می‌دادند. پس شروع کنید تا شما هم نتایج دلخواهتان را به دست آورید.

 

4- اصول موفقیت |  احساسات خود را شدت بخشید

در مورد موفقیت و رسیدن به آن جدی باشید. باید از درون عصبانی شوید که به هیچ یک از موانع و مشکلات زندگی اجازه نخواهید داد که شما را از پای درآورند. کسانی که موفق می‌شوند همان‌هایی هستند که در درون خود ایستاده و تصمیم دارند هر کاری را انجام دهند. از نظر عاطفی برای چیزی که می‌خواهید، در درون خود بجنگید و اجازه ندهید هیچ حس منفی شما را احاطه کند.

کاری که باید بکنید:

از نظر عاطفی خود را برای رفع مشکلات و فراز و نشیب‌های زندگی آماده کنید، بدانید که شما از آنچه خودتان را درک می‌کنید، قوی‌تر هستید. زندگی نبرد است و از نظر روحی، کسانی که قوی هستند در نهایت پیروز می‌شوند. از لحاظ عاطفی بر روی حیات رویاهای خود کار کنید. اشکالی ندارد اگر هر روز عجیب و غریب به نظر برسید. زندگی خود را به آنجا که باید، برسانید.

 

5- خیلی بیشتر از آنچه انتظار دارید دریافت کنید

فراهم آوردن ارزش برای کسانی که در خدمت شما هستند، کلید اصلی موفقیت است. ارزش‌ها هر روز باید به شما کمک کند تا تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارد. کسی که نهایتا امتیاز بیشتری کسب می‌کند بیشتر دریافت می‌کند. اگر به دیگران کمک کنید تا به سعادت برسند، باید سعادتمند شوید. این قانون سعادت است. اگر به دیگران کمک کنید تا از اعماق میانه روی برخیزند، زندگی شما در مراحل بالاتر به ارتفاعات بالاتری می‌رود.

کاری که باید بکنید:

فردی باشید که با کارهایتان به زندگی دیگران وفور می‌بخشد. تا می‌توانید به دیگران کمک کنید تا بتوانید زندگی خود را به ارتفاعات عظمت و خوشبختی برسانید.

6- در جهت اهداف تان حرکت کنید

هیچ موفقیتی بدون حرکت ایجاد نمی‌شود. چطور انتظار دارید با دست روی دست گذاشتن به اهدافتان برسید؟ گام برداشتن اصلی ترین اقدامی است که باید انجام دهید. خیلی از آدم‌ها باور دارند، شغل مناسب دست یافتنی نیست، بلکه شانس و موقعیتی است که عوامل بیرونی در به وجود آمدنش دخیل هستند ویا کسانی که باور دارند هیچ کاری مناسب آن‌ها نیست و دلیل ناموفق بودن‌شان اجتماع است و موفقیت دیگران را به شرایط خاص آن‎‌ها ارتباط می‌دهند. در حالی که افراد موفقی که بدون هیچ جایگاه و یا سرمایه ای به هدفشان رسیده اند کم نیستند.

7- قرار نیست زود به مقصد برسید

خوب حالا که شروع به حرکت کردید، برای خودتان زمانی را برای رسیدن به اهدافتان مشخص کنید. برای این کار باید واقع بینانه به موضوع نگاه کنید؛ نه خیلی خوشبینانه باید باشد و نه خیلی بدبینانه. این گونه می‌دانید که تلاش‌هایتان بیهوده هم نبوده وبرای ادامه راه انگیزه لازم را حفظ خواهید کرد.

8- برای زندگی شخصی و کاری تعادل داشته باشید

بله قبول داریم که برای رسیدن به موفقیت، سختی‌هایی را هم باید تحمل کرد، اما این بدان معنی نیست که به طور کل خودتان را فراموش کنید. احتمالا برای شغل‌تان مجبور باشید مدتی محدود (6ماه تا سه سال) بیشتر وقت‌تان را برای رشدتان بگذارید، اما در این میان فراموش نکنید که شما کار می‌کنید تا آسایش و آرامشی را برای خود ایجاد نمایید، نه آنکه برده کار شوید!

برای مثال در برخی مشاغل برای آنکه به بالاترین درجات برسید باید دائم در کلاس‌های مربوطه شرکت کرده و یا مهارت‌هایی را بیاموزید. برخی مشاغل نیز نیاز به مراقبت و توسعه مستمر در بازه های زمانی خاص دارند. برای موفقیت در چنین موقعیت هایی نیاز به صرف انرژی زیادی هست.

 

در پایان…

اصول موفقیت خود به خود به وجود نمی‌آید و شما باید برای به دست آوردن آن از جای خود بلند شوید. حقیقتاً هم هیچ رازی در این بین جز تلاش و ایستادگی شما وجود خارجی ندارد. بخواهید موفق می‌شوید و نخواهید به راحتی در سایه‌ها قرار می‌گیرد. حال تصمیم آخر با شماست که کدام را انتخاب می‌کنید. برای رسیدن به موفقیت توصیه می کنیم اصول مدیریت را نیز بشناسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اصول موفقیت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول در خصوص اصول موفقیت

تفاوت بزرگ بین افراد بازنده و برنده در چیست؟

یكی از تفاوتهای بزرگ بین كسانی كه در طول مسیر رشد شخصی در مسیر باقی می‌مانند در مقایسه با كسانی كه از مسیر خارج می‌شوند، توانایی بازگشت سریع از خطرات است. افراد موفق می‌فهمند که زندگی منصفانه نیست و هیچ چیز به سادگی به دست نمی‌آید. آنها همچنین می‌فهمند که دیوارکشی و بهانه گرفتن برای خودشان فقط قدرت شخصی آنها را از بین می‌برد. این تفاوت بین بازنده و برنده است.

آیا می‌توان موفقیت را اندازه‌گیری کرد؟

موفقیت قابل اندازه‌گیری نیست و میزان مشخصی ندارد. وقتی برای چیزی که می‌خواهید تلاش می‌کنید، آن احساس درونی و آن شوق بیرون زده، نشانه‌ی موفقیت شماست. موفقیت چیزی است که هر شخصی به سبک خود و به تنهایی آن را درک و احساس می‌کند. مشاوره کسب و کار به شما کمک می کند تا زودتر به اهداف‌تان برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره