اخبار کسب و کار

تفویض اختیار بررسی صدور جوازهای تأسیس صنعتی به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها

براساس ابلاغ معاون طرح و برنامه مبنی بر تفویض برخی از اختیارات وزارت صنعت معدن وتجارت به خانه صنعت، معدن و تجارت استان‌ها طی نامه شماره ۲۳۳۱۰۵ / ۶۰/ مورخ ۲/۹ / ۹۸ و باتوجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، منبعد کلیه مراحل دریافت مدارک و بررسی‌های کارشناسی در خصوص درخواست صدور، اصلاح، تمدید و انتقال جواز تأسیس و توسعه صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از طریق سامانه بهین‌یاب با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوط توسط خانه صنعت، معدن و تجارت در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، سمنان، تهران، البرز، زنجان، کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و مرکزی) انجام می‌شود. این روند بدیهی است با تامین زیرساخت‌های فیزیکی، جذب و آموزش نیروی انسانی به سایر استان‌های کشور تسری خواهد یافت.

 

برای دریافت مشاوره  مدیریت کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

جواز تاسیس صنعتی چیست؟

اشخاص حقیقی یا حقوقی که تمایل به راه‌اندازی یک فعالیت تولید صنعتی را پیدا می‌کنند؛ برای شروع فعالیت نیازمند اخد جواز تاسیس صنعتی بعنوان یک موافقت نامه اولیه قانونی جهت شروع فعالیت درقالب یک طرح توجیهی سرمایه گذاری در زمینه انتخاب شده می‌باشند.

دارنده جواز بموجب اخذ آن به یکی از شهرک‌های صنعتی واقع در محدوده جغرافیایی مندرج در جواز تاسیس توسط سازمان صادرکننده جهت تامین زمین پیش‌بینی شده در متن جواز معرفی و پس از عقد قراداد و خرید زمین مراحل ساخت و ساز را مطابق مقررات و نیازمندیهای طرح صنعتی تا مرحله تولید کالای صنعتی و تامین شرایط اخذ پروانه بهره‌برداری  آغاز می‌کند. برای دریافت جواز تاسیس صنعتی کلیک کنید.

چه زمانی برای گرفتن پروانه باید اقدام کرد؟

همانطور که گفته شد، انجام هر فعالیت صنعتی نیاز به بررسی و دریافت مجوزهای لازم برای شروع کار دارد. پس از صدور جواز، شما به طور قانونی می‌توانید در زمینه مربوطه شروع به فعالیت کنید. معمولا جوازها برای 6ماه صادر می‌شوند؛ پس در طول این مدت فرصت دارید تا پروژه خود را احداث کرده و مفاد مربوط به آن را رعایت نمایید. پس از اقدامات لازم و طی دوره مذکور می‌توانید برای دریافت پروانه اقدام بکنید. برای دریافت پروانه بهره برداری کلیک کنید.

خدمات مرکز کاردوک

مرکز مشاوره کاردوک با گردهم آوری جمعی از کارشناسان و اساتید در حوزه صنعت و تجارت این امکان را به شما می دهد تا بتوانید علاوه بر استفاده از تجربیات آن ها، راهنمایی های لازم جهت شروع، اجرا و بهره برداری از یک پروژه به طور کامل دریافت کنید. تنها کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس گرفته و از خدمات مشاوره کسب و کار کاردوک استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره  مدیریت کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره