ثبت نام سامانه های دولتی

انواع کسب و کار

انواع مختلفی از کسب و کار وجود دارد و شناخت همه آن‌ها برای افرادی که می‌خواهند وارد دنیا تجارت شوند لازم و ضروری است. اگر قصد دارید کاری را شروع کنید باید بدانید در کدام زمینه قصد فعالیت دارید، که از طریق آن می‌توانید نوع و میزان کاری که باید انجام دهید را به راحتی شناسایی کنید و به موفقیت برسید. شما با دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک نیز می توانید بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری را بیابید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

انواع کسب و کار

کسب و کار به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای افراد درآمد ایجاد می‌کند. هر فعالیتی که در زمینه تولید، خرید و یا فروش صورت می‌گیرد به جهت به دست آوردن سود است. کسب و کارها به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند که ما در ادامه به مهم‌ترین این تقسیم‌بندی‌ها می‌پردازیم.

کسب و کارهای تولیدی

تبدیل مواد اولیه به کالایی جهت رفع نیاز متقاضیان از کسب و کارهایی است که از دیرباز وجود داشته است. تولید می‌تواند از یک اتاق کوچک شروع شود و در سطح بالاتر کارخانه‌های تولیدی قرار دارند که با مهندسی دقیق‌تر احداث و فعالیت می‌کنند.

انواع کسب و کار خانگی

یکی از انواع کسب و کارها که امروزه مورد حمایت‌های قانونی نیز قرار گرفته، کسب و کار خانگی است. در این نوع از کسب و کار افراد مشاغل مورد نظر خود را در خانه آغاز می‌کنند و به کسب درآمد می‌پردازند. کسب و کار خانگی محدودیت‌های زیادی نسبت به کسب و کارهای دیگر دارد، چون فرد باید در یک مکان کوچک و با مواد اولیه محدود کار خود را انجام دهد. این نوع از کسب و کار ویژگی‌های خاص خود را دارد از جمله؛ به راحتی راه‌اندازی می‌شود، از هر قشری می‌توانند وارد این نوع از کسب و کار شوند، به سرمایه‌ی زیاد برای شروع فعالیت نیازی ندارند و داشتن ساعات کاری منعطف از جمله ویژگی‌های این نوع از کسب و کار است. برای راه اندازی کسب و کار خانگی کلیک کنید.

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی خودش به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. به دلیل گسترش اینترنت و در دسترس بودن آن، می‌تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد. این نوع از کسب و کار هم به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری قابل انجام است. یعنی در یک نمونه از آن فرد باید برای فعالیت خود در یک مکان مشخص حضور داشته باشد و هم می‌تواند در منزل نیز فعالیت کند. البته این نوع از کسب و کار به دلیل داشتن ویژگی دورکاری در ردیف کسب و کارهای خانگی هم قرار می‌گیرد.

مزایای کسب و کار اینترنتی عبارتند از؛ در دسترس بودن، سهولت در استفاده، عدم نیاز به سرمایه‌های کلان و… می‌باشد. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و راه اندازی سایت اینترنتی کلیک کنید.

کسب و کارهای روستایی

کسب و کارهای روستایی به مشاغلی گفته می‌شوند که در روستاها صورت می‌گیرند. این کسب و کارها محصولاتی را تولید کرده و برای فروش به روستاها و شهرها فرستاده می‌شود، البته بخش مهمی از آن محصولات به مصرف داخلی روستاها می‌رسند. امروزه نیز با بیشتر شدن محصولات اُرگانیک، کسب و کارهای روستایی بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران مختلف قرار گرفته‌ است.

البته کسب و کارهای روستایی فقط شامل تولید محصولات غذایی نمی‌شود، در زمینه صنعت، کشاورزی، دامپروری و گردشگری فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

کسب‌وکارهای خصوصی

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته چرخ اقتصاد بر اساس فعالیت شرکت های خصوصی می‌چرخد. نگاه اقتصادانان غربی برآن است که با در اختیار گذاشتن امکانات و دریافت مالیات از بخش خصوصی بخش های مختلف اقتصادی پیشرفت گسترده‌تری خواهد داشت. از این رو در کشور ما نیز تلاش بر آن است که کسب و کارهای خصوصی قوت گرفته و بار تولید ملی بر دوش بخش خصوصی بیافتد. برای آشنایی با کسب و کارها موفق در ایران کلیک کنید.

انواع کسب و کارهای بین المللی

کسب و کارهای بین المللی نیازمند داشتن بودجه بالایی است. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به صادرات، واردت و تولیدات در عرصه بین المللی می‌پردازند. لازم به ذکر است شرط ورود به این نوع از کسب و کار داشتن سرمایه‌های زیاد است. از جمله مزایای آن سوددهی بالا، امکان کار به صورت برون مرزی و سفرهای ویژه کاری اشاره کرد. کسب و کارهای بین المللی در شرایطی که رونق اقتصادی وجود داشته باشد بسیار سودآور خواهد بود.

انواع کسب و کارهای دولتی

این نوع از کسب کار از طریق استخدام صورت می‌گیرد و افراد با آزمون‌های مختلف به استخدام شرکت‌ها و اُرگان‌های دولتی درمی‌آیند. تفاوت کسب و کارهای دولتی با خصوصی در تنوع پذیری آن است. کسب و کارهای خصوص و شخصی تنوع بیشتری نسبت به کارهای دولتی دارد. از مزایای کسب و کار دولتی بیمه، پرداخت‌های مشخص و در زمان‌های معین، حقوق بازنشستگی و سایر مزایایی که شامل مشاغل دولتی می‌شود.

انواع مختلفی از کسب و کارها وجود دارند که در اینجا به چند نمونه از مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. شرط ورود به هر کسب و کاری شناخت انواع مختلف آن است. وقتی فرد بداند که در چه نوعی از کسب و کار فعالیت می‌کند، همیشه در مسیر درست‌تری حرکت خواهد کرد.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا کسب و کارهای دولتی را هم می‌توان در جایگاه کسب و کار خانگی قرار داد؟

خیر. کسب و کارهای دولتی باید در محیط و مکان مشخصی انجام شوند و نمی‌توان آن را در ردیف کسب و کارهای خانگی قرار داد.

آیا کسب و کارهای بین المللی را می‌توان در ردیف دورکاری قرار داد؟

الزاماً همیشه اینطور نخواهد بود. در برخی از مواقع می‌توان برخی از وظایف کسب و کارهای بین المللی را به صورت دورکاری انجام داد. مثل خرید و فروش، مشاوره‌های مالی و برخی از چانه‌زنی‌های بین المللی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره