ماشین آلات

ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی)

آیا به دنبال تهیه ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی) می گردید ؟ میزان مصرف سرانه کاغذ در کشورهای پیشرفته بیش از  164  کیلوگرم می‌باشد این شاخص در ایران حدود  22  کیلوگرم است در وضعیت کنونی  نیز مصرف سالانه کاغذ کشور خدود ۳۵۰ هزار تن است که در وضعیت  مناسب اقتصادی، ۲۵۰ هزار تن از طریق واردات و مابقی با در نظر گرفتن شرایط به‌ وسیله تولید داخلی تأمین می گردد.

اما باید توجه داشت که کشور ایران اقلیمی خشک و نیمه بیابانی را  دارد و  هر ساله با بحران های کم آبی، استفاده بیش از حد از مراتع و جنگل ها روبرو است  و در مقابل  بطور همزمان  چه در سطح جهانی و چه در سطج کشور با  رشد تقاضا و میزان مصرف کاغذ و کمبود منابع جنگلی مواجه است لذا تولید کاغذ سنگی جایگزین مناسب برای کاغذ های سلولزی و حفظ منابع جنگلی می تواند باشد و تولید آن جهت تامین نیاز بازارهای داخلی  و خارجی در صورت دستیابی به استانداردهای کیفی  با  استفاده از تکنولوژی‌های نوین تولید می تواند موجه باشد. جهت مطالعه از طرح توجیهی تولید کاغذ کربنات کلسیم کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی) 

فرایند تولید کاغذ کربنات کلسیم | ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی)

در ابتدای فرایند برای تولید پودر کربنات کلسیم سنگ استخراج‌ شده   از معدن را  توسط سنگ‌شکن خرد می‌کنند. سپس دانه بندی کوچکتر  آن را با استفاده از غلتک به کمتر از میلی‌متر می‌رسانند. در مرحله بعدکربنات کلسیم توسط دستگاه بال میل به پودر میکرونیزه تبدیل و توسط سپراتور ذرات در سایزهای مختلف از هم جدا می شود  در ساخت کاغذ سنگی نزدیک به  80 درصد مواد اولیه از کربنات کلسیم تشکیل‌شده است و در تکمیل ترکیب اختلاط  مواد اولیه حدود 20  درصد پلی‌اتیلن و پلی پروپیلن  به همراه چندین ماده  افزودنی دیگر در مقادیر کم  استفاده می شود.

البته هر کمپانی تولید کننده براساس استاندارهای خاص برگرفته  از تحقیق وتوسعه  فرمول خاصی را برای تولید کاغذ سنگی بکار می گیرد. از همین رو، کاغذ سنگی‌های تولید شده در کشورهای مختلف تفاوت‌های زیادی را  باهم دارند. دراین فرایند مواد اولیه پس از اختلاط با  استفاده از دستگاه گرانول و پلت ساز گرانوله  شده و برای  تبدیل شدن به  ورقه هایی   با ضخامت های مختلف به روشهای مختلف اکسترود می شوند.

فیلم ونوار کاغذ تولیدی پس از سایزینگ ضخامت  به ماشین‌های  پوشش دهی وارد می گردد  تا فرایند تولید ورق تولید کاغذ سنگی نهایی شود کاغذ سنگی به‌ دست ‌آمده به صورت  رول  یا برگه های مسطح  بریده  می‌شود و به بخش لیبل و برچسب زنی  ارسال می‌شود. در این فرآیند نرخ ضایعات کمتر از 5 درصد است و بیشتر ضایعات حاصل از فرآیند در بخش برش کنارهای ورقه ها  تولید می گردد که با برگشت آن  به سیستم  پلت سازی دوباره مورد استفاده قرار می گیردو  این فرایند یک  چرخه داخلی تقریبا بسته را ایجاد می کند که سبب کاهش ضایعات به کمتر از یک درصد می گردد. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.

فرایند تولید کاغذ کربنات کلسیم

ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی)

خط تولید ورق و رول کاغذ سنگی  در ضخامت‌های مختلف از تجهیزات و ماشین آلات  مختلفی به شرح ذیل استفاده می نماید.

  • تجهیزات آماده سازی و میکس مواد
  • دستگاههای تولید پلت و گرانول
  • دستگاهها و تجهیزات کنترل کیفیت و مانتیتورینگ خط تولید
  • دستگاههای تولید و فرمینگ کاغذ سنگی به روشهای مختلف
  • دستگاه تولید مایع پوشش دهی کاغذ
  • دستگاه پوشش دهی کاغذو گرندینگ  ورقه کلسیم کربنات
  • دستگاه های برش و رول کن
  • دستگاه چاپ کاغذ

 ماشین گرانول ساز اتوماتیک | ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی)

این ماشین آلات  دارای بخش های   اندازه گیری اتوماتیک وزن ، سیستم فیدر  و میکسر داخلی پیوسته با روتورهای دوگانه می باشد، سیستم کرانول ساز دارای اکسترودر تک پیچ و سیستم کمکی برش داغ سطح قالب می باشد. با توجه به خواص کربنات این دستگاه به طور خاصی طراحی شده است ودر ساخت آن  از آلیاژهای فولادی با مقاومت سایشی بالا استفاده شده است. دستگاه دارای منبع آب خنک کننده برای کنترل دمای دستگاه بوده و مخازن مواداولیه آن به صورت جداگانه با فیدر تنظیمی آنها مواد اولیه  را با نسبت مناسب به سمت هاپر هدایت می کند.

در بخش های حرارتی دستگاه  نیز امکان تنظیم و کنترل  دماهای مختلف با منبع گرمایش الکتریکی و آب به عنوان خنک کننده وجود دارد  سیستم از پورت تخلیه کنترل جریان هیدرولیک ویژه، که می تواند درجه اختلاط مواد را تنظیم کند بهره می برد شفت های متحرک دستگاه  دارای  امکان روانکاری هستند و برش دستگاه اتوماتیک صورت می گیرد. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

 ساختار دستگاه های گرانول ساز اتوماتیک یک و دومرحله ای

این سیستم دارای بخش های اندازه گیری ،  میکسر پیوسته ، سیستم تخلیه،  فیدرفشاری  ،  اکسترودر تک پیچ یا اکسترودر دو ماردون  ، خنک کننده  گرانول، سیستم کنترل ، مخزن  دارای صفحه ویبره ای می باشد و مواد اولیه مناسب استفاده در این دستگاه عبارتند از:

PE، ABS، PS، EVA، و مستربچ و رنگدانه مناسب  ABS، EVA، و سایر مستربچ های مقاوم در برابر شعله مانند مستربچ های تخریب پذیر  شده PE، PP، PS.  PE، EVA + کربنات کلسیم، پودر تالک، تیتانیوم، کربن سیاه و سایر مواد پرکننده. همانند  LDPE، HDPE، LLDPE، مواد غلاف MDPE، مواد عایق؛ مواد اتصال عرضی تشعشعی، مواد پوشش دهنده  نوری، مواد انقباض حرارتی؛مواد لوله PPR، مواد لوله اتصال عرضی پلی اتیلن؛ TPR، TPU، الاستومر ترموپلاستیک TPV، چسب ذوب داغ EVA می باشد.

   ساختار دستگاه های گرانول ساز اتوماتیک یک و دومرحله ای   

 دستگاه بلوئینگ کاغذ | ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی)

گرانول تولید  شده با  دانه بندی فشرده در یک فرآیند  پیوسته برای تولید کاغذ و سایزینگ ضخامت آن  می تواند به بخش بلوئینگ هدایت شود . ضخامت محدوده عملکردی محصولات در این دستگاه از μm 100 تا 180با چگالی 0.9 ~ 1.2  گرم بر متر مربع  می باشد وظاهر محصول تولیدی بسیار شبیه به کاغذ خمیر چوب است و مطمئناً می تواند جایگزین بیشتر انواع کاغذ ساخته شده از خمیر چوب شود.

این کاغذ  با توجه به کیفیت می تواند انتظارات فرآیند چاپ را برآورده کند، بنابراین از آن برای چاپ دفترچه، کتاب، پوستر، استفاده کرد. به طور کلی، این محصولات جایگزین انواع کاغذ دولایه، پوشش داده شده سلولزی از کاغذ خمیر چوب شود. بخش های مختلف این دستگاه  بلوئینگ عبارتند از  سیستم تغذیه – اکسترودر تک پیچ – پایه دوار – قالب چرخشی – رینگ خنک کننده – غشاء تثبیت کننده حباب – گیره کششی – دستگاه کشش – ضخامت سنج آنلاین – کویل اتوماتیک

 دستگاه  بلوئینگ کاغذ  

دستگاههای ریخته گری،  رولینگ وکلندر کاغذ

گرانول ساخته شده با  دانه بندی فشرده در یک فرآیند پیوسته برای تولید کاغذ سنگی می تواند از فرایند  ریخته گری استفاده نماید ضخامت محدوده محصولات دستگاه ریخته گری از μm   150 تا 500 با   چگالی  g/cm³   1.3  ~ 1.6  می باشد. ظاهر این محصول مشابه کاغذهای سفید کارتی است، بنابراین می توان از آن برای برخی از لایت باکس ها استفاده کرد. این محصول الزامات فرآیند چاپ را برآورده می کند. و از آن برای ساخت  جعبه های کاغذی، محصولات مقوایی، جعبه های غذای یکبار مصرف و بشقاب های کاغذ و همچنین کارتن های ضد آب استفاده می شود.

دستگاه رولینگ نیز  یک سیستم تک مرحله ای با فرآیند ساخت کاغذ کلندری است. محصول نورد شده توسط این دستگاه دارای ضخامت 120 تا 800 میکرومتر و چگالی g/cm³   1.3-1.6  است. محصول خروجی از دستگاه رولینگ  شبیه کاغذ عکاسی است. بنابراین چاپ پذیری مناسبی دارد  و می تواند بصورت  برجسته با چسب و لاک UV پوشش داده شود . از این محصول در تولید کاغذ کیف دستی، کاغذ بسته بندی، کاغذ تزئینی، کاغذ لیبل، کاغذ مخصوص  فیلم تزئینی و دکوراتیو  روی سطح تخته مصنوعی با تراکم بالا، کاغذ دیواری، کیف دستی ،کاغذ الگوی چرم مصنوعی، جلد کتاب، کارتن بسته بندی استفاده می شود. ساختار دستگاه ریخته گری  یک مرحله ای کاغذ  عبارت است از :

سیستم بچینگ و  اندازه گیری، میکسر ، بالابر ،  فیدر  دوگانه مخروطی ، اکسترودر دو ماردون

یا اکسترودر تک پیچ ، غلتک خنک کننده  کله گی  قالب T شکل ،  دستگاه کشش ، ضخامت سنج آنلاین ،   غلتک ها و تجهیزات پیچشی و خنک کننده  ، دستگاه کشش راکشن

دستگاه تولید  کاغذ ریخته گری تک مرحله ای برای تولید مقدار ثابت محصول مناسب است. روش دو مرحله ای آن  برای تولید  انواع محصولات کاغذی بکارگرفته می شود.

دستگاههای  ریخته گری،  رولینگ وکلندر کاغذ

 دستگاه تولید مایع پوشش دهی

ساختار تجهیزات دستگاه عبارت است از :

سیستم تصفیه آب، مخزن انحلال ،مخزن اختلاط و سیستم  تصفیه و فیلترینگ

فرمول مایع پوشش مخصوص  کاغذ سنگی دمشی ، ریخته گری و نورد  توسعه یافته است بگونه ای که از کاغذ تولیدی آنها  به طور گسترده ای   در صنعت  چاپ افست، چاپ گراور، چاپ فلکسوگرافی و چاپ UV استفاده می شود. قدرت چسبندگی و بازیابی رنگ و وضوح خوب با جوهر چاپ مبتنی بر آب، جوهر چاپ روغنی، جوهر چاپ UV و جوهر چاپ روی صفحه را دارد.  و از  ویژگی های مهم آن نیز کم هزینه بودن  و سادگی فرآیند  تولید است.

دستگاه پوشش دهی کاغذ | ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی)

کاغذ پایه سنگی شکل داده شده به روش بلوئینگ  یا روش ریخته گری نواری و  یا کلندرینگ   در ادامه لازم است پوشش دهی شود، محلول پوشش دهی  طبق فرمولاسیون  تهیه و آماده می شود و پوشش دهی  کاغذ پایه به روش چرخشی معکوس روی دستگاه  انجام می شود در این فرایند با ایجاد اختلاف سرعت معکوس بین سطح کاغذ، غلتک پوشش دهی  و مواد پوشش دهنده به همراه رول ، می توان  پوشش را به طور یکنواخت و پایدار به سطح کاغذ چسباند و پس از خشک شدن  پوشش در کوره ، این کار برای پوشش  دهی پشت کاغذ نیز  تکرار نمود در نهایت رول کاغذ سنگی با کشش ثابت تثبیت می شود. از این محصولات می توان برای چاپ، چاپ و ساخت کتاب، مجلات، دفترچه یادداشت، بروشورهای تبلیغاتی، کیسه های حمل نقشه، جعبه های مقوایی و سایر محصولات استفاده کرد.ساختار دستگاه پوشش دهی کاغذ سنگی عبارت است از:

رول بازکن، تراز کننده،  روکش دهنده سطحی،  کرونای رو و پشت،  کوره،  سرپوش ، بخش پیچش

دستگاه پوشش دهی کاغذ

آسیاب بازیافت گرانول

بخش های مختلف ای دستگاه آسیاب  عبارتند از سنگ شکن ،  فیدر کمی ،  تغذیه سیکلونی ،  اکسترودر ، سیستم برش داغ سطح قالب ، صفحه ارتعاشی خنک کننده آب ، بشکه ذخیره سازی

از این دستگاه برای خرد کردن و دانه بندی مواد باقیمانده و برای  آماده سازی  مواد اولیه کاغذ سنگی در فرآیند تولید استفاده می شود.با استفاده ازاین دستگاه  ذرات بازیافتی را می توان مجدد  در تولید کاغذ سنگی مورد  استفاده قرارداد و  برای محصولاتی با الزامات کیفیت پایین تر مانند کاغذ لایی بسته بندی ، هزینه تولید را می توان با افزودن مواد بازیافتی بعنوان فیلر کاهش داد.

آسیاب بازیافت گرانول

دستگاه برش کاغذ سنگی | ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی)

دستگاه برش کاغذ از کنترل صفحه لمسی PLC استفاده می کند. ودارای  سروو موتور کنترل رول دو ایستگاهی در راستای برش طولی کاغذ، سنسور پنوماتیک، فوتوالکتریک سیستم انتقال و درک تنش کاغذ  و سایر کنترل های مرکزی است  این دستگاه دارای مزیت های   بهره وری انرژی ، سادگی کارکرد و کنترل ، دقت برش بالا ، سر و صدای مکانیکی کم  می باشد وبا تنظیم سرعت  و مبدل فرکانس دور متغیر موتور، شمارش خودکار، هشدار توقف ، کنترل کشش پودر مغناطیسی می توان هر دو راستای افقی کاغذ  را به طور همزمان برش دقیق داد .ساختار دستگاه برش کاغذ سنگی عبارت است از:

رول بازکن داخلی و خارجی – تراز خودکار – غلتک کششی – برش برش – برش متقاطع – سینی بالابر کاغذ جمع کننده ،سیستم تنظیم سرعت فرکانس ودور متغیر موتور، شمارنده خودکار، سیتم توقف هشدار، کنترل کشش مغناطیسی

دستگاه برش کاغذ سنگی

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه  ماشین آلات تولید کاغذ کربنات کلسیم (کاغذ سنگی) و سایر ماشین آلات  و طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب و تامین  ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام  در سامانه بهین یاب  و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره