طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید تی بگ tea bag

طرح تولید تی بگ tea bag جهت بررسی امکان سنجی راه اندازی یک واحد تولیدی در زمینه تولید چای کیسه ای نوشته و تدوین می‌شود. یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی‌ها پس از آب، چای است و یکی از اقلام پرمصرف در میان تمامی اقشار جامعه محسوب می‌شود. در این طرح میزان سرمایه گذاری، سودآوری و دیگر جوانب مورد نیاز بررسی می‌شود. در صورتی که شما عزیزان علاقه مند به فعالیت در زمینه تولید tea bag و چای کیسه ای هستید؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با تمامی جوانب این طرح آشنا شویم. 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

‏ معرفى محصول در طرح تولید تی بگ tea bag

چای کیسه ای و یا tea bag در طرح تولید تی بگ tea bag، یک پاکت از جنس کاغذ، پارچه و یا نایلون است که در بردارنده یکی از انواع مختلف چای‌ها است. کاربرد اصلی tea bag این است که فراوری چای (به اصطلاح دم کردن) با آن‌ها بسیار راحت است و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. معمولا به تی بگ یک رشته نخ نیز متصل است که برای خارج کردن چای از داخل لیوان و فلاکس، مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است اشاره کنیم که به انتهای نخ نیز تکه ای کاغذ وصل شده است که ضمن کمک به خارج کردن چای کیسه ای، در بر دارنده علائم تجاری واحد تولید کننده نیز می‌باشد.

 tea bag با دیگر عناوین همچون چای کیسه ای، چای پاکتی، نپتون و … نیز شناخته می‌شود. تولید کنندگان، چای کیسه‌ای را در اشکال مختلفی همچون مربع، مستطیل، مثلت و حتی دایره تولید می‌کنند. کاغذ مورد استفاده در تولید چای‌های کیسه‌ای معمولا تهیه شده از چوب و یا الیاف‌های گیاهی است. در حال حاضر واحد‌های تولیدی مختلف از انواع چای مرغوب یا نیمه مرغوب و متوسط برای تولید چای‌های کیسه ای استفاده می‌کنند.

‏کد آیسیک تی بگ tea ba

بر اساس سیستم طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، کد آیسیک چای کیسه ای، کد 1068931717 است. در ادامه به دیگر کد‌های آیسیک مرتبط با طرح تولید tea bag اشاره کرده ایم:

  • چای کشاورزی : 0113412349
  • تی بگ یا چای سیاه کیسه ای : 1549612315
  • چای سبز کیسه ای : 1549612316
  • انواع چای سیاه : 1549512540
  • انواع چای سبز : 1549512541
  • طعم دهی و بسته بندی چای سیاه  : 1549512542
  • طعم دهی و بسته بندی تی بگ یا چای سیاه کیسه ای : 1549612543
  • طعم دهی و بسته بندی چای سبز کیسه ای : 1549612546

شرایط واردات tea bag و یا چای کسیه ای | طرح تولید تی بگ tea bag

بر اساس  آماری که در طرح تولید تی بگ tea bag در اختیار داریم سالانه 65 تا 70 تن چای سیاه در کشور تولید می‌شود که تقریبا پاسخگوی 70 درصد از نیار داخلی است. به همین دلیل برای تامین 30 درصد باقی مانده واردات چای صورت می‌پذیرد. واردات چای از سال 1379 ممنوع اعلام شده است و متاسفانه بیشترین آمار مربوط به واردات چای، به صورت غیررسمی و از طریق قاچاق انجام می‌شود. در حال حاضر واردات چای از کشورهای تایوان، آمریکا، ژاپن، اندونزی، کره جنوبی، مکزیک، مالزی، شیلی، کانادا و … به کشور انجام می‌پذیرد.

بررسى‏ و ارائه استاندارد (ملى يا بين الملل)

با افزایش دانش بشری، ضرورت استفاده از استانداردهای ملی و بین المللی در تولید چای کیسه ای نیز بیشتر شده است. رعایت استانداردهای تدوین شده توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران امری الزامی است. 

موارد مصرف محصول نهایی از طرح تولید تی بگ tea bag

تی بگ ها در طرح تولید تی بگ tea bag شامل انواع نوشیدنی‌های آرام بخش هستند که می‌توان در طول روز از آن‌ها استفاده کرد. از آنجا که زمان کوتاهی برای دم کردن این نوع محصول نیاز است، مصرف کنندگان می‌توانند در محل کار، مسافرت و هر مکانی که دسترسی کافی به وسایل دم کردنی ندارند از تولیدات تی بگ استفاده نمایند. 

بررسى كالاهاى جایگزين و تجزبه و تحليل اثرات آن برمصرف محصول

چای‌های کیسه ای در دسته نوشیدنی‌ها قرار دارند؛ به همین دلیل می‌توان انواع آشامیدنی‌ها را به عنوان جایگزینی برای آن‌ها معرفی کرد. اما از آنجایی که انواع چای‌ها دارای خاصیت آرام بخشی نیز هستند، می‌توان قهوه را به عنوان جایگزین آن معرفی کرد.

طرح تولید تی بگ tea bag و اهميت‏ استراتزيكى كالا در دنياى امروز

بر اساس اطلاعات موجو در طرح تولید تی بگ tea bag در حال حاضر در داخل ایران چای با درجه کیفی متفاوتی تولید می‌شود. متاسفانه چای باکیفیت ایرانی به دیگر کشورها صادر می‌شود و چای‌هایی که کیفیت چندان مطلوبی ندارند، برای مصرف داخلی در نظر گرفته می‌شوند. همین موضوع سبب شده است که مصرف کنندگان استفاده از چای‌های خارجی را جایگزین چای بی کیفیت ایرانی کنند. لازم است اشاره کنیم که این موضوع سبب سوء استفاده دلالان نیز شده؛ به طوری که چای‌های ایرانی بی‌کیفیت را با چای‌های خارجی ترکیب می‌کنند و با قیمتی بیشتر به فروش می‌رسانند.

از سویی دیگر واردات چای غیرقانونی است و نیاز داخل از طریق قاچاق این کالا برطرف می‌شود. این موضوع ضمن اینکه دارای ضررهای اقتصادی است، دارای مشکلات بهداشتی نیز می‌باشد. با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم به دلیل پایین بودن کیفیت چای‌های ایرانی مصرف کنندگان نیز نسبت به استفاده از آن بی انگیزه هستند و گرایش بیشتری به مصرف چای‌های خارجی دارند. 

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده | طرح تولید تی بگ tea bag

بر اساس آماری که در اختیار داریم کشور انگلستان با 151 هزار تن در سال بیشترین میزان تولید و مصرف چای را در جهان دارد.

به طور کلی کشورهای انگلستان، روسیه، مصر، پاکستان و ایالات متحده بیشترین آمار مربوط به تولید و مصرف چای را در اختیار دارند.

‎شرايط صادرات تی بگ و سایر محصولات مشابه از ایران 

در داخل کشور میزان تولیدات مربوط به چای و همینطور چای کیسه ای کم است و با توجه به نیاز داخلی، صادرات آن در شرایط محدود تری صورت می‌گیرد.

تشریح دانش فنی و روش تولید در طرح توجیهی تی بگ tea bag

برای تولید چای کیسه ای مورد بحث در طرح تولید تی بگ tea bag از ماشین‌های تمام اتوماتیک استفاده می‌گردد. چای تمیز و یک دست از سیلوهای ذخیره به مخزن‌های مخروطی شکل ماشین‌ها هدایت می‌شوند. چای‌های قرار گرفته در مخازن مخروطی شکل به تدریج وارد دستگاه توزین می‌شوند.

در کنار دستگاه نامبرده، رول‌های کاغذی قرار دارد که دستگاه توزین در هر کدام مقدار مشخصی از این چای‌ها را می‌ریزد. در قسمت‌های بعدی کاغذها در اندازه‌های مشخصی برش داده می‌شوند. با قرار گرفتن کاغذ به حالت عمودی قسمت فوقانی آن به جلو رانده شده و تا می‌خورد. در مراحل بعدی نخ به بسته‌های کاغذی متصل می‌گردد. پوشش کاغذی چای‌های کیسه ای به اندازه لازم برش داده می‌شوند و بسته‌های کاغذی درون آن قرار می‌گیرند.

نوع بسته بندی چای‌های کیسه ای در طرح تولید تی بگ tea bag

بسته بندی چای‌های کیسه‌ای طبق طرح تولید تی بگ tea bag به گونه‌ای است که محتویات داخل بسته نمایان شود و یا اگر محتویات دیده نمی‌شود، شکلک محتویات بر روی بسته درج شده باشد. در تولید تی بگ کیسه ای و دمنوش‌ها به دلیل اینکه تعداد محصولات زیاد است و طرح و رنگ آن‌ها متنوع است و گاهی ترکیبی از چندین گیاه است، بهتر است نام محتویات بر روی بسته بندی درج گردد. از دیگر نکات بسته بندی تی بگ این است که باید سبک و کم جا باشد؛ دلیل این موضوع نیز این است که افراد بیشتر در مسافرت‌ها و یا محل کار خود از چای‌های کیسه ای استفاده می‌کنند.

 

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز | طرح تولید تی بگ tea bag

طبق طرح تولید تی بگ tea bag برای راه اندازی خط تولید چای کیسه ای به ماشین آلات زیر نیاز است:

  • نقاله و میزهای سورتینگ گیاهان
  • دستگاه سنگ و خاک گیری صفحه مشبک لرزان
  • میزهای بازرسی گیاه
  • گیوتین برش گیاه
  • سبدهایی جا به جایی گیاه از جنس فولاد
  • دستگاه شستشو و آبگیری
  • خشک کن کابینی با دمش هوای گرم
  • دستگاه غبار گیر با دمنده هوا
  • آسیاب برشی همراه با قیف تغذیه
  • دستگاه بسته بندی اتوماتیک چای کیسه ای
  • باسکول فشار
  • تجهیزات آزمایشگاهی

برای سفارش  و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.

برای اطلاع از اصول کلی طرح توجیهی کلیک کنید.

برای ثبت نام وام در بهین یاب کلیک کنید.

جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف کلیک کنید.

خدمات قابل ارائه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره