طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح تولید تسمه تایم

طرح تولید تسمه تایم و تسمه دینام که هر دو از تسمه‌های بکار رفته در موتور احتراق ماشین‌ها است، یکی از مورد توجه ترین طرح‌ها در بین سرمایه گذاران است. تسمه یک حلقه از جنس بسیار انعطاف پذیر است که بخش مهمی از سیستم موتورها به شمار می‌رود؛ چراکه وظیفه انتقال انرژی و ایجاد اتصالات مکانیکی را بر عهده دارد. با قرار گرفتن تسمه‌ها به دور یک قرقره و یا چرخ دنده، یک مدار بسته تولید می‌شود که هم ارتباط میان آن‌ها حفظ می‌گردد و هم نیروی چرخشی تولید شده میانشان جابه جا می‌شود. آنچه که در کارایی و نوع استفاده تسمه‌ها تاثیر دارد، قطر آن‌ها است. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی از طرح تولید تسمه تایم و تسمه دینام ارائه دهیم. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی اختصاصی خود کلیک کنید.

معرفی محصول | طرح تولید تسمه تایم

همانطور که اشاره کردیم تسمه‌ها حلقه‌های انعطاف پذیری هستند که کارایی آن‌ها ایجاد اتصالات مکانیکی و همینطور انتقال انرژی است. استفاده از تسمه‌ها در سیستم موتورهای درون سوز بسیار حائز اهمیت است، چراکه وظیفه انتقال نیروی چرخشی موتور را به دیگر قطعات بر عهده دارند. تسمه‌های خودرو شامل تسمه تایم یا تسمه تایمینگ و همینطور تسمه دینام و یا تسمه پروانه است که معمولا از جنس لاستیک مقاوم هستند. جنس لاستیکی این تسمه‌ها سبب شده است که آن‌ها دارای عمر مشخصی باشند و به مرور استهلاک یافته و قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهند. در صورتی که تسمه تایم و تسمه دینام در موعد مقرر خود تعویض نشود؛ دچار ترک خوردگی و پارگی می‌شود که این حالت برای خودرو بسیار خطرناک است. شما در هر جایی که هستید می‌توانید برای تهیه و نوشتن طرح تولید تسمه تایم و تسمه دینام با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

تسمه تایم چیست؟

تسمه تایم از مهم ترین قطعاتی است که در موتور به کار رفته است. سلامت تسمه تایم دارای تاثیر بسیار زیادی در عملکرد موتور است. در واقع تسمه تایم انتقال دهنده حرکت چرخشی میل لنگ به میل سوپاپ است و آن را به چرخش در می‌آورد. میل لنگ برای اینکه بتواند حرکت کند و باز و بسته شدن سوپاپ را تنظیم کند، نیاز به نیروی اولیه دارد که آن را از طریق تسمه تایم دریافت می‌کند. تسمه تایم دارای لایه داخلی دندانه دار است که بتواند راحت تر با شیارهای میله بادامک درگیر شود و دچار لغزش نگردد. تسمه تایم در صورتی عملکردی صحیح خواهد داشت که دارای جایگیری درست باشد و زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها به درستی انجام شود. منظم نبودن زمانبندی باز و بسته شدن دریچه سوپاپ‌ها سبب اختلال در عملکرد موتور می‌گردد.

البته لازم است اشاره کنیم که از معایب تسمه تایم این است که استهلاک بالایی دارد و به همین دلیل ممکن است افراد استفاده از زنجیر تایم را به جای آن ترجیح دهند. از آنجایی که زنجیر تایم از جنس فلز است، با دوام تر نیز است. البته زنجیر تایم نیز در برابر عمر با دوام خود، سرو صدای زیادی را در هنگام فعالیت خودرو از خود منتشر می‌کند. شما در هر جایی که هستید می‌توانید برای تهیه و نوشتن طرح تولید تسمه تایم با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

تسمه دینام چیست ؟

تسمه دینام خودرو با نام‌های تسمه پروانه و یا تسمه مارپیچ نیز شناخته می‌شود. کاربرد اصلی تسمه دینام انتقال نیروی گشتاور موتور به دیگر اجزای خودرو شامل واتر پمپ، اویل پمپ، دینام و سیستم تهویه است. تسمه دینام به دور یک قرقره و یا پولی مخصوص پیچیده می‌شود و متصل به میل لنگ است. زمانی که موتور شروع به کار می‌کند، میل لنگ نیز به حرکت در می‌آید و نیروی گشتاور تولید شده در موتور را به دیگر اجزا منتقل می‌کند.

در صورتی که تسمه دینام با مشکل مواجه شود، در دیگر اجزای مرتبط با آن نیز مشکل ایجاد خواهد شد. در هر خودرویی متناسب با نوع موتور ممکن است از یک یا دو تسمه دینام استفاده شود. معمولا در اکثر خودرو‌ها از یک تسمه دینام واحد مارپیچ استفاده می‌شود.

وظیفه اصلی تسمه دینام، انتقال نیروی چرخشی موتور به دینام است. دینام یک ژنراتور جریان مستقیم است که انرژی مکانیکی را دریافت کرده و آن را تبدیل به انرژی الکتریکی می‌کند و می‌توان برق مورد نیاز باتری را نیز تامین نماید. بنابراین مطابق با این توضیحات فعالیت صحیح باتری نیز وابسته به تسمه دینام است و تامین برق خودرو در قسمت‌های مختلف وابسته به این قطعه است. در ادامه به صورت موردی به وظایف تسمه دینام اشاره کرده ایم :

  • تامین کردن نیروی لازم برای دینام
  • تامین نیروی اولیه برای به حرکت درآوردن پروانه در سیستم خنک کاری خودرو
  • تامین کردن نیروی چرخشی مورد نیاز برای پمپ هیدرولیک سیستم فرمان
  • تامین کردن گشتاور لازم برای واتر پمپ در سیستم خنک‌ کاری خودرو
  • تامین کردن انرژی لازم برای کمپرسور در سیستم تهویه مطبوع خودرو

تعویض تسمه تایم | طرح تولید تسمه تایم

یکی از مهم ترین مواردی که در دفترچه خودرو‌ها قید شده است، زمانبدی مربوط به تعویض تسمه تایم است. تسمه تایم و تسمه دینام از قطعات مصرفی در خودرو به حساب می‌یند و باید در زمان مقرر خود با نمونه جدید تعویض شوند. عدم تعویض به موقع تسمه دینام و تسمه تایم، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و آسیب‌های جدی را به خودرو وارد کند. تسمه تایم فرسوده در صورت پاره شدن می‌تواند منجر به مشکلات جدی تر برای موتور شود. جهت تهیه طرح توجیهی کلیک کنید.

برخی موارد همچون استفاده از دور بالای موتور در دفعات بسیار، استفاده از دنده نامناسب در سربالایی‌ها و یا سرعت گیرها و … می‌تواند استهلاک این قطعه را بالا ببرد. با توجه به مصرفی بودن دو قطعه تسمه تایم و تسمه دینام، هر شخص باید مطابق با زمانبندی خودرو خود اقدام به تعویض این دو قطعه بکند. بنابراین طرح تولید آن می‌تواند برای تولید کننده با بازدهی بالایی همراه باشد. شما در هر جایی که هستید می‌توانید برای تهیه و نوشتن طرح تولید تسمه تایم و تسمه دینام با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

بررسی بازار طرح تولید تسمه تایم | طرح تولید تسمه تایم

در حال حاضر آنچه که از محصولات موجود در بازار می‌توان استنباط کرد، حدود 70 درصد از تسمه تایم‌های موجود در بازار از برند‌های خارجی و جزو محصولات وارداتی هستند. در واقع این موضوع به این معنا است که تولید تسمه تایم و تسمه دینام در کشورمان از ظرفیت بسیار بالایی ‌برخوردار است و در صورتی که تولید کننده خوب عمل کند و محصول با کیفیتی را ارائه دهد، می‌تواند سهم بزرگی از بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد و به سود هی بالایی برسد. برای تهیه طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

کد آیسیک تسمه تایم خودرو

کد آیسیک، کدی است که مطابق با سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع به یک کالا اختصاص داده می‌شود و با یک کد گذاری ساده، هویت کالا، قطعات، مدارک و … مشخص می‌گردد. مطابق با این شیوه کد گذاری، کد آیسیک تسمه تایم کد 2519512355 است.

از کد تعرفه گمرکی نیز برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا پس از واردات و در ترخیص آن از گمرک استفاده می‌شود. کد تعرفه گمرکی تسمه تایم، کد 40101200 است.

فرآیند طراحی و تولید تسمه | طرح تولید تسمه تایم

تسمه تایم و تسمه دینام طی مراحل مختلفی تولید می‌گردد. ترکیب موادی که برای تولید تسمه استفاده می‌شود، انحصاری است و هر شرکتی برای تولید تسمه از فرمولاسیون مختص خود استفاده می‌کنند.

در مراحل بعدی ممکن است به مواد اولیه ترکیب شده مواد و الیاف‌های دیگری نیز به منظور افزایش استحکام آن‌ها اضافه شود. تسمه‌های خام توسط ماشین آلات پیشرفته بر روی هم چیده می‌شوند و تسمه‌ها برای پخت آماده می‌شوند. تسمه‌ها پس از پخت شکل نهایی خود را می‌گیرند. لازم است اشاره کنیم که تغییر حالت در تسمه‌ها فقط قبل از پخت امکان پذیر است و پس از آن هیچ گونه تغییراتی نمی‌توان ایجاد کرد. شما در هر جایی که هستید می‌توانید برای تهیه و نوشتن طرح تولید تسمه تایم و تسمه دینام با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی نگارش شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره