دانشنامه

جلوگیری از ضرر مالی | اقدامات لازم برای پیشگیری از ضرر مالی

جلوگیری از ضرر مالی برای هر بنگاه اقتصادی حیاتی است. ضرر مالی می‌توانند همیشه در کمین انواع کسب و کارهای خصوصی و دولتی قرار گیرد. از این رو افرادی که موسس کسب و کاری هستند، بی شک در خطر انواع ضررهای مالی قرار دارند. آمارها در مورد میزان موفقیت یک کسب و کار در یک یا دو سال اول متفاوت است، اما واضح است که مشاغل بیشتری در مقایسه با مشاغل باقی مانده در چند سال اول شکست می‌خورند. برای دریافت مشاوره کسب و کار جهت جلوگیری از ضررهای مالی احتمالی از مرکز کاردوک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از ضرر مالی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

جلوگیری از ضرر مالی

شاید برایتان سؤال باشد که اگر یک کارآفرین بخواهد تجارت جدیدی را شروع کند، چه کاری می‌تواند برای پیشگیری از ضررهای مالی انجام دهد؟ به طور خاص، چگونه کارآفرینان می‌توانند خطرات مالی یک تجارت جدید را کاهش دهند؟ در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید در صورت شروع یک تجارت جدید، به کاهش ریسک‌های مالی منجر شود. برای آشنایی بیشتر با مبانی هوش مالی کلیک کنید.

جلوگیری از ضرر مالی با تهیه یک برنامه جامع

یکی از اولین اقدامات برای کمک به کارآفرینان برای کاهش ریسکهای مالی یک تجارت جدید، تهیه یک برنامه تجاری است. قبل از هر کاری، باید بدانید که چه مدت و چه مقداری از سرمایه را برای سرمایه گذاری در تجارت جدید خود می‌خواهید. علاوه بر این، باید تحقیقات گسترده‌ای در بازار انجام شود. این کار به شما ایده می‌دهد که آیا کسب و کار جدید شما شانس موفقیت دارد یا خیر؟

انجام تست‌های کنترل کیفیت

شما باید قبل از ارائه هر چیزی در مقیاس گسترده، بررسی خدمات مشتری در مورد محصولات یا خدمات خود را پیاده سازی کنید. یک گروه آزمایش یا تست بتا داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را قبل از شروع واقعی، بهبود بخشید. این شانس بیشتری برای موفقیت در سرمایه گذاری به شما می‌دهد. این امر به شما کمک می‌کند تا محصولی را که نیاز به کار عمده دارد به منظور داشتن یک محصول مناسب، از راه اندازی آن خودداری کنید.

کنترل کیفیت و بازبینی در طول تولید و فعالیت بنگاه نیز اهمیت دارد. در واقع عارضه یابی یکی از اصول مدیریتی است که امروزه این خدمت به طور تخصصی توسط مراکز مشاوره کسب و کار ارائه می شود. برای اطلاع از روش های عارضه یابی سازمانی کلیک کنید.

جلوگیری از ضرر مالی با محدود کردن وام

اگر باید با وام تجاری کار را شروع کنید، آن را تا جایی که می‌توانید تا زمان رسیدن به اطمینان، مدیریت کنید. شاید مبهم به نظر برسد، اما مبلغ مورد نیاز برای قرض گرفتن به وضعیت اقتصادی شما و اینکه چه نوع شغلی را شروع می‌کنید، بستگی دارد. برای کاهش ریسک مالی، فقط در صورت لزوم وام خود را بردارید و سعی کنید آن را تا حد ممکن پایین نگه دارید. اگر امکان تأمین بودجه بدون وام وجود داشته باشد، این امر برای کاهش ریسک‌های مالی شما ایده آل خواهد بود. پیشنهاد می‌شود مقاله اصول مدیریت را نیز بخوانید.

حساب‌های دریافتنی را پایین نگه دارید

برای اینکه در طول زمان در کار خود بمانید، باید هر محصول یا خدماتی را که می‌فروشید، حساب های آن را جمع آوری کنید. حساب‌های دریافتنی خود را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان به موقع فاکتورها را پرداخت می‌کنند. موفقیت یا عدم موفقیت شما به توانایی ورود پول به گردش مالی شما بستگی دارد.

متنوع سازی درآمد

در هر زمانی اگر برایتان ممکن باشد باید بیش از یک منبع درآمد داشته باشید. اگر تجارت شما نمی‌تواند این فرصت را به شما بدهد، داشتن یک برنامه تهیه پشتیبان برای جلوگیری از ورشکستگی یک تجارت خوب است.

جلوگیری از ضرر مالی با خرید بیمه

خرید بیمه در برابر مرگ، فاجعه و هر چیز دیگری که احساس می‌کنید ممکن است به طور بالقوه تجارت شما را به خطر اندازد، لازم است. اگرچه برای خرید بیمه مقداری پول صرفه جویی می‌شود، اما آرامش ذهنی خوبی برای تجارت شما به همراه می‌آورد و در صورتی که واقعاً چیزی را هم از دست دادید، می‌تواند بخشی از ضررهای مالی شما را جبران کند.

پس انداز کنید

تا آنجا که می‌توانید بخشی از درآمد کسب و کار خود را پس انداز کنید. این بدان معنی است که شما روی بهبود وضعیت مالی خود و جلوگیری از هر گونه ضرری سرمایه‌گذاری می‌کنید. داشتن یک صندوق اضطراری همیشه می‌تواند راهگشای مشکلات احتمالی در کسب و کارتان باشد.

 

کوتاه سخن

به عنوان یک کارآفرین، شما نمی‌توانید در مورد تعداد مشاغل جدید که هر سال شکست می‌خورند کاری انجام دهید. همچنین نمی‌توانید 100٪ تضمین کنید که کسب و کار شخصی شما همیشه موفق خواهد بود. با این حال، می‌توانید برای کاهش ریسک‌های مالی کسب و کار جدید خود اقدام کنید و به آن شانس بیشتری بدهید. با دریافت مشاوره کسب و کار با اطمینان کامل در این مسیر به موفقیت می‌رسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از ضرر مالی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول در خصوص جلوگیری از ضرر مالی

آیا برنامه‌ریزی نقشی در کاهش ضررهای مالی دارد؟

برنامه‌ریزی باعث می‌شود اهدافی را مشخص کنید که می‌خواهید در آینده به دست آورید و آگاهانه‌تر سرمایه‌گذاری کنید. درواقع برنامه‌ریزی کمک می‌کند که متوجه شوید سرمایه‌گذاری‌هایتان چقدر به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کرده است.

قبل از اقدام به دریافت وام چه کاری باید انجام دهیم؟

هنگام درخواست وام، تمام مقالات و مستندات را با دقت بخوانید. بسیاری از بانک‌ها هزینه‌های پنهانی دارند که هنگام پرداخت وام شامل می‌شوند. این هزینه‌ها برابر با مبلغ وام با بهره بالا است. بنابراین، محتاط باشید. مهمتر از همه، شما باید بودجه را تخمین زده و قبل از هر کاری، یک برنامه مالی طراحی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره