تجارت و بازرگانی

سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir برای تمامی تجار و کسانی که در رابطه با تجارت بین الملل و ملی فعالیت دارند یک سامانه آشنا می باشد. سامانه جامع تجارت سامانه ای است که در راستای سرعت بخشیدن به کار فراهم شده است. برای بهرمند شدن از خدمات این سامانه باید در آن ثبت نام نموده تا بتوانید از خدمات آن بهرمند شوید.

تجار باید در نظر داشته باشند که برای انجام کار تجارت باید تمام موارد قانونی در امور اداری را رعایت نمایند. سامانه جامع تجارت یک سایت برای انجام امور بازرگانی کشور ایران است. این سایت تهسیل گر استفاده از خدمات تجارت می باشد.

استفاده از فناوری اطلاعات در راستای سرعت بخشیدن به کار تجار در سال های اخیر شدت گرفته که تاثیر زیادی در انجام کار ها دارد. سامانه جامع تجارت ایران سامانه ثبت کالا می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه ثبت نام ، ورود به سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir و همچنین خدماتی که این سامانه ارائه می دهد پرداخته شده است.

نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

کاربران سامانه سامانه جامع تجارت ایران می توانند به راحتی از طریق سیستم های خود وارد این سامانه شوند. به همین دلیل در ادامه نحوه ورود به سامانه تجارت ایران توضیحات کاملی داشته داده شده است.

  • کاربران اول باید برای ورود به سامانه جامع تجارت ایران، برای دریافت کد نقش تجاری یا استفاده از خدامت این سامانه وارد مرورگر اینترنتی سیستم خود شوند سپس نشانی ntsw.ir را قسمت جستجو وارد نمایید.

ورود به سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

  • پس از ورود به سایت ntsw.ir کاربران باید در این صفحه نامه کاربری و کلمه عبور و تصویر امنیتی را وارد نموده سپس بر روی گزینه سبز رنگ ورود کلیک کنید.

سامانه جامع تجارت ایران ورود

  • افرادی مشخصات ورود خود را فراموش کرده اند می توانند از طریق همین صفحه نسبت به بازیابی اطلاعات ورود خود به سامانه اقدام نمایند.

ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

متقاضیانی که از قبل مشخصات ورود ندارند برای انجام ثبت سفارش کالای واردتی یا استفاده از سایر خدمات این سامانه به صورت غیر حضوری باید اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند. در ادامه به بررسی کامل نحوه ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir کاربران ایرانی و حتی خارجی پرداخته شده است.

  • برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت باید بعد از ورود به سامانه بر روی گزینه ثبت نام در این سامانه نمایند. باید بدانید که پیگیری شناسه کالا نیز در همین سامانه انجام می شود.

ورود به سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

  • پس از انتخاب گزینه ثبت نام کاربران باید با توجه به تابعیت خود بر روی ثبت نام کاربران با تابعیت ایرانی یا ثبت نام کاربران خارجی کلیک نمایند.

ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران

  • کاربران ایرانی با انتخاب گزینه ثبت نام کاربران ایرانی صفحه زیر برای آنها نمایش داده می شود. کابران ایرانی باید اطلاعاتی که در فرم بالا نمایش داده شده است را به طور کامل پر و ثبت نمایند. بدین صورت ثبت نام خود را در این سامانه می توانند تکمیل کنند.

ثبت نام کاربران ایرانی در سامانه جامع تجارت ایران

  • کاربران با تابعیت غیر ایرانی با کلیک بر روی ثبت نام کاربران غیر ایرانی وارد صفحه زیر می شوند. که باید اطلاعات این صفحه را به طور کامل پر نمایند و گزینه ثبت را انتخاب کنند.

ثبت نام کاربران خارجی در سامانه جامع تجارت ایران

خدمات سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir یک تقسیم بندی کلی با سایر سامانه هایی که با آن در ارتباط هستند دارد. که در ادامه به توضیح این سامانه ها با سامانه تجارت ایران کار می کنند، پرداخته شده است :

  • سامانه جامع انبار ها و مراکز نگهداری کالا
  • سامانه شناسه کالا
  • سامانه سنجش اعتبار و رتبه بندی اعتباری
  • پرتال ارزی یا نظام یکپارچه معاملات ارزی نیما
  • سامانه جامع حمل و نقل
  • سامانه جامع امور گمرکی

سامانه جامع انبار ها و مراکز نگهداری کالا

سامانه جامع انبار ها جهت جلوگیری از جرائم قاچاق، احتکار در کشور احداث شده است. افراد حقیقی و حقوقی که قصد انبارداری و نگهداری انواع کالاها را دارند با توجه به اقدامات دولت برای پیشگری از احتکار و قاچاق کالا باید اطلاعات هویتی و واحد کاری خود را در سامانه جامع انبارها  nwms.ir ثبت کنند.

سامانه شناسه کالا

وارد کنندگان و تولید کنندگان باید در سامانه شناسه کالا بعد از ثبت نام در سامانه جاع تجارت ایران باید با استفاده از کارت بازرگانی، شماره صنفی و یا معرفی شرکت خود در سامانه شناسه کالا ثبت نام کنند. سپس در این سامانه تعیین صلاحیت شوند سپس با استفاده از اطلاعات کاربری خود مجددا وارد سامانه جامع تجارت ایران شوند تا از خدمات این سامانه بهرمند شوند.

سامانه سنجش اعتبار و رتبه بندی اعتباری

این سامانه مختصص سنجش اعتبار جهت تضمین مطمئن برای انجام هر گونه فعالیت مالی، اداری است.

پرتال ارزی یا نظام یکپارچه معملات ارزی نیما

سامانه نیما جهت سامان بخشیدن به بازر ارز کشور ایران شکل گرفته است. هدف این سامانه تامین ارز و ایجاد فضایی امن برای خریدران و فروشندگان ارز است. سامانه نیما در واقع یک بستری امن برای خریدران و فروشندگان ارز برای معاملات ارز خود و همچنین رفعت تعهدات ارزی است.

سامانه جامع حمل و نقل

هدف از راه اندازی سامانه جامع و حمل و نقل پاسخگویی به تقاضای ایمنی، اقتصاد، محیط زیست و حمل و نقل می باشد.

سامانه جامع امور گمرکی

سامانه جامع امور گمرگی کشور به منظور تبدیل نمودن فرایند های اجرایی به روش های قدیمی و پر زحمت به حالت الکترونیک و غیر حضوری راه اندازی شده است.

هدف از راه اندازی سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

سامانه جامع تجارت ایران جهت خدمت رسانی به مردم در زمینه توسعه تجارت بین الملل راه اندازی شده است. دو هدف مهم راه اندزای این سامانه شامل موارد زیر است :

  • تسهیل در تجارت با استفاده از خدمات، امکانات و مدل های استاندارد تجارت در سطح ملی و بین الملل
  • ایجاد یک زمینه مشخص برای تعاملات ملی و بین المللی در تجارت ایران

در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل در زمینه ثبت نام ، ورود یا دریافت خدمات از سامانه تجارت ایران می توانید با کارشناسان و متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره