طرح توجیهی

مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب

مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب شامل چه مواردی است و مراحل دریافت آن چگونه است؟ منظور از مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب، جواز تاسیس و اجازه فعالیت و کارهای اقتصادی در شهرک های صنعتی برای سرمایه گذاران می باشد. هر کدام از کسب و کارها برای اینکه بتواند اقدام به فعالیت اقتصادی مورد نظر خود نمایند، نیاز دارند مجوزهای مربوطه را از دستگاه های دولتی دریافت کنند. در واقع داشتن مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب و جواز تاسیس به منظور ساماندهی و نظارت بر این شرکت ها به سرمایه گذاران داده می شود. برای دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون نحوه دریافت مجوزهای سرمایه گذاری از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب

در یک تعریف کلی از مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب، می توان گفت که به اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور فعالیت و کار در یک زمینه ویژه، جواز تاسیس داده می شود.

افراد با توجه به نوع خدماتی که تمایل دارند به آن بپردازند، باید جواز کسب خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا جهاد کشاورزی دریافت نمایند. همینطور دریافت مجوزهای سرمایه گذاری در بخش پرشکی نیازمند دریافت جواز تاسیس از سوی وزرات بهداشت است.

مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب به مدت یک سال اعتبار دارند و پس از گذشت مدت زمان اعتبار جواز تاسیس، سرمایه گذاران می توانند نسبت به تمدید آن اقدام نمایند. چنانچه افراد اقدام به تمدید مجوزهای سرمایه گذاری خود پس از یک سال نکنند، جواز مربوطه به خودی خود از اعتبار خارج می گردد و اصطلاحا فاقد اعتبار می شود.

مراحل دریافت مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب

به منظور دریافت مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب در اولین قدم باید در سایت بهین یاب با آدرس الکترونیکی ” www.behinyab.ir ” ثبت نام نمایید.

نحوه ثبت نام در بهین یاب

وارد سایت بهین یاب (behinyab.ir) شوید و سپس بر روی گزینه بخش سرمایه گذاری کلیک کنید.

سایت بهین یاب

در صفحه جدید، شما می توانید انواع خدمات بخش سرمایه گذاری را مشاهده کنید. به منظور درخواست جواز تاسیس لازم است از فرآیند های جواز تاسیس واحد های تولیدی، بر روی گزینه صدور کلیک نمایید.

خدمات بهین یاب

در صفجه ایجاد شده، اگر دارای نام کاربری و رمز عبور هستید، از همین قسمت وارد شوید.

ثبت نام در بهین یاب

چنانچه دارای رمز عبور و نام کاربری نمی باشید، لازم است بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید تا بتوانید حساب کاربری خود را ایجاد نمایید.

ورود به بهین یاب

در در صفحه جدید تمامی اطلاعات خواسته شده و مشخص شده با ستاره قرمز را تکمیل نمایید و در انتها بر روی گزینه “تائید” کلیک نمایید.

واردن کردن اطلاعات در بهین یاب

در صفحه ایجاد شده مرتبط با مشخصات بنگاه، لازم است که حقیقی و یا حقوقی بودن مجوز را تعیین کنید. مجوز برای اشخاص حقیقی به نام یک نفر صادر می گردد.

افراد حقیقی باید مشخصات بنگاه و دفتر یعنی فرم های شماره یک و چهار را تکمیل کنند و شخصیت های حقوقی نیز باید فرم های مشخصات بنگاه، مدیر عامل و دفتر را حتما تکمیل نمایند.

اطلاعات بنگاه در بهین یاب

پس از ثبت نام در سایت بهین یاب چه باید کرد؟

پس از اینکه مراحل ثبت نام خود را در سایت بهین یاب تکمیل کردید، مجدد وارد صفحه اصلی سایت بهین یاب (behinyab.ir) شده و وارد قسمت سرمایه گذاری شوید. در این قسمت لازم است گزینه صدور جواز تاسیس صنعتی را انتخاب نمایید.

پس از ورود به این قسمت می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید. در صفحه اول پرتال، فرمی را مشاهده خواهید کرد که متناسب با پروژه، تولید و عنوان طرح باید 5 گام را برای دریافت مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب پشت سر بگذارید.

  1. گام اول : انتخاب طرح
  2. گام دوم : مشخصات عمومی
  3. گام سوم : مشخصات سرمایه گذاری
  4. گام چهارم : نحوه اجرا
  5. گام پنجم : صنایع پیشرفته

(عکس های مربوط به هر گام در لینک (جواز تاسیس) وجود دارد.)

وقتی به ترتیب هر مرحله را تکمیل و تایید کنید، وارد مرحله بعدی خواهید شد که پس از به پایان رساندن، لازم است منتظر نظر کارشناس مربوطه باشید. چنانچه پس از بازبینی کارشناس، مشکلی در این فرم و پنج مرحله وجود نداشته باشد، جواز تاسیس برای شما صادر می گردد.  (شما عزیزان در صورتی که برای تکمیل هر گام به راهنمایی نیاز دارید، می توانید بر روی لینک “راهنمای دریافت مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب” کلیک کنید.)

دریافت انواع سطح های حساب کاربری مناسب

متقاضیانی که برای دریافت مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب اقدام به ایجاد حساب کاربری می کنند، باید در نظر داشته باشند که حساب کاربری آن ها با توجه به سطحی که دارد برای رفع نیازهای مختلفی ایحاد می شود. به طور کلی حساب کاربری بهین یاب دارای دو سطح اول و دوم است که در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون آن را ارائه کرده ایم:

  • سطح اول : این سطح از حساب کاربری بهین یاب، فقط یک فرم می باشد که می توان با کلیک بر روی گزینه “دريافت نام كاربری و رمز” نام کاربری را دریافت کرد. پس از تکمیل این فرم، متقاضی دارای حساب کاربری سطح اول می شود که می تواند دسترسی های اوليه در سایت های بهين ياب، درگاه ستاد تحول، سامانه برنامه ريزي راهبردی صنعت و معدن و تجارت و … را در اختیار داشته باشد.
  • سطح دوم : این سطح حاوی 4 فرم است که با کلیک بر روی گزینه “اطلاعات عمومی بنگاه” به نمایش درمی آید. مشخصات بنگاه، مشخصات مديرعامل، نام تجاری و دفتر از موضوعات این فرم ها می باشند. در نظر داشته باشید در هر بخش باید اطلاعات مرتبط را وارد کنید و پس از انتخاب گزینه تایید وارد بخش بعدی شوید. در صورتی که واحد اداری شما دارای چندین دفتر است، لازم است اطلاعات هر یک را به صورت جداگانه وارد کنید.

ثبت درخواست

پس از اخذ نام کاربری، وارد بخش تاسیس واحد تولیدی شوید و سپس لینک صدور جواز را انتخاب نمایید. امکان مشاهده تمامی موضوعات موجود که الویت آن ها مشخص شده است، در این بخش وجود دارد.

لازم است در این مرحله بر روی گزینه ای که مایل به دریافت جواز تاسیس آن هستید، کلیک نمایید. در پایان فرم نیز باید نوع طرح از نظر ایجادی (تاسیس یک واحد جدید) و یا توسعه ای (واحد های دارای پروانه) انتخاب شود.

چنانچه طرح مورد نظر شما در بخش موضوعات تعیین الویت نشده است و یا شما دارای طرح جدیدی هستید، می توانید پس از وارد شدن در قسمت سرمایه گذاری و بخش صادر شدن جواز تاسیس، بر روی لینک پیشنهاد موضوع کلیک نمایید.

پس از دریافت مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب می توان نسبت به دریافت پروانه بهره برداری افدام کرد. یعنی دریافت جواز تاسیس مرحله قبل صادر شدن پروانه است. در شهر تهران دریافت جواز تاسیس برای تمامی محصولات و کالاها به دلیل آلودگی هوا، فقط در شهرک صنعتی سالاریه امکان پذیر می باشد.

مزایای اخذ مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب

از مهم ترین مزایای دریافت مجوزهای سرمایه گذاری از بهین یاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان خرید زمین در شهرک های صنعتی با شرایط ویژه (با ارائه جواز تاسیس می توان 30 درصد از مبلغ را به صورت نقدی و 70 درصد باقی مانده را به صورت وام بدون بهره از وزارت صنایع دریافت کرد.)
  • ایجاد زمینه ای برای دریافت وام و تسهیلات بانکی با شرایط و نرخ سود دولتی
  • امکان بهره مندی از زمین های دولتی شهرک صنعتی با شرایط ویژه با استفاده از جواز تاسیس
  • ایجاد شرایطی برای ثبت برند و نام تجاری
  • امکان شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی برای دارندگان مجوزهای سرمایه گذاری

مدارک لازم برای اخذ مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب

برای دریافت مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب به برخی مدارک نیاز است. اشخاص حقیقی باید برای دریافت جواز تاسیس مدارک زیر را فراهم آورند:

  • کپی مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان و ….
  • آدرس و کد پستی و شماره تماس محل اقامت دائمی
  • دریافت مجوز های لازم از مراجع ذی الربط

اشخاص حقوقی نیز باید دارای مدارک زیر باشند:

  • کپی مدارک شناسایی مدیر عامل شرکت شامل شناسنامه، کارت ملی ، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان و …
  • آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات شرکت به همراه آدرس و شماره تماس محل اقامت دائمی
  • تصویر اساس نامه شرکت
  • ارائه تصویر شرکت نامه شرکت به منظور دریافت مجوزهای سرمایه گذاری
  • تصویر مهر شرکت جهت

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • چه واحد هایی مجاز هستند در بخش صدور جواز تاسیس ثبت نام کنند؟

تمامی واحد هایی که جواز دریافت نکرده اند و همینطور واحد هایی که دارای پروانه بهره برداری هستند، مجاز به دریافت مجوزهای سرمایه گذاری بهین یاب می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره