اولویت های سرمایه گذاریدسته‌بندی نشده

طرح توجیهی مکانیزه نمودن انبارها با اینترنت اشیا (IOT)

همکاران کاردوک بعنوان یک مجموعه دانش بنیان امکان مکانیزاسیون انبارها را براساس تکنولوزی اینترنت اشیا (IoT) براساس دانش فن ی بومی  و اجرا شده در تعدادی از بنگاههای اقتصادی و صنعتی کشور را دارند ه در صورت نیاز می توانید اطلاعات پروژه های اجرایی را دریافت نمایند در ادامه لازم به اختصار  مفاهیم علمی و  عملیاتی این طرح  و پروژه ها اجرای انجام شده را جهت ارتقا شناخت بنگاهها و علدینگ های افتصادی کشور را که نیازمند هوشمند سازی انبار های خود به منظور ارتقا بهر وری بنگاه  بیان نماییم .

مفاهیم اینترنت اشیا در مکانیزاسیون انبارها 

اینترنت اشیاء (IoT)  مجموعه از  تجهیزات و دستگاه های محاسباتی، ماشین های مکانیکی و لکترونیکی دیجیتال ، اشیاء، حیوانات و انسان که هر یک شناسهمنحصر به فرد خود را دارند قادر خواهند بود  بدون نیاز به تعامل و دخالت  انسان با  انسان و یا انسان با کامپیوتر انتقال داده های یک سیستم را در سراسر شبکه نمایند.

 اشیاء در IOT می تواند موادری بشرح دیل رادر بر گیرد:

  • یک انسان با دستگاه  جاسازی شده در درون قلبش به منظور  مانیتورینگ فعل و انفعالات قلب 

  • یک حیوانی دارای  فرستنده بیوشیمی درون بدنش  

  • اتومبیلی مجهز به سیستم سنسور هشدار  عیوب در بخش های محتلف ماشین  و 

  • یا یک لیفتراک مچهز به سنسور های تشخیص حمل و استقرار کالا در انبار  در این قلمرو می گیرد .

به عبارت دیگر هر شئی  طبیعی و یا صنعتی که قابلیت قرارگیری در شبکه و گرفتن IP را داشته باشد می تواند  با  تکنولوژی  IOT  داده را در سراسر شبکه منتقل نماید.

ابن تکنولوژی که توسط همکاران کاردوک در یک مجموعه دانش بنیان  بومی سازی شده است را می توان در سازمان ها در صنایع مختلف و در هوشمند سازی مجتمع ها به منظور افزایش بهره وری و  ارائه خدمات بهتر به مشتریان و افزایش سرعت، دقت  و کیفیت در پردازش داده ها  به همراه مانیتورینگ  و امنیت محیط  بکار گرفت لذا تکنولوژی  IOT در برگیرنده و استفاده کننده از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزار را فراهم می نماید که در بستر آن  ارتباط نزدیکی ما بین اینترنت، فناوری های بی سیم، سیستم های میکرو الکترومکانیکی (MEMS) و میکرو سرویس ها  و نرم افزاری  های کنترلی  و محاسباتی تجت شبکه  را تامین می نماید. بدیهی است همگرایی موجود در تکنولوژی عملیاتی و فناوری اطلاعات  و ارتباطات  به ما در تجزیه تحلیل و درک بیشتر داده ها کمک می کند و  این سیستم بدون دخالت انسان ،  امکان ارتباط ماشین به ماشین  M2M در بستر  شبکه  را بمنظور انتقال ، پردازش و  دخیره سازی داده و اطلاعات  بصورت ابری فراهم می نماید و سنسورهای هوشمند آن می توانند ارتباط  و تبادل اطلاعات مابین انسانها ، اشیا و سیستم ها را برقرار نمایند و شرایطی را فراهم می آورد که با استفاده از برنامه های کاربردی امکان مانیتورینگ ، نظارت آنلاین و از راه دوره دستگاه و محیط ها عملیاتی میسر می گردد.

چگونگی کاربرد اینترنت اشیاء در مکانیزاسیون انبار

محیط IOT شامل دستگاه هایی است که در محیط شبکه  وب فعال می شوند و به  وسیله  پردازنده ها و سنسور های نصب شده  در موقعبت های مشرف  به سالن و تعبیه شده  بر روی تجهیزات حمل و نقل  کالا  اطلاعات به دست آمده از محموله هایی  که بروی آنها  برگه های مشخصات   QR code  اختصاصی  کالا نصب شده است را  جمع آوری می نماید و اطلاعات  تحت شبکه  به مراکز مجهیز به دبتا سنتر جهت نظارت و مانیتورینگ انبار منتقل  میگردد و می توان به تجزیه و تحلیل آن  پرداخت  در این بستر دستگاه های IOT  از  فضای  پردازش ابری نیز بسیار استفاده می نماید . اگرچه افراد می توانند با دستگاه ها ارتباط داشته باشند اما  تجهیزات اینترنت اشیا  اکثریت کارها را بدون دخالت انسان انجام می دهند. و سبستم بگونه ای هوشمند قادر است  با موقعیت یابی لیفتراک یا سایر وسایل  حمل و نقل  همانند جک پالت  و بالابر ها موقعیت دقیق  کالا و سایل حمل ونقل  را ردیابی و مسیریابی نماید و از  ازدحام و تصادف   آنها جلوگیری کند و سبب افزایش سرعت و دقت  در  انجام  فعالیت  و کنترل مبتنی بر  تحلیل محیط انبارها را فراهم نماید .

سیستم اختصاصی مکانیزاسیوم انبار بگونه ای طراحی شده که  در هر لحظه  به صورت آنلاین  می تواند   عملکرد اپراتور ها و موقعیت  مکانی  ،سرعت و  مسیر حرکت لیفتراک ها  و خالی و پر بودن آنها  را  با دقت بسیار بالا در بازه های زمانی را  در اختیار مدیران و کارشناسان قرار دهد سیستم با برداشت محیط دقیق انبارها و مسیر های حرکت وسایل نقلیه وکالاها به انتخاب بهینه ترین مسیر  حرکت و دخیره سازی و تخلیه مجموله ها  با سرعت و ایمنی بالا کمک می نماید .

مزایا اینترنت اشیاء مکانیزاسیون انبارها

سسیستم  (IoT)  پیاده سازی شده در محیط انبار از  طریق نرم افزاری اختصاصی  در هر لحظه اطلاعات دقیقی از موقعیت  تجهیزات جمل ونقل ،  رانندگان سرعت  حمل ونقل کالاها و موقعیت و وضعیت و سوابق  کالا ها را بر روی  روی نقشه محیط انبار در دسترس قرار می دهد. و اطلاعات مفیدی از پر یا  خالی بودن لیفتراک ها  و محیط  انبارش کالای انبار به سادگی در اختیارتان قرار می دهد  و شرایط را برای نظارت مطلوب و گزارش گیری با جزییات را جهت استفاده بهینه  از محیط انبار را  فراهم می نماید. نرم افزار قابلیت  جستجو،  مرتب سازی و فیلتر و گزارش گیری دقیق  را دارد از مزایای دیگر انبار داری بر اساس اینترنت اشیا ،  اتوماسیون و هوشمند سازی فرایندها است که  سبب کاهش بکارگیری نیروی انسانی می شود و با ردیابی و مشخص نمودن موقعیت و محل استقرار دقیق کالاهای انبار تحلیل ورودی و موجودی انبار را بگونه ای  فراهم می نماید  که دیگر نیاز به وجود گیت ورودی و خروجی را ندارد و تمامی اطلاعات ورودی و خروجی و موجودی کالاها بطور اتوماتیک برداشت و دخیره می نماید  فناوری های  مکان یابی هوشمند در محیط های داخلی انبار هوشمند امکان نظارت سیستم  بر  خروج غیر مجاز کالا توسط واحد کنترل را مهیا می سازد و  مشخصات کالاها راشامل   تاریخ انقضا، محصول سفارشی مشتری  یا عدم تطبیق با حواله خروج  را  هشدار می دهد و امکان جلوگیری از اشتباهات نیروی انسانی فراهم می نماید.  

استفاده از اینترنت اشیاء  در محیط انبار های صنعتی و تجاری  سبب صرفه جویی در وقت و هزینه ، و افزایش بهره وری کارکنان و ارتقا درآمد بنگاه می شود .

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای اقتصادی 

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح تولید
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی و مکانیزاسیون انبارها 
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام درسامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره