سرمایه گذاریطرح توجیهیفرصت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در استان زنجان

آیا فرصت سرمایه گذاری در استان زنجان هم وجود دارد؟ کاردوک به منظور ایده یابی فعالیت‌های اقتصادی دارای مزیت های نسبی و رقابتی در هر استان ضمن بررسی و ارایه سیمای اجمالی اقتصادی رشته فعالیت‌های اولویت دار استان‌های کشور را براساس مطالعات آمایشی و اسناد توسعه تهیه شده طی سلسله مطالبی ارایه می‌نماید. در ادامه به فرصت های سرمایه گذاری موجود در استان زنجان پرداخته‌ایم. برای آشنایی با طریقه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سرمایه گذاری در زنجان | معرفی اجمالی استان زنجان

استان زنجان در شمال غربی ایران با مساحتی نزديک به 39369 کيلومتر مربع دارای هفت شهرستان به نام‌های زنجان، ابهر، طارم، خدابنده، خرمدره، ایجرود، ماهنشان، 16شهر، 15 بخش و 46 دهستان می‌باشد. جمعيت استان در سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 1395، تعداد 1057461 نفر و درآن مقطع جمعیت كل كشور 79926270 نفر بوده است. بر اساس آخرین سرشماری، این استان ۱.۳۵درصد از جمعیت کل کشور و ۱.۳۴درصد سهم از مساحت کشور را دارا می‌باشد.

سرمایه گذاری در زنجان | سیمای اقتصاد استان زنجان

قدمت استان زنجان به اواخر هزاره دوم قبل از میلاد باز می‌گردد. استان زنجان با قرارگیری در جوار 12 استان شامل 50 درصد بازار تولید و مصرف کشور بوده و در شعاع 400 کیلومتری و نزدیکی به پایتخت و همسایگی با 7 استان دارای موقعیت ممتاز اقتصادی و ترانزیتی است و در گلوگاه متصل کننده مرکز کشور با شمال غرب و غرب کشور قرار دارد.

قرارگیری در شاهراه‌ها و مسیرهای اصلی ارتباطی و حمل و نقل داخلی و بین المللی و همچنین در محورهای گردشگری و مواصلاتی بازرگانی به واسطه قرارگیری در مسیر جاده ابریشم و در کریدور انرژی کشور (مسیر شبکه سراسری خطوط انتقال نفت، گاز و برق) از مزیت‌های این استان برای سرمایه‌گذاری است.

نزدیکی استان به ۷ نقطه مرزی انزلی، آستارا، نوردوز، جلفا، بازرگان، رازی و باشماق کردستان و مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی و ارس به همراه مزیت‌های حوزه‌های کشاورزی، معدنی، گردشگری، صنعت همراه با وجود جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی از جمله مزیت‌های جذب و توسعه سرمایه‌گذاری استان زنجان هستند.

سرمایه گذاری در زنجان | گروه‌ها و بخش‌های عمده اقتصادی

بخش صنعت

بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان سهم ارزش تولید بخش صنعت در اقتصاد این استان از میزان ۳۶درصد در سال ۹۰ به ۴۲درصد در سال ۹۸ رسید. ارزش تولید استان زنجان نیز بر اساس برآوردهای مرکز آمار ایران، در سال ۹۸، حدود ۳۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است که این رقم در سال ۹۰، پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان بود.

سهم ارزش تولید استان زنجان نسبت به کشور از رقم ۷۷صدم درصد درسال ۹۰، به رقم یک درصد در سال ۹۸ رسید. سهم بخش صنعت استان زنجان از میزان ۵۶صدم درصد نسبت به کشور در سال ۹۰ به رقم ۹۶ صدم درصد افزایش یافته است و بر اساس برآوردهای انجام شده، ارزش تولید بخش صنعت در اقتصاد این استان از حدود ۲هزار میلیارد تومان در سال ۹۰ به رقم بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

تاکنون ۳ هزار و ۱۰۵مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان زنجان صادر شده است که این میزان چهار درصد از جوازهای تاسیس صادره کشور را به خود اختصاص می‌دهد. پیش بینی سرمایه گذاری طرح‌های صنعتی بالغ بر ۶۱۶هزار میلیارد ریال است که قرار است زمینه اشتغال‌زایی ۱۰۰هزار نفر را در استان فراهم کند. در سال جاری تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی به 1148 واحد با اشتغال اسمی 44367 نفر رسیده است. بخش زیادی از فعالیت‌های صنعتی استان زنجان در مرکز استان متمرکز است، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره شهرستان زنجان 692 فقره با اشتغال اسمی 22139 نفر می‌باشد که نشان از مهیا بودن بسترها و زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه صنعتی در شهرستان است. برای مشاهده انواع طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

سرمایه گذاری در زنجان | گروه‌ها و بخش‌های عمده اقتصادی

ظرفیت های سرمایه گذاری گروه‌های صنعتی در استان زنجان

صنایع برق و الکترونیک

عمده تولیدات زنجان در این بخش شامل تجهیزات برق قدرت از جمله ترانس‌های توزیع، فوق توزیع، قدرت، انواع کلید و سکسیونرهای فشار قوی و متوسط قطعات عایقی ترانسفورماتورهای توزیع و همچنین انواع مختلف سیم و کابل در محدوده‌های وسیع تا فشار قوی و مخابراتی است.

برخی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری این زیر بخش در راستای تبدیل شدن استان به قطب برق، الکترونیک و IT کشور شامل ایجاد صنایع بالادستی مرتبط با صنایع بزرگ مستقر در استان، تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و تجهیزات مرتبط، تولید لوازم برقی تحت لیسانس برندهای معتبر و صادرات محور، تولید تجهیزات قابل برنامه‌ریزی الکترونیکی از جمله PLC در نیروی محرکه، تولید موتورهای صنعتی AC.DC و سرو موتور، ایجاد شهرک ICT، گسترش زیرساخت فیبر نوری درون شهری، احداث مرکز داده، راه اندازی چتر Wifi می‌باشد.

صنایع نساجی پوشاک و چرم

تولیدات عمده استان به عنوان قطب صنایع نساجی کشور شامل نخ پنبه، نخ پنبه مخلوط با الیاف مصنوعی، نخ فرش ماشینی، پارچه‎‌های پنبه‌ای جین و فاستونی تاری پودی، انواع منسوج بی‌بافت، انواع الیاف مصنوعی شامل الياف PP، PET (پلی استر)، BCF فرش و پارچه پرده‌ای می‌باشد.

در حال حاضر در این گروه در کشور میزان تقاضا بیش از توان تولید داخل است. علاوه بر موارد مذکور وجود آب با سختی پایین و آب و هوای معتدل از مزیت‌های استان برای توسعه صنایع نساجی می‌باشد. برخی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این زیربخش شامل ایجاد صنایع مرتبط با تولید کفش به عنوان یکی از قطب‌های این صنعت در کشور، ریسندگی نخ پنبه‌ای و پشمی ظریف، تولید پوشاک با برند معتبر و صادرات محور، تولید چرم مصنوعی، استفاده از تکنولوژی نانو در صنایع نساجی می‌باشد.

صنایع سلولزی و شیمیایی و دارویی

عمده تولیدات محصولات سلولزی استان شامل تولید تیشو و کاغذ بسته بندی و چاپ غلتکی با تنوع رنگ بالا بر روی کاغذ بسته بندی آرایشی و دارویی در استان می‌باشد. عمده تولیدات محصولات شیمیایی استان شامل انواع قطعات پلاستیکی جهت استفاده در صنایع غذایی، قطعات خودرو و… انواع پوشش لاستیکی و پلاستیکی در کاربردهای غذایی و صنعتی، پرمنگنات پتاسیم، لوله های انتقال آب GRP، پوشش منسوج فایبر گلاس، انواع حلال و روغن‌های پایه و … است.

برخی از اولویت‌های سرمایه گذاری در این زیربخش شامل تولید کاغذ بسته بندی غذایی و دارویی با تکنولوژی روز، تولید الیاف شیشه و تکمیل زنجیره تولید آن از جمله قطعات فایبر گلاس و …، تولید محصولات آرایشی بهداشتی با تکنولوژی برتر، تولید انواع رنگ صنعتی، نساجی و خوراکی و صنایع  مولد کالاهای بهداشتی و دارویی می‌باشد.

صنایع سلولزی و شیمیایی و دارویی

صنایع فلزی

وجود معادن فلزی غنی اعم از بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه، معادن مس و واحدهای فرآوری با ظرفیت تولید بالا در استان، از ظرفیت‌های مهم این بخش است. اولویت‌های سرمایه گذاری در صنایع فلزی غیرآهنی شامل ایجاد صنایع پائین دستی جهت تولید محصولات مبتنی بر روی و مس، تولید شمش آلومینیوم با توجه به ظرفیت مناسب معادن آلومیت استان و تولید انبوه صنایع دستی استان می‌باشد. همچنین تکمیل زنجیره تولید از جمله تولید سازه‌های فلزی پیش‌ساخته، انواع ورق‌های فولاد با پوشش و بدون پوشش از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری صنایع فلزی آهنی می‌باشد.

صنایع کانی های غیرفلزی

عمده تولیدات استان شامل معادن شن و ماسه کوهی، انواع مختلف سیمان و گچ، خاک‌های صنعتی شامل کائولن، فلدسپات و مواد  معدنی همانند سیلیس، سنگ‌های گرانیت و تراورتن، سنگ لاشه، آهک، خاک رس، بازالت و پرلیت می‌باشد. برخی از اولویت‌های سرمایه گذاری در این زیربخش شامل تولید کاشی و سرامیک صادرات محور، فراوری سیلیس، فرآوری خاک‌های صنعتی، تولید انواع فرو آلیاژها، سنگبری با تکنولوژی مدرن است.

بخش معدن

ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری بخش معدن استان زنجان از دیدگاه زمین شناختی گستره استان زنجان دارای ویژگی‌های خاص و ممتازی است و بیش از ۳۵ نوع از انواع مواد معدنی منحصربه فرد موجود در بخش فلزی، غیرفلزی، سنگ‌های تزئینی متنوع و مصالح ساختمانی کشور را در خود جای داده است.

وجود حدود ۵۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی فلزی و غیرفلزی اکتشاف شده قطعی و امکان تأمین انرژی لازم از مزیت‌های این بخش جهت ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی می‌باشد. استان زنجان دارای رتبه هفتم کشور به لحاظ ارزش افزوده این بخش بوده و به دنبال جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف، استحصال و فرآوری سنگ‌های معدنی با تکنولوژی روز دنیا است. از اهم ظرفیت‌های بخش معدن استان می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

وجود ذخایر معدنی متنوعی از جمله بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه، آلونیت، طلا، کائولن، خاکهای صنعتی، فلدسپات، براسیت، نمک خوراکی و صنعتی) و پرلیت، تالک، بنتونیت، منیزیت، ذخایر عظیم سیلیس، مواد اولیه سیمان، پتاس سنگی، فسفات، سلستین، باریتین و انواع سنگ‌های تزئینی شامل گرانیت، چینی و تراورتن، گچ، آهک، سنگ لاشه و مالون ساختمانی، نمک آبی، آهن، مس، منگنز، روی و …

اولیت سرمایه گذاری در بخش معدن زنجان

از اولویت های سرمایه گذاری در این بخش می توان به فرآوری مواد معدنی موجود در استان مانند سیلیس، فلدسپات، گچ، آهک، سنگ های تزیینی و ساختمانی با تکنولوژی روز، منیزیم با بهره برداری از معادن دولومیت استان، ایجاد واحدهای بازیافت کامل فلزات سنگین از پسماندهای روی، فروآلیاژها و…، اکتشاف و بهره برداری از مواد معدنی مس و پلی متال، فسفات، نیکل، آلومینیوم، سرب و روی، سنگ آهن و طلا اشاره کرد.

بخش کشاورزی

استان زنجان به سبب موقعیت جغرافیایی ممتاز، شرایط آب و هوایی متنوع، تابش مناسب آفتاب، خنک بودن نسبی هوا و ارتفاع مناسب نسبت به سطح دریا، از چشم انداز مناسبی برای توسعه در این بخش برخوردار است.

براساس طبقه بندی اقلیمی، ۱۱ نوع اقلیم شامل سه ناحیه آب و هوایی سردسیری، معتدل و نیمه گرمسیری در این استان زنجان وجود دارد. میانگین ارتفاع استان بیش از ۱۵۰۰ متر از سطح دریاست.

شهرستان طارم با متوسط ارتفاع ۶۳۰متر از سطح دریا کم ارتفاع‌ترین و شهرستان خدابنده با متوسط ارتفاع ۱۹۷۰ متر از سطح دریا مرتفع‌ترین شهرستان استان می‌باشد. در استان زنجان حدود ۳میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود که این میزان حدود ۷۳/۴درصد تولیدات زراعی، ۱۵/۷درصد تولیدات باغی ۱۰/۲ تولیدات دامی و ۰.۵۸درصد تولیدات شيلات است. از کل میزان تولیدات کشاورزی و دامی استان، حدود ۱میلیون تن در داخل استان مصرف می‌شود و با سرمایه گذاری مناسب، امکان صادرات مازاد تولید به خارج از استان و یا استفاده در صنایع تبدیلی و فرآوری وجود دارد.

سرمایه گذاری در زنجان | رتبه استان زنجان در تولید محصولات کشاورزی کشور

زنجان در کشت زیتون رتبه اول کشور در لوبیا دوم در زردآلو و قیسی رتبه سوم در فندق چهارم در انگور ششم در پیاز هفتم در سیب زمینی دهم در سیب درختی هشتم و در تولید  انار رتبه یازدهم کشور را دارا می‌باشد.

زیر بخش زراعت

استان زنجان بدلیل شرایط اقلیمی مناسب در تولید برخی محصولات زراعی از مزیت نسبتا بالایی برخوردار است. از ۶۸ نوع محصول زراعی استان می‌توان به کشت غلات (گندم ، برنج و …)، سبزی و صیفی (سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، کرفس و …)، حبوبات (باقلا، نخود فرنگی، عدس، لوبیا و …) و محصولات صنعتی (چغندر قند) اشاره کرد. ایجاد سایت‌های بوجاری و ساماندهی بذور خود مصرفی غلات با توجه به ضرورت استفاده از بذور سالم و کمک به تولید پایدار محصول گندم و جو و فرآوری محصولات زراعی (سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، لوبیا، سیر و گیاهان دارویی) اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این زیربخش می‌باشند.

سرمایه گذاری در زنجان | رتبه استان زنجان در تولید محصولات کشاورزی کشور

ظرفیت تولید محصولات زراعی بر حسب (هزار تن)

میزان تولید سالیانه گوجه فرنگی ۲۸۰، پیاز ۱۸۷،  سیب زمینی ۲۱۲، هندوانه، ۱۱۰ گندم ۵۱۰، سیر ۸۴، خيار ۱۹، لوبیا ۳۵ هزارتن می‌باشد که قادر است بخشی از تولیدات مازاد بز ظرفیت مصرف داخلی را صادر نماید.

زیر بخش باغبانی

در سال ۱۳۹۶ سطح زیرکشت محصولات باغی ۷۹۰۹۲ هکتار بوده که از این مقدار سطح زیر کشت باغات بارور ۵۴۳۹۴ هکتار و باغات غیربارور ۲۴۶۹۸ هکتار می‌باشد. عملکرد بالا در واحد سطح و سوددهی بالا از جمله مزیت‌های این زیربخش می‌باشد. از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این زیربخش می‌توان به فرآوری (میوه سیب درختی، انگور، زردآلو، انار) اشاره کرد.

میزان تولید سالیانه محصولات باغی استان زنجان (۱۳۹۶) بر حسب هزار تن

انگور۲۲۰، سیب ۱۵۷، زیتون ۴۵ ، زردآلو ۳۵، کشمش ۳۵،  انار 20 هزار تن

زیر بخش دام و طیور

شرایط اقلیمی استان زنجان یکی از مناسب‌ترین اقلیم‌های پرورش دام و طیور در سطح کشور است و به همین سبب استان زنجان یکی از قطب‌های مهم دامداری کشور به شمار می‌آید. انواع محصولات دامی استان مانند شیر خام، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و عسل، علاوه بر تأمین نیاز استان، بخشی از نیاز استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌نماید. پرورش صنعتی گوسفند چند قلوزای افشاری از طرح‌های مهم استان می‌باشد. از ویژگی‌های گوسفند اصلاح نژاد شده توان چند قلوزایی، بهبود سرعت رشد، بهبود ضریب تبدیل غذایی اشاره کرد. از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری این زیربخش احداث سردخانه زیر صفر، فرآوری و بسته بندی محصولات پروتئینی، مشارکت با واحدهای لبنیاتی موجود جهت تکمیل و توسعه می‌باشد.

استان زنجان از قطب‌های مهم دامداری غرب ایران به شمار می‌آید. فعالیت‌های دامداری به شیوه‌های صنعتی و سنتی انجام می‌شود. تولیدات دام، طیور و زنبور عسل در استان زنجان معادل 2درصد از کل تولیدات بخش امور دام کشور می‌باشد. انواع محصولات دامی استان مانند شیر خام، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل، علاوه بر تأمین نیاز استان، بخشی از نیاز استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌نماید. در سال1394 میزان تولیدات دامی استان بالغ بر 243251 تن بوده است؛ این مقدار شامل 186049 تن شیر، 16498 تن گوشت قرمز، 31351 تن گوشت طیور صنعتی، 8700 تن تخم مرغ صنعتی و 653 تن عسل می‌باشد. همچنین در سال 94 میزان تولید جوجه یک روزه 41965275 قطعه بوده است.

محصولات شیلات ظرفیت زنجان ( سال ۱۳۹۶ )

انواع ماهیان سرد آبی (قزل آلا) و انواع ماهیان گرم آبی ۱۴۶۱۲ (تن) تولید بچه ماهی قزل آلا ۱۴ میلیون قطعه تولید ماهیان زینتی و ۶۰۰ هزار قطعه در استان تولید می‌شود.

زیربخش صنایع تبدیلی و تکمیلی

صنایع تبدیلی و تکمیلی که به فرآوری و عمل آوری مواد نباتی، حیوانی، زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور و جنگل و مرتع می‌پردازد؛ از جمله صنایعی است که نقش و تاثیر بسیاری از ابعاد مختلف در بخش کشاورزی دارد. در استان زنجان حدود ۳میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود. از کل میزان تولیدات کشاورزی و دامی استان، حدود ۱میلیون تن در داخل استان مصرف می‌شود و مازاد آن می‌تواند برای توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری استفاده شود. این استان از تولیدکنندگان برتر کشور در زمینه تولید کشمش می‌باشد. فرآوری سبزی و صیفی و میوه جات و گوشت (قرمز، مرغ و ماهی و ایجاد سردخانه) از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری این زیربخش می‌باشد.

بخش گردشگری

استان زنجان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی همچون بزرگ‌ترین گنبد خشتی جهان از شاهکارهای معماری ایران در دوره ایلخانی، طولانی‌ترین بازار سنتی کشور به سبک معماری دوره قاجاریه، بنای تاریخی بینظیر رختشویخانه با معماری منحصر به فرد در قلب بافت تاریخی شهر، جاذبه‌های طبیعی همچون غار زیبای کتله خور با فضای قابل بازدید و برگزاری سالانه جشنواره های متعدد (اکو، آش) در سطح بین المللی، ملی و استانی مورد توجه بسیاری از گردشگران محلی، منطقه‌ای و خارجی قرار گرفته است.

آثار تاریخی استان زنجان

آثار تاریخی استان زنجان شامل ابنیه‌های تاریخی (گنبد سلطانیه، رختشویخانه، عمارت ذوالفقاری، دارایی، چهل پله)، مراکز تاریخی تجاری (بازارها، کاروانسراها)، قلعه‌های باستانی (بهستان، قلعه روستای گلابر)، مساجد تاریخی مسجد جامع، حسینیه، چهل ستون و مساجد تاریخی قروه و سجاس و … )، امامزاده‌ها (سید ابراهیم، قاسم و …) مقبره‌ها، بقعه‌های تاریخی، آتشکده، موزه‌ها (مردان نمکی، مردم شناسی و …) می‌باشد.

ایجاد سایت موزه در سطح بین المللی از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری در این بخش می‌باشد. وجود مناطق نمونه گردشگری در دو سطح بین المللی و ملی با مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصر به فرد از جمله گنبد سلطانیه، غار کتله خور، کوه پنج على قيدار، سهرورد، قلعه بهستان، قلعه شیت، سد گلابر و … فضای بسیار مناسبی را برای ایجاد طرح‌های جدید گردشگری و احداث هتل در سطح استان فراهم نموده است.

وجود روستاهای هدف گردشگری با مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی از جمله مشرف به رودخانه‌ها و دره‌های زیبا، واقع شدن در مسیر کوهستانی، همجواری با جاذبه‌های مهم تاریخی، بافت سنتی زیبا با حفظ معماری‌های سنتی، صخره‌ای و بعضا پلکانی شکل، آبشارهای طبیعی، با فرهنگ، آداب و رسوم و سنن بسیار غنی، زمینه‌های سرمایه گذاری را برای ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، سایت‌های تفریحی و تفرجگاه‌های گردشگری فراهم نموده است.

صنایع دستی

ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی استان زنجان استان زنجان قطب تولید صنایع دستی فلزی کشور از جمله مس، ملیله، چاقو، چلنگری و.. می‌باشد. وجود بیش از ۸۰ نوع رشته اصیل، متنوع و بومی صنایع دستی در سطح استان شامل صنایع دستی فلزی، چارق دوزی، فرش دستباف، گلیم، سراجی سنتی (مصنوعات چرمی)، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله ظرفیت‌های این بخش هستند. ایجاد شهرک‌ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های دائمی صنایع دستی جهت عرضه مستقیم تولیدات صنعتگران استان به بازارهای مصرف و بسته بندی صنایع دستی جهت صادرات از جمله اولویت‌های سرمایه گذاری در این بخش‌اند.

محصولات شیلات ظرفیت زنجان ( سال ۱۳۹۶ )

سرمایه گذاری در زنجان | مزیت اجمالی اقتصاد استان زنجان

برخورداری از موقعیت جغرافیایی و وجود شبکه ریلی و جاده‌ای مناسب، ذخایر و منابع معدنی قابل توجه، ظرفیت‌های کشاورزی و دامی، مراکز آموزش عالی، فنی و حرفه‌ای و نیروی انسانی متخصص و ماهر، رویکرد و جهت گیری فعالیت‌ها:

ایجاد و توسعه در زمینه‌های ساخت تجهیزات الکتریکی، استخراج کانی‌های فلزات غیر آهنی، پوشاک و منسوجات

فهرست فعالیت های پیشران و دارای اولویت

ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات پزشکی

1- ساخت انواع الکتروموتور ژنراتوروترانسفورماتور باکدآیسیک ۳۱۱۰

۲- ساخت دستگاه ها و وسایل توزیع و کنترل نیروی برق باکدآیسیک ۳۱۲۰

۳- ساخت انواع انبارهاکومولاتور ، پیل وباطری باکدآیسیک ۳۱۴۰

۴- ساخت لامپهای الکتریکی و تجهیزات روشنائی باکدآیسیک ۳۱۵۰

۵- ساخت سایر تجهیزات الکتریکی طبقه بندی نشدهکدآیسیک ۳۱۹۰

6- ساخت فرستنده های تلویزیونی و رادیوئی و دستگاههای ارتباط تلفنی با کدآیسیک ۳۲۲۰

7- ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی و وسایل ارتوپدی با کدآیسیک ۳۳۱۱

۸- ابزارها و وسایل ویژه اندازگیری بازبینی ازمایش دریانوردی ومقاصدبا کدآیسیک  ۳۳۱۲

9- ساخت ابزارهای اپتیکی و تجهیزات عکاسی با کدآیسیک  ۳۳۲۰

نساجی ، پوشاک و چرم

۱۰- آماده سازی وریسندگی الیاف نساجی بافندگی  با کدآیسیک ۱۷۱۱

11- عملیات تکمیلی منسوجاترنگرزی، چاپ، تکمیل با کدآیسیک ۱۷۱۲

۱۲- تولید انواع پارچه و کالاهای کشباف و قلاب باف با کدآیسیک ۱۷۳۰

۱۳- تولید پوشاک، باستثنای پوشاک از پوست خزدار با کدآیسیک  ۱۸۱۰

14- ساخت انواع کفش با کدآیسیک  ۱۹۲۰

سرمایه گذاری در زنجان | عناوین طرح های مرتبط با صنایع تبدیلی

  • صنایع بسته بندی پودری،گرانول حبوبات وغلات
  • مجتمع‌های تولید و نگهداری سردخانه دو مداره محصولات کشاورزی
  • صنایع فرواری محصولات دامی استان به صورت گوشت قطعه و بسته بندی شده مرغ ماهی و گوشت دامی
  • صنایع تبدیلی گیاهان داوریی به صورت دارو، عرقیات پودر پماد و دمنوش
  • صنایع بسته بندی عسل، مربا، مارمالاد و پوره میوه
  • صنایع فراوری میوه های استان بصورت کنسانتره و آمیوه طبیعی
  • صنعت تولید مالت و نوشابه‌های غیرالکلی
  • تولید مکمل‌های خوراکی انسان
  • صنایع تولید روغن و کره گیاهی
  • صنایع پلاستیک سازی ظروف مورد نیاز صنایع غذایی
  • صنایع تولید رب و انواع سس
  • صنایع فراوری سیب زمینی بصورت خلال و چیپس
  • صنایع تولید میوه خشک و لواشک از محصولات کشاورزی
  • صنایع لبنی مدرن در استان با کیفیت صادراتی
  • طرح شبکه توزیع محصولات غذایی از مزرعه تا سفره
  • طرح سورتینگ بسته بندی محصولات کشاورزی

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی امکان سنجی طرح با استفاده توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
  • همکاری در راه اندازی طرح های صنعتی

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره