طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی تولید لوله های یکبار مصرف خون گیری ونوجکت

 آیا زمان مناسبی برای نگارش طرح توجیهی مربوط به تولید لوله خونگیری ونوجکت در ایران است؟ بر اساس آخرین ارزیابی های آماری ارزش بازار تجهیزات پزشکی در سال 2019 به 456.9میلیارد دلار رسیده است و از سال 2015 با نرخ رشد سالانه 4.4درصد افزایش یافته است. در حال حاضر بدلیل رشد تولید ونتیلاتورها و تجهیزات مورد نیاز برای معالجه بیماران مبتلا به COVID-19  و پیشگیری از کرونا  انتظار می‌رود این بازار در سال 2021 با درصد بسیار بالاتری بهبود و توسعه یافته و تا سال 2023 به بالاتر از 603.5 میلیارد دلار برسد.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

لوله خونگیری ونوجکت | معرفی محصول

لوله‌های خونگیری یا ونوجکت وسیله‌ای است که در زمان خونگیری یا نمونه‌گیری خون بیماران و یا افراد اهدا کننده خون مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. مکانیزم کار این لوله بگونهای است که با ایجاد خلاء سبب انتقال خون از رگ شده و فرایند خون گیری را بسیار سادهتر مینماید.

این سیستم دارای یک سوزن دوطرفه است که به همراه نگهدارنده توسط متخصص وارد رگ شخص شده و سمت دیگر سوزن با پوشش پلاستیکی شیشه خلاء را سوراخ میکند. جریان خون به علت اختلاف فشار به داخل شیشه کشیده میشود. میزان همولیز ایجاد شده در لولههای خونگیری در هنگام استفاده از سرنگ در زمان استفاده از سیستم‌های خونگیری تحت خلاء ونوجکت کاهش می‌یابد.

این محصول به دلیل کاربرد آسان در عمل خونگیری بسیار مورد استفاده است. جنس این لوله‌ها از پلی اولفین‌های پزشکی شامل پلی اتیلن و پلی پروپیلن با گرید خاص بوده و فرایند تولید با ژل و افزودنی‌های استاندارد پزشکی پر شده و در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

معرفی محصول

انواع لوله های خونگیری ونوجکت 

لوله ونوجکت ژلدار

لوله‌های ژلدار دارای سرپوش متنوع همانند قرمز یا زرد و دارای ماده فعال کننده انعقاد و ژل جدا کننده هستند. این لوله جایگزین مناسبی برای لوله‌های قدیمی است در لوله‌های ژلدار بدلیل ماده فعال کننده انعقاد، زمان لخته شدن خون جهت جداسازی سرم خون کمتر از لوله‌های لخته می‌باشد و ژل جدا کننده آن به عنوان یک لایه در حد فاصل لخته و سرم قرار می‌گیرد. این لوله در حجم‌های متفاوت همانند 5 و 8 میلی موجود است.

لوله فاقد خلاء

لوله‌ها با توجه به نوع کاربرد دارای برچسب، رنگ‌های درپوش و سایزهای متفاوتی می‌باشند. لوله‌های بدون خلأ در انواع فعال‌کننده لخته و ژل (SST)  فعال‌کننده لخته، ضد انعقادی EDTA، انعقادی ESR تولید می‌شود. لوله‌ای ساده ماده فعال کننده‌ای و ژل ندارد و برای اسپکترومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله‌های دارای خلاء

انواع لوله‌ها با توجه به نوع ماده ضد انعقاد درون آن‌ها رنگ درپوش متفاوتی دارند. درپوش های رنگی که دارای ژل جدا کننده یا ماده فعال کننده لخته است و در بیوشیمی، ایمونولوژی، سرولوژی و بانک خون کاربرد دارند. ژل های جدا کننده حاوی یک ماده خنثی بوده که سبب تغییر موقتی ویسکوزیته خون در طی سانتریفوژ می‌شوند.

دانسیته این ژل‌ها باعث می شود که مابین سلول‌ها  و سرم یا پلاسما قرار گیرند. مزیت وجود خلاء در این لوله‌های خونگیری سبب می‌شود تا مراکز آزمایشگاهی ازآن استفاده نمایند. تولید این لوله‌ها و ایجاد خلأ در آن ها در فرایند تولید نیازمند استفاده از سطح تکنولوژی اتوماتیک پیچیده‌ای در تولید انبوه می‌باشد. 

لوله های با درپوش زرد رنگ

این لوله‌ها تحت خلأ خون گیری SST دارای ماده فعال کننده لخته و ژل پلیمری جهت جداسازی سرم از نمونه گرفته شده بوده و برای آزمایشات بیوشیمی، سرولوژی و ایمونولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله های با درپوش قرمز رنگ 

این لوله تحت خلأ خون گیری Serum دارای ماده فعال کننده لخته با ترکیبات سلیکا بوده و در حجم‌های ۳، ۵، ۷ و ۱۰ موجود می‌باشد و برای جداسازی سرم از نمونه خون بوده و برای انجام آزمایشات و برای آزمایشات بیوشیمی، سرولوژی و ایمونولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله های با درپوش بنفش رنگ

این لوله خلأ خونگیری EDTA  دارای ماده ضد انعقاد اتیلن دی آمین تترا استیک اسید بوده و در دو نوع تولید می‌شود و در حجم های ۲، ۳، ۴۰۵ و ۶ میلی لیتر وجود دارد و از آن برای آزمایشات هماتولوژی، گروه آزمایشCBC و ایمونولوژی استفاده می‌گردد.

لوله های با درپوش آبی

این لوله خلأ خون گیری انعقادی دارای ماده ضد انعقاد سیترات سدیم می‏‌باشد. نسبت خون به ضد انعقاد در این لوله ها نسبت ۹ به ۱ است. این لوله در حجم‌های ۸  و ۷. ۲ و ۵ . ۴ میلی لیتر موجود است و از آن در آزمایشات انعقادی نظیر PT، PTT و فیبرینوژن استفاده می‌شود.

لوله های با درپوش  سبز

این لوله دارای خلأ خون گیری PST حاوی ماده ضد انعقاد هپارین و ژل پلیمری سدیم یا لیتیم هپارین بوده و در حجم‌های ۳، ۵ و ۷ میلی لیتر موجود است. جهت جداسازی پلاسما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله در آزمایشات بیوشیمی اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله های با درپوش مشکی و خاکستری  رنگ

این لوله‌ها دارای ماده ضد انعقاد سدیم سیترات بوده و برای آزمایشات تشخیص نرخ ته نشینی گلبول‌های قرمز از این لوله استفاده می‌شود و در صورت داشتن ماده ضد انعقادی سدیم فلوراید برای اندازه گیری گلوکز پلاسما خون و در پوش خاکستری استفاده می‌شود.  

کدهای آیسیک محصول  

تعرفه و آیسیک تولید انواع لوله‌های خون گیری بشرح ذیل است. 

محصول

کد آیسیک

لوله هاي انتقال خون

33111454

لوله هاي خون گيري بدون هوا

33111454

لوله خونگيري پلاستيكي

2520412854

کدهای آیسیک  محصول  

کالاهای جايگزين لوله خونگیری ونوجکت

محصول جایگزین لوله های خون گیری تحت خلا نوع ساده و قدیمی آن که خاصیت خلاء پذیری را ندارند می‌باشد که در دهه قبل بسیار مورد استفاده بود و با رشد تکنولوژی لوله‌های خون گیری جدید استفاده می‌شود.

دانش فنی و فرایند تولید لوله های خون گیری ونوجکت

در فرایند تولید محصول ابتدا مواد اولیه محصول شامل گرانول‌های اصلی به همراه رنگ دانه یا مستربچ در صورت نیاز پس از گازگیری به داخل دستگاهای تزریق تغذیه می‌شود و فرایند پلیمریزه شدن و شکل گیری محصول بر اثر فشار و حرارت در سیلندر ماردون و قالب دستگاه انجام می‌شود. محصول پس از بازشدن قالب توسط سیستم پران از دستگاه خارج و پس از پلیسه گیری آماده ورود به خط مونتاژ می گردد.

پس از تکمیل هردو بخش مکمل، لوله خونگیر استریل شده و مواد افزودنی لازم شامل ژل فعال کننده انعقاد، ژل جدا کننده سرم، سیترات سدیم و یا … به آن اضافه و تزریق می‌شود. بعد از آماده شدن لوله، هوای داخل لوله‌ها توسط کمپرسورهای ایجاد خلاء طی فرآیندی خارج شده تا وجه تمایز این لوله‌ها با لوله‌های متداول مشخص گردد. محصول استاندارد مطابق تاییدیه‌های استانداردها و آزمایشگاه همکار آماده برچسب گذاری شده و قرارگیری استند یا در بسته بندی‌های کارتنی ۱۰۰۰ یا ۱۲۰۰ عددی قرار می‌گیرد. بخش‌های مختلف تولید بنگاه عبارتند از:

  • واحدهای فیدرینگ مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته
  • واحد تزریق و فرمینگ تیوب و واحد ترزیق درب تیوب و استند لوله
  • واحد مونتاژ رباتیک درپوش و برچسب زن
  • واحد مانیتورینگ و کنترل
  • واحد خروج ضایعات و محفظه فلش بک
  • واحد بسته بندی نهایی

دانش فنی و فرایند تولید لوله های خون گیری

ماشین آلات و تجهیزات  اصلی خط تولید لوله خونگیری ونوجکت:

ماشین آلات مورد نیاز یا بنگاه با ظرفیت سالیانه 16 میلیون عددی سالیانه  طرح تولید لوله خونگیری عبارتند از:

ماشین تزریق پلاستیک قطعات محصول چهار دستگاه، قالب لوله و درب پلاستیکی 16*100 دو دست،  قالب لوله و درب پالستیکی 12*75  دو دست، سیستم و ماشین آلات خط مونتاژ لوله آزمایش 2 دستگاه، سیستم تزریق ژل  یک دستگاه، دستگاه شیرینگ پک 1دستگاه، سیستم کولینگ چیلر و پنوماتیک، دستگاه بسته بندی محصول. کلیه ماشین آلات را می‌توانید با هماهنگی کاردوک تهیه، نصب و راه اندازی نمایید.

ماشین آلات و تجهیزات  اصلی خط تولید

بررسی وضعیت تولید لوله خونگیری ونوجکت

تعداد واحدهای تولید لوله‌های ونوجکت دارای پروانه بهره برداری کشور 6 واحد بوده که با ظرفیت اسمی 59 میلیون عدد فعالیت می‌نمایند. ازکل تعداد 60 جواز تاسیس صادره 5طرح درحال احداث با پیش بینی ظرفیت 1221 تن در 4 واحد و حدود سه میلیون عدد در دو حد در حال فعالیت می‌باشند. تعداد جوازهای تاسیس صادره تولید لوله‌های خونگیری کشور دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور وجود دارد.

واحدهای دارای پروانه تولید لوله‌های خون گیری پزشکی

موضوع

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

ظرفیت 1

2

124517

30

2810000

عدد

ظرفیت 2

4

142446

71

1221

تن

جمع

6

266963

101

 

طرح های دارای جواز تاسیس  تولید لوله های خون گیری پزشکی

موضوع

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

ظرفیت 1

3

10214

47

20012000

عدد

ظرفیت 2

10

1133273

207

2565

تن

جمع

13

1143487

254

سرمایه گذاری مورد نیاز برای تولید لوله خونگیری ونوجکت

بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری حدود 60میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از30درصد بوده ظرف سه سال و نیم بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی مونتاژ 16  میلیون عدد در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین  

2000

متر مربع

2

زیربنا کل تولیدی ،خدماتی  

600

متر مربع

3

ماشین آلات  صنعتی

25200

میلیون ریال

 شاخص های مالی

موضوع

 

نرخ بازده داخلی IRR

28

دوره برگشت سرمایه

7/3

درصد فعالیت در نقطه سر به سر

3/31

 مزایای اجرای طرح تولید لوله خونگیری ونوجکت

بخش زیادی از نیاز کشور به لوله‌های تخصصی پزشکی از محل واردات تامین می‌شود. تولید با توجه به وضعبت زیرساخت‌های پزشکی کشور و سطح مهارت نیروی انسانی تولید تجهیزات پزشکی را می‌تواند به مزیت رقابتی در سطح منطقه تیدیل شود. مزیت های تولید این محصول فرایند تولید سایر محصولات مشابه را نیز توسعه خواهد داد و مزیت آن در کشور عبارتند از:

  • حایگزینی صادرت و تولید ارزش افزوده بیشتر در داخل کشور
  • امکان صادرات به کشورهای همجوار
  • بهره گیری ازسطح اتوماسیون وتکنواوژی تولید پیشرفته  
  • قابلیت تولید بصورت کاملابهداشتی
  • امکان سفارش وساخت ماشین آلات با هماهنگی کاردوک بصورت مدیریت ساخت و راه اندازی

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار وبرآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی وضعيت قابل قبولی را بلحاظ مالی برای مونتاژ، بسته بندی و استریل آنژیوکت محصول نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح  توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات  
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره