طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح توجیهی ورق کارتن

طرح توجیهی ورق کارتن برای چه کسانی باید نوشته شود؟ در این مقاله واحدی که دارای جواز صنعتی موفق به ساخت و راه‌اندازی خطوط تولید ورق کارتن با عرض 2000میلی‌متر پنچ لایه و 1600میلی‌متر سه و چهار لایه را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با در نظر گرفتن این که خطوط تولید با ظرفیت‌های سالیانه 20000 الی 50000متر مربع نیاز به حداقل5000 متر مربع زمین و سه سوله جهت انبار کاغذ و محصول، خط تولید و تاسیسات صنعتی را دارند؛ تیم فنی ماشین سازی برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی و پیاده سازی خط تولیدی با طول کمتر جهت امکان پذیری استقرار در سالن‌های صنعتی با طول کمتر و با مساحت 1000متر مربع نمود.  این تغییر تکنیکال در فرایند طراحی و ساخت خط تولید ورق کارتن دارای دو سایز سینگل فیسر مجزا با رول‌گیرهای مشترک جهت کوتاه کردن طول خط تولید به صورت کاملا موفق پیاده سازی شده است و منجر به صرفه‌جویی زیادی در سرمایه‌گذاری ثابت طرح و به کارگیری فرایند در سالن‌هایی با محدودیت زمین و زیربنا می‌شود. برای ثبت نام در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

فرایند تولید کارتن چند لایه

طرح توجیهی ورق کارتن | نقش ماشین آلات واحد در خط تولید

اتوماتیک بودن کامل خط تولید با استفاده از ماشین آلات پیشرفته دارای کنترلر  و مانیتورها در بخش‌های فنی، امکانات تولید را به ظرفیت اقتصادی با کمترین میزان مصرف انرژی و نیروی انسانی را  فراهم نموده است در این ساختار فرایند تولید از ابتدای هدباکس و رول‌گیر تا بخش کاتر به صورت اتوماتیک و با قابلیت فرمان‌پذیری از سیستم کنترلی plc انجام می‌گیرد. به دلیل نوع محصولات مورد استفاده در تولید قطعات و دقت فنی در طراحی و ساخت ماشین آلات امکان تولید با کیفیت با کمترین ضایعات در ظرفیت‌های رقابتی فراهم گردیده است. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.نقش ماشین آلات واحد در خط تولید

فرایند تولید مقوا و کارتن بسته بندی 

در خط تولید مقوا یک لایه پوششی در سنگل فیسر با لایه فلوت و چین‌داری که با چسب روی آن چسبیده  می‌شود، به سمت خط پوشش دوم دبل فیسر هدایت می‌شود در مرحله دوم لایه‌های دو جداره به هم الحاق شده و سپس با  اضافه شدن یک لایه پوشش اضافی مطابق طرح شماتیک زیر در مجاورت صفحات داغ بهم فیکس و سپس خشک و اتو شده و به سمت روتاری کاتر هدایت می‌گردد.

فرایند تولید مقوا و کارتن بسته بندی 

شکل و اندازه لایه فلوت‌ها (چین‌دار) و کاروگیت شده را با توجه به نحوه استفاده و کاربرد مورد انتظار از بسته بندی مقوا راه راه می‌سازند. این تغییر در طراحی ساخت شبکه بندی ورق در خط تولید قابل انجام است. 

شکل و اندازه لایه فلوت‌ها

این سیستم تولید به لحاظ فنی دارای الکترو موتور و گیربکس‌های صنعتی خارجی بوده و خط تولید اتوماتیک محصول کانتیتویس و به صورت کاملا اتوماتیک مطابق سایز ورق درخواستی تنظیم و در انتها ورق در دو جهت عمودی و افقی بریده و آماده چاپ و تولید می‌شود.  برای مشاهده انواع طرح توجیهی صنعتی نزد کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی ورق کارتن | ماشین آلات خط تولید ورق مقوای  کارتن 

ماشین آلات خط تولید ورق مقوای  کارتن 

ماشین آلات خط تولید کارتن مقوا شامل رول گیرهای کاغذ چند لا، سینگل فیسر، دبل فیسر، پل و بالابر گونیا، چسب زن، سیستم پخت چسب، خشک کن و پتو کش کامل، کات اف روتاری NC را می‌توانید با کیفیت رقابتی در خط تولید بکار بگیرید.

کدهای آیسیک محصول

مقواي دوبلكس

2101412348

ورق كارتن سه لا

2102412321

ورق كارتن دولا

2102412320

بررسی بازار و رقبا

بازار مصرف این‌گونه محصولات ویژه تمامی صنایع و خدماتی است که نیاز به بسته بندی محصولات خود دارند تا بتوانند محصولات و مواد اولیه را از تولید تا مصرف به صورت سالم انتقال دهند. گسترش تنوع محصولات صنعتی و کشاورزی  و افزایش نیاز به مصرف آن‌ها روز به روز بر میزان نیاز به کارتن‌های بسته‌بندی افزوده است. به گونه‌ای که هم اکنون تعداد 272 بنگاه صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری سالیانه نزدیک به سوم و نیم میلیون تن کارتن مقوا را برای تامین نیاز کارتن سازها تولید می‌نمایند.

 

آمار واحدهای دارای پروانه بهره برداری تولید انواع مقوا کارتن

تعداد

سرمایه  (م.ر)

اشتغال (نفر)

ظرفیت

واحد سنجش

272

30951379

13062

3619384

تن

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس طرح توجیهی و پروژه اجرا شده یک واحد تولید ورق کارتن با ظرفیت اقتصادی 50000 مترمربع سالیانه در یک شیفت کاری در سال 65میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت نیاز دارد.

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین  

2000

متر مربع

2

زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی )

1100

متر مربع

3

دستگاههای  خرید  داخلی

34950

میلیون ریال

4

ماشین آلات خارجی

0

یورو

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف

موضوع

هزینه‌ها (میلیون ریال)

1

سرمایه گذاری ثابت

98086

2

سرمایه گذاری  درگردش

62440

3

کل سرمایه گذاری

35646

 

شاخص های مالی

موضوع

 

نرخ بازده داخلی IRR

4/38  درصد

دوره برگشت سرمایه

48/2

 مزایای اجرای طرح توجیهی ورق کارتن

با توجه به تجربه اجرایی تیم فنی کاردوک در اجرای طرح مطابق با طرح توجیهی فنی اقتصادی و فنی و پلان‌های اجرایی سیویل، مکانیکال، الکتریکال و صنعتی اجرای پروژه می‌تواند از مزیت‌های ذیل برخوردار باشد. 

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. کاربرد رو به گسترش بسته‌بندی محصولات شده و نیاز روز افزون به تولید مقوا کارتن
  3. تکنولوژی در دسترس در داخل کشور
  4. عدم نیاز به نیروی انسانی زیاد
  5. امکان توسعه سطح تکنولوژی دستگاه‌ها و افزایش ظرفیت تولید   

طرح توجیهی ورق کارتن | نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی و اجرای طرح

اخذ مجوزهای لازم و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی حوزه‌های ساختمانی، فناوری اطلاعات، مکانیکال و الکتریکی و پیاده‌سازی طرح با استفاده از همکاران متخصص کاردوک توجیه پذیری و رقابت طرح را با توجه به سطح تکنولوژی و هزینه‌های ثابت کمتر به موازات ظرفیت و کیفیت بالاتر محصول فراهم نموده است. جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره برداری رساندن آن از کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. شما در هر جایی که هستید می توانید برای سفارش طرح توجیهی صنایع چوبی و سلولزی با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به  کشورهای دیگر
  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره