اولویت های سرمایه گذاریسرمایه گذاری

راه اندازی ماشین آلات صنعتی | طراحی ، اجرا و نصب تاسیسات و ماشین آلات صنعتی

راه اندازی ماشین آلات صنعتی توسط چه کسانی انجام می‌شود؟ طراحی و اجرای تاسيسات صنعتی با هدف رفع نیاز ساختارها و بهينه سازی مصرف انرژی صورت می‌پذیرد. در کشورهای پیشرفته جهت تحقق اهداف سازمانی و به حداکثر رساندن بازدهی در تمامی مراحل یعنی برآورد طرح، انتخاب مکان، خرید دستگاه‌ها، تهیه مواد اولیه، استخدام نیرو، تقسیم وظایف، تولید، بسته بندی، توزیع، فروش و … از متخصصین مجرب بهره می‌برند. در این مقاله برآنیم تا خدمات مهندسان در زمینه راه اندازی واحدهای صنعتی را معرفی کنیم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

راه اندازی ماشین آلات صنعتی | زمینه های کاربردی  

کاربرد طراحی مهندسی، تامین، اجرا و پیاده سازی انواع سیستم‌های تاسیسات را در مبدل‌های برودتی، سیستم‌های تهویه مطبوع نظیر برج‌های خنک کننده، چیلر، هواساز، مینی چیلر، داکت اسپیلت و سیستم‌های تبخیر، فن کویل  و همچنین در موتور خانه‌های مرکزی دیگ‌های بخار، ،سیستم‌های تصفیه آب که  از نیازهای اصلی حوزه‌های مختلف صنعت و انرژی محسوب می‌شود می‌توان دید.

راه اندازی ماشین آلات صنعتی | زمینه های کاربردی  

راه اندازی ماشین آلات صنعتی | مراحل انجام کار

فعالیت‌های مهندسی تاسیسات در دو حوزه مستقل و ترکیبی مکانیکی و الکتریکی اجرا می‌شود.

در طراحی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی ابنیه‌ها و واحدهای صنعتی دینامیک، نگهداری و انتقال هدفمند مایعات و سایر سیالات از نقطه‌ای به نقطه دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد. بخش اعظم هزینه پروژه‌های صنعتی پالایشگاهی و نیروگاه‌ها صرف طراحی و پیاده سازی تاسیسات صنعتی سازه‌ها می‌شود و مهندسین با استفاده از تکنولوژی روز دنیا سعی می‌نمایند بهینه‌ترین شرایط  مصرف انرژی را بمنظور کاهش هزینه‌ها در طراحی ساخت و نصب به کار گیرند.

در فرایند طراحی ابتدا براساس نیازهای صنعتی واحد، نقشه‌های تاسیسات مکانیکی و الکتریکی به همراه دفترچه محاسبات مربوط به پلان‌ها تمامی وسایل و تجهیزات مکانیکی و تاسیساتی، پایپینگ، محل داکت‌ها، رایزرها و مجاری خروج تاسیسات مکانیکی بر اساس بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انتخاب می‌شود.

 راه اندازی ماشین آلات صنعتی | مراحل انجام کار

 متناسب با بخش مکانیکی طراحی و نقشه‌های الکتریکال شامل تابلوها، نحوه تامین برق، انتقال و توزیع المان‌های کنترلی آن نیز انتخاب می‌گردد. بدیهی است نیازسنجی و برآورد مصارف الكتریكی تاسیسات با توجه به زیرساخت‌های موجود طراحی می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات فنی المان‌های الكتریكی مرتبط با طراحی و ساخت نیز ارایه می‌گردد.

عوامل موثر بر طراحی و پیاده سازی سیستم های تاسیساتی

در طراحی سیستم تاسیساتی عواملی چون هزینه‌های سرمایه گذاری، محدودیت‌های فضا، موقعیت محلی و طراحی سازه، تعداد سیستم‌های تاسیساتی مورد نیاز، ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی، فنی و الزامات استاندارد به عنوان عوامل موثر باید در نظر گرفته شوند.

عوامل موثر بر طراحی و پیاده سازی سیستم های تاسیساتی

راه اندازی ماشین آلات صنعتی | کارکرد سیستم های تاسیساتی

سیستم‌های مختلف تاسیساتی باید نیازهای پروژه را با بیشترین کیفیت تامین نماید. برای مثال کمترین وظایف یک سیستم تهویه مطبوع عبارتند از کنترل دما، رطوبت و سرعت وزش هوا و همچنین زدودن گرد و غبار، الودگی‌های هوا است که بسته به نوع سیستم تهویه مورد استفاده همانند سیستم انبساط مستقیم، سیستم انتقال حرارتی با سیال آب، سیستم انتقال حرارت با سیال هوا مانند هوا ساز، سیستم انتقال حرارتی ترکیبی با سیال هوا-آب و سیستم پمپ حرارتی مانند اسپیلت و محل و ظرفیت کاربرد دارای طراحی فنی متفاوتی است.

شرح خدمات قابل انجام تیم تخصصی کاردوک

شرح خدمات:

  • طراحی، تامین و اجرای تاسیسات تصفیه و انتقال آب و سیالات صنعتی
  • طراحی و ساخت سیستم‌های برودتی و سرمایش صنعتی شامل چیلرها، تجهیزات خشک کن هوا، سردخانه و تجهیزات مربوطه
  • طراحی، تامین و اجرای تاسیسات تولید و توزیع بخار
  • بازسازی و بهینه سازی سیستم‌های تاسیساتی موجود
  • تامین، عیب یابی، تعمیر و راه اندازی تجهیزات صنعتی مانند چیلرها، کمپرسورها، پمپ‌ها و غیره

 

نمونه پروژه های اجرا شده تیم همکار کاردوک

طراحی و اجرای تاسیسات برودتی (نگهداری مواد قابل اشتعال) کارخانه پتروشیمی. نگهداری مواد اشتعال پذیر یکی از حساس‌ترین بخش‌های مجتمع‌های پتروشیمی می‌باشد که با توجه به نوع ماده شرایط نگهداری شامل دما و رطوبت بسیار مهم بوده باید در محدوده مجاز حفظ شود. از سوی دیگر خطر اشتعال و انفجار این مواد بر نوع تجهیزات و حساسیت آن‌ها می‌افزاید.

نمونه پروژه های اجرا شده تیم همکار کاردوک

طراحی و اجرای تاسیسات برودتی (تونل انجماد، پیش سرد و نگهداری) کارخانه تولید مواد پروتئینی.

نمونه پروژه های اجرا شده تیم همکار کاردوک

صنایع غذایی جهت انجماد سریع محصولات، وتاسیسات برودتی حین فرآیند به دماهای پایین و شدت بالای برودت نیازمند هستند که با توجه به شرایط دمایی و نوع محصول تولیدی سرعت انجماد و نگهداری طی مراحل پیش سرمایش و فریزینگ صورت می‌پذیرد.

نمونه پروژه های اجرا شده تیم همکار کاردوک

راه اندازی ماشین آلات صنعتی | سیستم تصفیه و انتقال آب

جهت تامین آب مورد نیاز جهت فرآیندهای صنعتی با خواص فیزیکی مشخص شامل سختی هدایت و … ، لازم است فرآیند تصفیه و انتقال آب طراحی و اجرا گردد. در این راستا از سیستم‌هایی چون اسمز معکوس و فیلتری‌های پلیمری و کربنی استفاده می‌شود.

راه اندازی ماشین آلات صنعتی | سیستم تصفیه و انتقال آب

خدمات قابل ارایه  کاردوک به پروژه های عمرانی، طرح‌ها و بنگاه‌های صنعتی

  • تهیه طرح‌ها و پلان‌های فنی و طرح اقتصادی تاسیسات صنعتی توسط متخصصین کارآمد
  • ارایه خدمات در انتخاب قطعات و تجهیزات تاسیسات مطابق با طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی نصب و راه‌اندازی تاسیسات ابنیه، پروژه‌های عمرانی، طرح‌ها و بنگاه‌های صنعتی   

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره