طرح توجیهی

سامانه ایرانیان اصناف iranianasnaf.ir

سامانه ایرانیان اصناف سامانه ثبت نام اینترنتی جواز کسب و کار است. این سامانه این روزها برای صاحبان مشاغل، کارآفرینان و شرکت‌ها بسیار مهم است. هر نوع کسب و کاری که می‌خواهد فعالیت خود را به صورت قانونی شروع کند باید جواز کسب داشته باشد که این مهم از طریق سامانه ایرانیان اصناف صورت می‌گیرد. اشخاص حقیقی و حقوقی هر دو می‌توانند از این سامانه خدمات دریافت کنند. در ادامه به معرفی سایت ایرانیان اصناف iranianasnaf.ir پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه گرفتن جواز و امور اداری می‌توانید با کارشناسامرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سامانه ایرانیان اصناف

طبق قانون نظام صنفی تمامی کسبه‌ای که اقدام به خرید و فروش، ارائه خدمات و یا تولید و بسته بندی می‎‌کنند؛ موظف به دریافت جواز کسب هستند. سامانه ایرانیان اصناف به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا به صورت الکترونیکی جهت دریافت، تمدید و سایر خدمات صنفی اقدام نمایید. فعالیت بدون جواز صنفی قانونی نبوده و بازرسان اتحادیه پس از اتمام فرصت 15 روزه جهت دریافت جواز، قانونا می‌توانند دستور پلمپ و جریمه صادر نمایند. 

سامانه ایرانیان اصناف توسط وزارت صنعت و معدن به منظور نظارت کلی و جامع بر واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها زیر نظر اتاق اصناف هر استان و شهرستان تشکیل شده است. با یکپارچه سازی اتحادیه‌ها امکان رسیدگی به امور مختلف آسان‌تر و سریع‌تر گشته است.

مراحل مورد نیاز برای دریافت جواز کسب از سامانه ایرانیان اصناف

ورود به سامانه ایرانیان اصناف

در مرحله اول شما باید به سایت ایرانیان اصناف مراجعه کنید، یعنی به این آدرس www.iranianasnaf.ir؛

سایت ایرانیان اصناف 

انتخاب گزینه درخواست پروانه کسب طبق عکس زیر

انتخاب گزینه درخواست پروانه کسب

سپس پنجره‌ای روی صفحه باز می‌شود که از شما می‌خواهد که وارد سامانه g4b.ir (سامانه پیشخوان مجوزها) بشوید و ثبت نام‌ اولیه انجام دهید.
  درخواست ثبت نام کسب ایرانیان اصناف

پس از ثبت نام در پیشخوان مجوزها مجدد به سایت ایرانیان اصناف بازگشته و بر روی تکمیل درخواست سامانه مجوزها کلیک کنید.

پیشخوان مجوزها مجدد به سایت ایرانیان اصناف

در صفحه باز شده، کد درخواستی که برای تان پیامک شده را به همراه سایر اطلاعات خواسته شده وارد نمایید.

اطلاعات پیام شده ایرانیان اصناف را وارد کنید.

در صفحه جدیدی که برایتان باز شده، نوع پروانه، نوع شخص و مدت زمان پروانه را انتخاب نمایید و مراحل را تا انتها تکمیل نمایید. در نهایت رسید خدمت را باید دریافت نمایید در غیر این صورت درخواست تکمیل نشده است. برای آشنایی بیشتر با نحوه مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

نوع پروانه، نوع شخص و مدت زمان پروانه را انتخاب نمایید

مراجعه به اتحادیه

در مرحله دوم طبق تاریخی که بر روی رسید درج شده باید به اتحادیه مذبور مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهید.

ارائه مدارک

در مرحله سوم شما باید کپی کارت ملی(پشت و رو)، کپی شناسنامه از همه صفحات، کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی، شش قطعه عکس 3 در 4، کپی آخرین مدارک تحصیلی، کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی، گواهی فنی از مراکز معتبر مثل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گواهی صلاحیت فردی، انتظامی و ترافیکی از نیروی انتظامی منطقه از جمله مدارک مهم و مورد نیاز برای دریافت جواز کسب را به اتحادیه تحویل دهید.

واریز وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف

هزینه‌های اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف دریافت می‌شود، بنابراین پس از دریافت تاییدیه‌های اتحادیه باید به سامانه بازگشته طبق عکس زیر برای پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه اقدام نمایید. 

واریز وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف

پیگیری جواز کسب

بعد از اینکه شما همه مراحل را طی کردید، حالا باید منتظر باشید تا مراحل صدور توسط کارشناسان انجام شود. می‌توانید برای پیگیری روند کاری خود به سامانه مراجعه کرده و با کمک کد رهگیری که به هنگام ثبت نام به شما داده شده به همراه شماره ملی از وضعیت جواز خود اطلاعات لازم را به دست آورید.

سایر خدمات و امکانات سامانه ایرانیان اصناف

سامانه اصناف فقط مجوز کسب و کار صادر نمی‌کند. این سامانه در زمینه‌های درخواست صدور پروانه کسب، درخواست تمدید پروانه کسب، درخواست تغییر نشانی پروانه کسب، درخواست تغییر رسته پروانه کسب، درخواست انتقال پروانه کسب به ورثه یا نماینده قانونی، درخواست اصلاح مشخصات فردی صاحب پروانه، درخواست تغییر صاحب پروانه کسب، درخواست مجوز محصولات دخانی، درخواست کارت اصناف المثنی، درخواست پروانه کسب المثنی و درخواست شعبه فروشگاه زنجیره‌ای فعالیت می‌کند. برای دریافت خدمات لازم روی خدمت مورد نظر کلیک کنید.

تمدید پروانه کسب

تغییر رسته پروانه کسب

تغییر صاحب پروانه کسب

تغییر آدرس پروانه کسب

سایر خدمات ایرانیان اصناف عبارتند از، استعلام شناسه صنفی، استعلام جواز بر مبنای کد ملی، ثبت مباشر، ثبت شریک، گزارشات مربوط به آمار اشخاص و اصناف، ثبت و پیگیری شکایت، انتخابات مربوط به بازرسان و روسای اتحادیه‌ها و… .

نحوه پیگیری‌های مربوطه

خدماتی که سامانه ایرانیان اصناف ارائه می‌دهد شامل یک سری از پیگیری‌های مهم نیز می‌شود. از جمله پیگیری ثبت نام، پرداخت آنلاین، پرداخت وجوه الزامی اتحادیه، جستجوی شناسه صنفی، جستجوی کد ملی، جستجوی کد پستی، ثبت مباشر در پروانه کسب، ثبت شریک در پروانه کسب، جستجوی مباشر، تامین مالی بازسازی و نوسازی بنگاه‌‍‌های صنفی تولیدی، پیگیری تامین مالی بنگاه‌های صنفی تولیدی، جستجوی مجوز محصولات دخانی بر مبنای شناسه صنفی و جستجوی مجوز محصولات دخانی بر مبنای کد ملی از طریق سامانه اصناف صورت می‌گیرد.

سامانه ایرانیان اصناف یک راه ساده برای کسانی است که می‌خواهند مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند. لذا برای اینکه مراحل اداری جوازتان سریع‌تر صورت بگیرد بهتر است که از قبل نسبت به تهیه و تکمیل تمامی مدارک خود اقدامات لازم را صورت دهید. کارشناسان کاردوک به شما جهت گرفتن مجوز تمامی راهنمایی‌ها و خدمات لازم را ارائه می‎‌دهند. جهت دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گرفتن جواز و امور اداری می‌توانید با کارشناسامرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول در مورد سامانه ایرانیان اصناف

چرا نمی توانم در سامانه ایرانیان اصناف iranianasnar.ir ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام در این سامانه باید خدمت مورد نظر را انتخاب نمایید و ابتدا از طریق سامانه پیشخوان مجوزها حساب کاربری ایجاد نمایید.

کد رهگیری که از سامانه ایرانیان اصناف iranianasnaf.ir گرفتن را گم کرده ام ، چطور دوباره دریافت کنم؟

با ورود به حساب کاربری سامانه پیشخوان مجوزها می‌توانید کد رهگیری خود را دریافت نمایید.

هر چی سعی می کنم نمی توانم وارد سامانه ایرانیان اصناف بشوم، علت چیست؟

گاهی سامانه ایرانیان اصناف دچار مشکل می‌شود و معمولا در کمتر از یک ساعت رفع خواهد شد، مشاوران کاردوک می‌توانند علت این مساله را نیز شناسایی کرده و به شما کمک نمایند.

برای افراد بالای 70 سال گواهینامه آموزشی به چه صورتی هست؟

برای همه لازم است که گواهی نامه آموزشی را از اتاق اصناف شهر مورد نظر خود دریافت کنند. اما افراد بالای 70 سال از گذراندن دوره‌های آموزشی معاف هستند.

هزینه آموزش‌های لازم چقدر است؟

هزینه آموزش های مربوط به ایرانیان اصناف از طریق سایت مربوط به آموزش اصناف هر شهر و استان دریافت می‌شود. در حال حاضر هزینه اموزش اصناف مربوط به تهران 80 هزار تومان است.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. جهت دریافت مشاوره در زمینه های مختلف
    کسب و کاری مانند مشاوره راه اندازی کسب و کار ،
    مشاوره فروش ، مشاوره حقوقی ، مشاوره مالیاتی، مشاوره مالی و …
    به سایت کاردوک مراجعه کنید

  2. سلام منمون از مقاله خوبتون خیلی مفید بود سامانه ایرانیان اصناف چرا خیلی مواقع قطع است ؟

    1. سلام سارا عزیز
      سامانه ایرانیان اصناف تازه ایجاد شده و خیلی اوقات بهینه سازی هایی که انجام میشه باعث قطع موقتش میشن که بیشتر مواقع هم که کمتر از یک روز مساله حل میشه

  3. سلام ممنون از مقاله خوبتون خیلی مفید بود سامانه ایرانیان اصناف چرا خیلی مواقع قطع است ؟

    1. سلام.چرا کد درخواست ارسال نمیشه تا وارد مراحل بعدی بشیم؟

  4. جهت دریافت مشاوره در زمینه های مختلف کسب و کاری مانند مشاوره راه اندازی کسب
    و کار ، مشاوره فروش ، مشاوره حقوقی ، مشاوره مالیاتی، مشاوره مالی و …
    به سایت کاردوک مراجعه کنید

  5. سلام وعرض ادب سپاسگذارم به خاطرمطالب مفیدتون یک ماهه فیش الزامی رو نمی تونم پرداخت همش می نویسه پرداخت ناموفق اتحادیه هم میگه سامانه خرابه چیکار کنم والله دو ماهه بی خود اجاره دادم

    1. سلام گاه برای سامانه ایرانیان اصناف مشکل پیش میاد اما معمولا ظرف دو الی سه ساعت رفع میشه. تو این دو ماه پرداخت ها قابل انجام بود. لطفا با شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان کاردوک راهنمایی تون کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره