طرح توجیهیطرح توجیهی صنعتی

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

تهیه طرح راه اندازی سایت مشاور املاک برای چه کسانی ضرورت دارد؟ آیا می‌توان بدون طرح توجیهی، پروژه‌ای را راه اندازی کرد؟ مشاورین املاک و مستغلات یکی مشاغلی است که با داشتن مجوز صنفی می‌تواند به عنوان واسطه مابین فروشندگان و خریداران قرار گرفته و عرضه و تقاضای خرید و فروش املاک را با برقراری ارتباط و طی تشریفات اداری و قانونی معامله، خرید، فروش، اجاره یا ساخت و ساز را هماهنگ نماید. صاحبان این شغل با تسلط به فناوری های نوین می توانند محدوده فعالیت خود را گسترش داده و هزینه‌های تشریفات را حذف نمایند. در ادامه چگونگی شروع و اجرای سایت مشاور املاک را شرح داده‌ایم. جهت نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

پیش شرط اجرای طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

پیش شرط ماندگاری کسب و کار وجود تفاهم و تقسیم کار مناسب و شفافیت حقوقی فی مابین شرکای انجام کار بعنوان تضمین پیشبرد مراحل مختلف راه اندازی، بهره برداری و توسعه است. سرمایه گذاران که قصد انجام فعالیت اقتصادی مبتنی بر فناوری اطلاعات را دارند لازم است از علاقه مندی و توانایی مدیریت و به سرانجام رساندن یک پروژه فناوری اطلاعات در زمانی کوتاه در سطح ملی برخوردار باشد.

خدمات جايگزين سامانه اجاره مسکن اینترنتی

خدمات جایگزین این سامانه روش‌های سنتی اجاره مسکن هستند که از طریق مشاورین املاک محلی تامین می‌گردد. ولی امکان تامین بستر اجاره مسکن در مناطقی که دارای مازاد مسکن برای اجاره هستند را میسر نمی‌سازد. در مقابل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های رسمی دولتی و خصوصی و افراد اجاره دهنده مسکن کنار جاده ای نیز رقبای سنتی این طرح محسوب می‌شوند.

جهت سفارش، طراحی و ساخت سایت اینترنتی کلیک کنید.

موارد استفاده از سامانه  اجاره مسکن موقت

مسافرانی که قصد اقامت موقت در محیط مسکونی مبله با قیمت مناسب در مناطق مختلف کشور را دارند می‌توانند از طریق این سامانه گزینه‌های متعدد و مناسب خود را پیدا کنند. با توجه به ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری مازاد در حوزه مسکن امکان استفاده و فعال سازی سرمایه‌گذاری از طریف اجاره دادن توسط این سامانه فراهم می‌گردد. صاحبان املاک، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها از طریق این سامانه می‌توانند ضمن معرفی امکانات خود در سطح ملی نسبت به جلب نظر و پذیرش مشتریان خود اقدام نمایند.

تور لیدرها با توجه به اطلاعات مندرج در سایت می‌توانند با هزینه کمتر خدمات بهتری را به مشتریان خود عرضه نمایند. افراد مستقل یا آژانس‌هایی که امور مسافران کشورهای همسایه را برای مسافرت یا درمان پزشکی به داخل کشور برعهده دارند می‌توانند از امکانات سایت به سرعت بهره‌مند شوند.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مراحل پیاده سازی

تهیه بیزینس پلان

به لحاظ فنی راه‌اندازی سایت بنا به روش انتخابی هزینه های متفاوتی دارد. لذا باید برآوردی مناسب از مراحل انجام کار به لحاظ فنی، اقتصادی و مالی داشته باشید تا بتوانید بر اساس یک برنامه مراحل مختلف کسب و کار و تامین منابع آن را تا زمان رسیدن به نفطه سربه سر به پبش ببرید.

در قدم اول به منظور داشتن یک وب سایت و اپلیکیشن نیاز به دامنه (Domain) ثبت شده،  فضای میزبانی (Host)، طراحی‌ها و برنامه نویسی نرم افزاری، تامین محل و نیروی انسانی دارید. هزینه‌های اجرای طرح متناسب با تکنولوژی‌های مورد نیاز باید همگام با جنبه‌های مالی و اقتصادی پروژه هماهنگ گردد و از افراط در هزینه خودداری نمود. لذا تهیه طرح توجیهی، نقشه راه انجام پروژه جهت پیاده سازی درست مراحل اجرایی و بهره‌برداری را تامین می‌نماید.

طراحی ساختار اداری و شرح وظایف

صاحبان کسب و کار در راستای اهداف و نیازهای اجرایی طرح، ساختار سازمانی، پست‌ها، مشاغل و شرح وظایف در حوزه‌های فنی، مدیریتی، اداری و مالی را مشخص و نیروی انسانی مورد نیاز در زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری را مشخص می‌کنند. متناسب با مراحل احداث و بهره‌برداری امورات قابل واسپاری، گزینش، جذب و به کارگیری نیروی انسانی را انجام می‌دهند.

تهیه پلان معماری سایت و اپلیکیشن

نظر به اینکه طرح‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات بیشتر متکی بر دارایی‌های نامشهود و منابع انسانی متخصص است و وابستگی زیادی به دانش نرم افزاری و سخت افراری کامپیوتر و پروتکل‌های دنیای مجاز دارد؛ لذا از ابتدا به لحاظ فنی بهتر است تمامی مراحل و فرایندهای انجام کار را با همکاری و مشاوره کارشناسان متخصص استفاده کنید.

متخصصان با استفاده از نرم‌افزارهایی طرح را تهیه، آزمایش و از خطاهای ناخواسته و پر هزینه جلوگیری می‌کنند. طراحی و مشخص نمودن تقدم و تاخر فرایندها در سامانه و تعیین خواست و نیازهای پروژه، طراحان و کد نویسان سایت را از دوباره کاری در کد نویسی و تغییر قالب‌های مورد استفاده باز می‌دارد و صرفه جویی منابع و هزینه‌ها را به همراه دارد.

ثبت دامین و لوگو

انتخاب نام و فونیک دامنه سایت باید بگونه ای باشد که در سطح ملی و در سطح بین المللی دارای مفهوم مرتبط بوده وضمن سادگی و زیبایی بتواند برند مناسبی را در آینده برای بنگاه فراهم نماید. بعد از انتخاب نام بهتر است دامنه را با پسوندهای مختلف .com ؛ .ir؛ .co و..  را هم خریداری نمایید تا در آینده رقبا از آن به نفع خود استفاده ننمایند. برای طراحی لوگویی زیبا و مرتبط به لحاظ محتوایی می توان از طراحان فریلنسری استفاده و از بین گزینه‌های طراحی یکی را انتخاب کرد. اهمیت طراحی لوگو در برند شدن سامانه به لحاظ جنبه‌های فرهنگی، فنی و تخصصی اهمیت بسزایی دارد.

شرح مشخصات فنی سایت و اپلیکیشن سامانه اجاره مسکن

برای ساخت سایت براساس نیازسنجی فرایندها و معماری انجام شده طرح اولیه گرافیکی و قالب تمامی صفحات سایت شامل قرارگیری لوگو، هدر، فوتر، اسلایدر و تمامی بخش های گرافیگی و مدیا با بالاترین کیفیت انجام می گیرد.

پس از نهایی شدن بخش گرافیکی، برنامه نویسی بک سایت انجام می‌شود. سایت اجاره املاک و مستغلات را می‌توان با زبان مختلفی همانند php یا asp.net طراحی و کد نویسی کرد. در این پروژه برآوردهای مالی متناسب با استفاده از زبان کدنویسی asp.net صورت گرفته است. کدهای بک سایت در برنامه نویسی حکم اسکلت بندی ساختمان سامانه را دارند. لذا تمام توجه و دقت در انجام بهترین و بهینه‌ترین روش کدنویسی و استفاده از تکنولوژی‌ها و استانداردهای جدید دنیای وب همانند HTML ،CSS ،JQuery و Java script و توجه اصولی به کاربرپسند بودن UI و فراهم شدن بهترین  UX به شرح جدول ذیل باعث می شود تا خروجی وب‌سایت همواره در بروزترین و بهینه ترین حالت ممکن باشد.

جنبه های فنی سمت سرور سمت کلاینت
Web Server Application Server web Mobile
زبان ASP.Net MVC CORE ASP.Net MVC CORE

+NodeJS

jQuery+JavaScrip Java Andrid
معماری MVC Model View Presenter(MVP) ————– ———–
پایگاه داده SQl SERVER 2014 SQl SERVER 2014 SQLitc
رابط کاربری ————— ——————- Bootstrap+HTML

+CSS

Materil Design v3
ORM Entity Framework Entity Framework+

Sequelize

————— Green DAO
مدیریت پروژه Angile Scram Angile Scram Angile Scram Angile Scram
امنیت Access Token v1+API  Key+ RSA + Identity Access Token v1+API  Key+ RSA Anti XSS +Anti CSRF Encrypted stared preference with AES
نوع سرور Windows Windows ——- ———–
تکنولوژی های مورد استفاده Video Streem+Kendoo+High Chart +Stimul Soft+UNQ +CodeFirst+Multi Thread+Suagger + T4+Custom Framwork UNQ  to Entity +CodeFirst+Multi Thread+Express+Sequelize Auto+Socket I/O + Connection Po;;ing Bootstrap4+HTML5

+CSS3+Kendoo UI

XML +Sketch UI Design++Dependency Injection +Reactive programming +Custom Framework +Custom Map

انتخاب تیم طراح سایت

شیوه‌های مختلفی متناسب با نیاز فنی پروژه برای انتخاب، طراحی، پیاده‌سازی، فعال‌سازی و پشتیبانی سایت و اپلیکیشن وجود دارد. در این انتخاب ضمن ارایه دقیق شرح کار و نیازمندی‌های سایت و اپلیکیشن  متناسب با  طرح توجیهی و معماری تهیه شده می‌توان کار طراحی و برنامه نویسی سایت را به مزایده گذاشت و متناسب با قیمت و تجربه متقاضیان انجام پروژه و واجدین شرایط، بهترین گزینه را مشروط به عقد قرارداد انتخاب نمود. در این فرایند متناسب با پیشنهادها و نوآوری‌های معقول ما بین برنامه نویسان و کارشناسان شرکت می‌توان نسبت به بازنگری و اصلاح فرایندها و زمانبندی تامین منابع راه انداری کسب وکار اقدام نمود.

راهنمای اخد مجوزهای لازم برای اجرای طرح سایت مشاوره املاک

1- برای ثبت لوگو و برند سامانه باید از طریق مرکز مالکیت معنوی اداره ثبت و اسناد و املاک کل کشور در بخش ثبت علائم تجاری به عمل آید تا امکان ثبت آن را برای افراد غیر در زمان اشتهار بنگاه ناممکن گردد.

2- درگاه مالی الکترونیک پس از اخذ نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت با هماهنگی بانک تجاری طرف حساب در سامانه ایجاد می‌گردد.

3- جهت ثبت شرکت پس از اخد مشاوره لازم است از طریق درگاه الکترونیکی اداره ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام لازم به عمل آید.

4- جهت اخد مجوز کسب و کار نیز می‌توان از طریق سامانه ایرانیان اصناف از اتحادیه کسب و کارهای مجازی مجوز صنفی دریافت گردد.

5- اخذ مجوز دانش بنیانی سامانه مطابق ضوابط از طریق سامانه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد.

تامین محل استقرار

به عنوان یک کسب و کار نوپا گزینه‌های زیادی برای استقرار و تامین محل مورد نیاز و تجهیز آن وجود دارد. تیم صاحبان کسب و کار در صورت امکان می‌توانند در مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های کشور و یا اجاره و خرید مکانی شروع به کار نمایند.

انتخاب هاست ، آپلود و فعال سازی سایت و آپ

پس از اتمام کار تهیه نرم‌افزاری سایت و اپلیکیشن و تحویل و آموزش کار با CMS سایت به کارکنان شرکت، یکی از گزینه‌های مناسب به جای خرید، تنظیم و کانفیگ سرور اختصاصی و سیستم‌های پشتیبان مورد نیاز آن در بنگاه، استفاده از خدمات هاستینگ و میزیانی شرکت‌های موجود در کشور است که امکان تامین سخت افزار، امنیت، فضا و پهنای باند مورد نیاز سایت را تامین می نمایند.

انتخاب هاست بر اساس نظر کارشناسان و نوع سرور، فضا، پهنای باند، حافظه و سطح فنی پردازنده‌ها متناسب با تکنولوژی، نیاز و ترافیک سایت طراحی شده، انتخاب می‌گردد و به مرور با افزایش رتبه، مشتریان و ترافیک سایت در طول زمان می‌تواند به مرور سطح خدمات میزبانی افزایش یابد.

نگهداری سایت، تولید و ورود محتوی

تیم نگهداری و پشتیبانی 24 ساعته سایت ضمن کنترل و رفع خطا و باگ‌های سامانه به طور مرتب مطابق برنامه ریزی روزانه هفتگی و ماهانه از سایت بک آپ می گیرند. به طور همزمان تیم تولید محتوی، مطالب و تصاویر با کیفیت و جذاب مورد نیاز سایت و مشتریان را تولید می‌کند. بدین صورت با استفاده از ابزارهای سئو و خرید  لینک‌های مناسب و کسب رتبه‌های برتر در عناوین پر مشتری در موتورهای جستجو امکان ارتقا رتبه و جایگاه سامانه فراهم شود و مشتریان بیشتری برای عرضه مسکن و اجاره از طریق سایت و اپ استفاده نمایند.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | بررسی وضعبت بازار و رقبا

از  تعداد کل 2,739,044  واحدهای صنفی  با اشتعال 6,847,610  نفر در کشور تعداد 146338 بنگاه مشاوره املاک و مستغلات داری پروانه صنفی و 10590 بنگاه بدون مجوز در کشور مشغول فعالیت می‌باشند که خدمات خود را به شیوه ستنی در محدوده محل استقرار بنگاه برای همسایه ها ارایه می‌دهند. برای دریافت جواز کسب مشاور املاک کلیک کنید.

اگر به این مجموعه افرادی را که بدون داشتن هیج مجوز و مکانی در ورودی مناطق پرتردد شهرها و جاده‌ها با در دست داشتن تابلو به کار اجاره منزل، آپارتمان و ویلا به مسافران عبوری مشغول هستند را اضافه نماییم؛ با یک جامعه آماری بزرگ در کشور مواجه هستیم که بصورت ستنی قادر نیستند اطلاعات دقیق منازل آماده اجاره خود را برای مسافران و توریست‌های  متقاضی اجاره موقت مسکن کشور فراهم نمایند. اگر به این حوزه مطابق جدول ذیل آمار 2379 مسافرخانه، هتل و مجتمع اقامتی رسمی و غیررسمی را اضافه نماییم می توان به ضرورت وجود مکانیزم فناوری اطلاعات به عنوان حلقه هماهنگ کننده عرضه و تقاضای اقامت موقت مسافران پی برد.

واحدهای صنفی ویژه اقامت موفت مسافران کشور
نوع فعالیت کد آیسیک دارای پروانه فاقد پروانه
مسافرخانه ومهمان پذیر 551210 847 426
هتل 551111 409 37
هتل آپارتمان 551112 378 5
مجتمع اقامتی 551122 209 39
کمپ و چادر اقامتی کرایه 551232 29 0
چمع 1872 507

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | سرمایه گذاری مورد نیاز

در بررسی هزینه های راه اندازی سایت اینترنتی اجاره مسکن، تنها قیمت  تامین زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری سامانه املاک نیست؛ بلکه توجه به کیفیت ارایه خدمات کیفیت تجهیزات و خدمات مورد نیاز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دقت کنید میزان سرمایه گذاری دراین طرح بستگی زیادی به مهارت، مدیریت و شناخت دقیق و واضح از نیازمندی‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات دارد. این میزان سرمایه‌گذاری با توجه به تجربه و تخصص صاحبان بنگاه می‌تواند تغییر و واقعی‌تر شود. بر اساس مطالعات انجام شده احداث سامانه اینترنتی اجاره موقت اقامتگاه برای مسافران در سال جاری با احتساب خرید و تجهیز محل استقرار 8945 میلیون ریال  سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و طی دو سال و نیم برگشت سرمایه اولیه خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 72000 تقاضا موثر در سال ارائه شده است. جهت دریافت و ثبت نام وام در بهین یاب کلیک کنید.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زیربنای  بنگاه 85 متر مربع
2 تجهیزات سخت افزاری 1459 میلیون ریال
3 نرم افزاری 450 میلیون ریال
4 کارکنان رسمی 6 نفر
5 همکاران فریلنسر 10 نفر

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 8097
2 سرمایه گذاری  درگردش 847
3 کل سرمایه گذاری 8945

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک |  شاخص های مالی

موضوع هزینه ها
نرخ بازده داخلی IRR 38 درصد
دوره برگشت سرمایه گذاری 2/05
درصد فعالیت در نقطه سربسر 40

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مزایای اجرای طرح

با توجه به نیاز به خدمات فناوری اطلاعات تخصصی در حوزه مسکن و ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی متمرکز مزایای راه‌اندازی سامانه اجاره مسکن موقت به شرح زیر می‌باشد.

  • امکان تطبیق میزان سرمایه گذاری براساس تخصص صاحبان بنگاه
  • تطبیق فعالیت با روند پبشرفت فناوری اطلاعات در جهان
  • قابلیت رقابت در تبدیل یک فعالیت سنتی به کسب و کار مبتنی بر دانش فناوری اطلاعات
  • کاربرد گسترده به عنوان حلقه واسط ملی مابین عرضه و تقاضا

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح

  • تهیه طرح توجیهی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار
  • امکانسنجی طرح با توجه به وضعیت متقاضی
  • ارایه خدمات در انتخاب محل استقرار و انتخاب تکتولوژی‌های مورد استفاده
  • تامین نیروی انسانی مورد نیاز پیاده سازی طرح
  • مشاوره دانش بنیانی
  • مشاوره تولید محتوی و وب مستر
  • مشاوره تامین زیرساخت ها و تراکینگ شبکه مورد نیاز

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره