دانشنامه

راه اندازی کسب و کار | اصول راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار در کنار درآمدی که می تواند برای شما ایجاد کند، سختی ها و دشواری هایی نیز به همراه دارد. شاید شما از داشتن یک شغل یکنواخت خسته شده‌اید و دوست دارید برای خودتان کسب و کاری داشته باشید. حتی ممکن است ایده‌های بسیار خوبی در ذهن داشته باشید، اما مشکل اینجاست که نمی‌دانید از کجا شروع کنید تا در مسیر دلخواه خود قرار بگیرید. پس اولین کاری که می کنید جستجو و به دست آوردن اطلاعات برای شروع کار است. در این مقاله با ما همراه باشید تا فوت و فن های ضروری را یاد بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از چگونگی شروع کار می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

 

راه اندازی کسب و کار

شروع یک کسب و کار نه به ترسناکی داستان‌هایی است که دیگران تعریف می‌کنند و نه آنقدر ساده است که هیچ کاری برایش انجام ندهیم. برای موفق شدن باید راه و چاه آن را بدانید، به خصوص اگر به دنبال کسب درآمد و اشتغال زایی هستید. از این طریق می‌توان در مسیر درست قرار گرفت. در ادامه به زبان ساده، صفر تا صد راه‌اندازی یک کسب و کار شرح داده شده تا بتوانید شروع خوبی داشته باشید و به نتایج دلخواه خود برسید. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی کلیک کنید.

اصل اول راه اندازی کسب و کار |سنجش  آمادگی

شروع یک کسب و کار تازه شما را وارد دنیایی متفاوت می‌کند. از همین رو برای موفقیت باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. در تمام مسیر تنها کسی که باید تصمیمات را بگیرد، شما هستید. پس خوب خودتان را بررسی کنید که آیا توانایی مقابله و رفع مشکلات احتمالی را دارید یا نه. شروع یک کسب و کار با ریسک‌های مختلفی همراه است. وقتی خودتان را بشناسید متوجه می‌شوید که آیا اهل ریسک کردن هستید یا نه.

اصل دوم| شناسایی نیاز بازار

قبل از هر اقدامی شروع به تحقیق و بررسی این موضوع کنید که نیاز بازار امروزه در چیست. شاید محصول و یا خدماتی که شما قصد دارید روی آن کار کرده و سرمایه‌گذاری کنید، عالی باشد، اما نیاز بازار نباشد. پس برای جلوگیری از شکست در همان ابتدای کار، اوضاع و شرایط بازار را به دقت بررسی کنید.

اصل سوم راه اندازی کسب و کار | برنامه‌ریزی برای تمامی مراحل

هر قدمی که می‌خواهید برای شروع کسب و کار خود بر دارید باید طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده باشد. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند که بدانید در کجای راه قرار دارید و چقدر از مسیر باقی مانده است. برنامه‌ریزی شما باید به سؤالات اصلی‌تان در مورد راه‌اندازی کسب و کار، پاسخ‌های قانع کننده‌ای داشته باشد.

اصل چهارم | تأمین بودجه لازم

برای ایجاد یک شغل شما به منابع مالی نیاز دارید. بدون آن نمی‌توانید یک کسب و کار موفق راه‌اندازی کنید. هزینه‌های شما نیز باید برنامه‌ریزی شود. به عنوان مثال بخشی از بودجه شما برای شروع کار است، اما بخش دیگر آن برای موارد پیش بینی نشده در حین کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادتان باشد تأمین هزینه‌های مالی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های راه‌اندازی یک کسب و کار سودآور است که باید آن را مورد توجه قرار دهید.

اگر هم در تأمین هزینه‌های خود دچار مشکل هستید می‌توانید از دوستان و آشنایان، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری کمک بگیرید تا بتوانید بودجه مورد نیاز خود را تأمین کنید. برای اطلاع از نحوه تامین منابع مالی کلیک کنید.

اصل پنجم راه اندازی کسب و کار | دانش مورد نیاز را فرا بگیرید

اگر در مورد کسب و کاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، اطلاعات کافی نداشته باشید، پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد. باید دانش مورد نیاز برای حرفه‌ی جدید خود را یاد بگیرید تا بتوانید طرح‌ها و ایده‌های کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و یا آن‌ها را به چالش بکشید. بنابراین از آموختن غافل نشوید و مهارت‌های لازم را بیاموزید.

اصل ششم | تأسیس شرکت

حالا که هم برنامه‌ریزی کردید و هم سرمایه‌ لازم را به دست آوردید باید شرکتی برای خود راه‌اندازی کنید. تأسیس شرکت و انتخاب یک نام تجاری برای شما بسیار اهمیت دارد، چون اینگونه می‌توانید اعتبار خود را بالا برده و باعث جذب سرمایه‌گذاران و افراد خِبره به کسب و کار خود شوید. این اتفاق می‌توانید باعث پیشرفت کاری شما شود. از طرفی دیگر با تأسیس یک شرکت و انتخاب یک برند شما صاحب واقعی و قانونی کسب و کارتان می‌شوید. برای اطلاع از نحوه ثبت شرکت کلیک کنید.

اصل هفتم راه اندازی کسب و کار |  بازاریابی کنید

امروزه سیستم قدیمی بازاریابی نمی‌تواند برای شما مفید باشد. برای اینکه بتواند خودتان و کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید باید از بازاریابی استفاده کنید. بازاریابی شما باید به صورت اینترنتی باشد. می‌توانید از طریق سایت شرکت خود، صفحه اینستاگرام و دادن تبلیغات به سایت‌های دیگر، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کرده و برای محصولات شرکت‌تان مشتری پیدا کنید. این کار زمانبر خواهد بود و شما باید صبور باشید.
برای آن که حضورتان در بازار را برای همیشه تضمین کنید، پیشنهاد می کنیم حتما یک سایت برای کسب و کارتان ایجاد کنید. برای طراحی و راه اندازی سایت اینترنتی کلیک کنید.

اصل هشتم | استفاده از کمک متخصصین

کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را راه‌اندازی کند باید از کمک متخصصین و مشاوران حرفه‌ای استفاده کند و این کار را در تمام مراحل کسب و کار خود ادامه دهد. حتی ممکن افراد متخصص به شما توصیه کنند که راه و روش خود را تغییر دهید، در اینجا شما باید به تجربه و دانش آن‌ها اطمینان کنید و بدانید که متخصصین قبل از شما این راه‌ها را طی کرده‌اند و باید توصیه‌های آن را جدی گرفته و به کار ببرید. پیشنهاد می‌شود مقاله راه اندازی کسب و کار خانگی را بخوانید.

اصل نهم | صبور باشید

ممکن است کار خود را خوب شروع کنید اما در در حین کار با مشکلات زیادی مواجه شوید و حتی این فکر به ذهنتان برسد که همه چیز را رها کنید. در هر کسب و کاری همیشه مشکلاتی وجود دارند، اما اگر هر کسی بخواهد بر سر هر مشکلی همه چیز را رها کند که هیچ کسب و کاری به سرانجام نمی‌رسد! وقتی در این راه قدم گذاشتید باید صبور باشید، هر چقدر اوضاع سخت شد شما می‌توانید همه مشکلات را برطرف کنید و دوباره جریان رو به رشد کار خود را مشاهده کنید. صبور بودن شما در شروع یک کارآفرینی، در نهایت شما را به موفقیت خواهد رساند.

اصل دهم: از این موارد دوری کنید

برای موفقیت در راه‌اندازی یک کسب و کار باید از مواردی که شما را از مسیر اصلی منحرف می‌کنند دوری کنید. مثلاً : تسلیم شدن، لذت نبردن از کار، رقابت ناسالم، عدم مشورت با دیگران، عدم اهمیت به سلامتی خود، دور زدن قانون، پرداخت نکردن بدهی‌ها و اهمیت ندادن به حساب و کتا‌بها و… از جمله این موارد هستند که فرد باید از آن‌ها دوری کند.

فرصت برای تغییر آینده را از همین حالا برای خود ایجاد کنید. تحول خود به خود ایجاد نمی‌شود و شما باید مولد اصلی این اتفاق باشید. پس اگر می‌خواهید کسب و کار خود را داشته باشید، از همین حالا شروع کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن پردرآمدترین شغل ها در ایران  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا باید اهداف بلند مدتی هم برای شروع کسب و کار خود در نظر بگیریم؟

بله. شما باید برای کسب و کار خود اهدافی با بازه زمانی یک یا چند سال در نظر بگیرید. البته ممکن این اهداف در طول زمان بسته به شرایط، تغییر کنند.

آیا باید برای راه‌اندازی یک کسب و کار از کار قبلی خود دست بکشیم؟

بستگی دارد که شما در چه وضعیت مالی قرار دارید. اگر فکر می‌کنید با رها کردن کار قبلی خود دچار مشکلات شدید مالی می‌شوید، بهتر است با یک برنامه‌ریزی اصولی و حساب شده هم کار قبلی را داشته باشید و هم روی راه‌اندازی کسب و کار جدیدتان تمرکز کنید. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، می‌توانید با خیالی آسوده کار قبلی خود را رها کرده و فقط روی کسب و کار تازه تمرکز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره